کد خبر: ۵۳۷۳۷

مدیر کل دامپزشکی مازندران گفت: با توجه به در پیش بودن فصل سرما و احتمال بروز برخی از بیماریها، برای جلوگیری از فروش مرغ زنده در سطح شهرها باید کارگروه تخصصی با مسئولیت فرمانداران تشکیل شود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، «دکتر رضوانی» گفت: یکی از راه‌های جلوگیری از بروز و انتشار برخی از بیماری‌های مخاطره آمیز در جمعیت طیور صنعتی استان جلوگیری از فروش مرغ زنده در سطح شهر‌ها است که انتظار می‌رود کارگروه‌های تخصصی در شهرستان‌ها با مسئولیت فرمانداران تشکیل و با عوامل زنده فروشی انواع طیور در بازارچه‌های سنتی و هفتگی، برخورد قانونی شود.

او افزود: توصیه ما به مردم این است که از خریدن مرغ زنده و همچنین ذبح انواع طیور در منازل و معابر عمومی جداً خودداری کنند و به منظور تامین سلامت خود و خانواده، مرغ مصرفی خود را از مراکز مجاز تحت نظارت دامپزشکی با بسته بندی بهداشتی تهیه کنند.

رضوانی با اشاره به مبتلا شدن و مرگ افرادی در اثر آنفولانزا در مازندران، گفت:این نوع بیماری هیچ گونه ارتباطی به پرندگان نداشته و تاکنون موردی از آنفولانزا در بین پرندگان دیده نشده است.

مدیر کل دامپزشکی مازندران افزود: مدیریت واحد‌های پرورش باید برای جلوگیری از ورود و تماس سایر پرندگان، کلیه منافذ و دریچه‌های ورود پرندگان آزاد پرواز به داخل سالن مرغداری و انبار دان را مسدود کنند.

وی از مرغداران خواست تا در صورت مشاهده هرگونه تلفات غیر عادی موارد را به ادارات دامپزشکی شهرستان‌ها اطلاع داده تا اقدامات بهداشتی لازم در جهت جلوگیری از انتشار این بیماری‌ها در جمعیت طیور بومی و صنعتی به عمل آید.


نظر شما
ادامه