کد خبر: ۵۳۷۴۰
تعداد نظرات: ۵ نظر
 
 

مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه ۶۰ درصد کشتار دام در استان به صورت غیرمجاز است، گفت: ساماندهی کشتارگاه های غیرمجاز و جلوگیری از فعالیت های غیرقانونی آنها همکاری جدی تمام دستگاه های ذیربط را می طلبد .

به گزارش حکیم مهر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، «دکتر عبدالله بهمنش» مدیرکل  دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۴۰۰ پرونده در چند سال گذشته در زمینه  کشتار دام غیرمجاز از سوی این اداره کل تشکیل و به مراجع قضایی معرفی شدند .

او بیان کرد: طبق ماده ۶۸۸ قانون مجازات کیفری  تعزیرات حکومتی کشتار دام و طیور خارج از محیط کشتارگاهای مجاز و مورد تایید، جرم محسوب شده و منع قانونی دارد .

بهمنش تصریح کرد: مساله جلوگیری از کشتار دام غیر مجاز با توجه به  آلودگی های محیطی و وجود  بیماری های مشترک انسان و  دام باید از اهمیت و اولویت خاصی برای همه دستگاه ها و مسئولان استان کهگیلویه و بویراحمد باشد .

او ابراز کرد: بدون تایید  دامپزشکی مصرف دام های آلوده و ناسالم موجب بروز بیماری های مختلفی در مصرف کننده می شود .

بهمنش یکی از وظایف مهم دامپزشکی را نظارت بهداشتی بر کشتارگاه های اعلام کرد و گفت: ساماندهی کشتارگاه های این استان از سال ۹۳ تاکنون مورد توجه این اداره کل بوده است .

او افزود: هم اکنون هفت کشتارگاه دام در این استان وجود دارد که پنج باب از آنها زیر نظر شهرداری ها اداره می شوند .

بهمنش تصریح کرد: کشتارگاه دام یاسوج یکی از مجهزترین کشتارگاه های کشور است .

او با بیان اینکه ساماندهی کشتارگاه دام گچساران یکی از دغدغه ای دامپزشکی استان بوده گفت: هم اکنون کشتارگاه دام گچساران دارای نواقصی در زمینه سردخانه خط کشتار گوساله است .

کهگیلویه و بویراحمد دارای هفت کشتارگاه دام در شهرهای یاسوج، سی سخت، دوگنبدان، باشت، دهدشت، لیکک و لنده است .

کشتارگاه یاسوج صنعتی، دوگنبدان و دهدشت نیمه صنعتی و سی سخت، باشت، لیکک و لنده نیز سنتی است .

از مجموع هفت کشتارگاه کهگیلویه و بویراحمد ۲ مورد شامل یاسوج و لیکک از سوی بخش خصوصی اداره می شوند و مابقی نیز دولتی و زیرنظر شهرداری هاست .

 

انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
مسعودفر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۷
0
0
با سلام.بنده بعنوان یکی از همکاران آقای دکتر بهمنش ،باید بگم که علت اصلی کشتار غیر مجاز در استان عدم پیگیری و کوتاهی اداره کل دامپزشکی استان است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۸
0
0
بنده به عنوان یک دامپزشک اهل شهرستان کهگیلویه هم مطلب آقای دکتر مسعودفر رو تایید میکنم. ضعف اداره کل دامپزشکی استان و شبکه های دامپزشکی علی الخصوص شبکه دامپزشکی شهرستان کهگیلویه در این زمینه بسیار مشهود هست .......................
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۹
0
0
به نظر من هم عامل حداقل 60 درصد مشکل کشتار غیر مجاز مدیریت ناکارآمد هست
گچسارانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۰
0
0
دامپزشکی کل دقیقا مثل سیستم برره ای اداره میشه وفقط بلدن دنبال مطلبی بگردن که ببینن کی نوشته وبازخواستش کنن واصل که همانا بهداشت موادخامی واکسن دام .....رارهامیکنن وسراغ حاشیه ها میروند ...............
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۱
0
1
به عنوان یکی از کارمندان دامپزشکی کهگیلویه باید عرض کنم آقای دکتر بهمنش زحمات زیادی در این خصوص کشیدند و همانطور ک ایشان ذکر کردن این امر همکاری همه نهاد ها را طلب می کند.ضمنا دامپزشکی کهگیلویه کشتار غیر مجاز دام را جمع کرده و در این خصوص کاملا موفق عمل کرده است.هم آقای دکتر بهمنش(مدیر کل) و هم دکتر حسینی(ریاست اداره کهگیلویه) از بهترین مدیران در حوزه دامپزشکی هستند.
نظر شما
ادامه