کد خبر: ۵۳۷۲۹
تعداد نظرات: ۳ نظر
 
 

در روسیه برای کاهش اضطراب گاوها در یک مزرعه پرورش حیوانات از عینکهای واقعیت مجازی استفاده نمودند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از اسپوتنیک، در یک مزرعه پرورش حیوانات در اطراف مسکو نمونه اولیه عینک های وی آر (واقعیت مجازی) برای گاوها به منظور کاهش اضطراب مورد آزمایش قرار گرفت.

این عینک ها که با ساختار سر گاوها تطبیق پیدا کرده اند، قرار است به گاوها کمک کنند تا آرامش بیشتری داشته باشند و کمی احساس خوشبختی کنند. یک محیط آرام منجر به افزایش عملکرد شیردهی می شود، بدین دلیل به حیوانات در عینک های واقعیت مجازی یک علفزار در تابستان نشان داده می شود.

در بیانیه وزارت کشاورزی و غذای روسیه در این خصوص آمده است: کارشناسان واقعیت مجازی یک مزرعه تابستانی بی نظیر را با کامپیوتر و بر مبنای مطالعات متفاوت شبیه سازی کرده اند. این مطالعات نشان می دهند که گاوها طیف رنگی قرمز را بهتر از سبز و آبی درک می کنند.

در آزمایشهای اولیه کاهش اضطراب و افزایش روحیه عمومی گله به ثبت رسیده است. دانشمندان در مورد تاثیر بلند مدت این برنامه نیز تحقیق خواهند کرد.

 
 
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
فامیل باز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۸
1
0
موضوع جالبیست چرا که هواداران روسیه(وطن فروشان بی غیرت) به عینک دودی علاقه ویژه ای دارند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۸
ایجاد دسته بندی های ساختگی در جامعه از شگردهای دشمنان این کشور و ملت است . چرا که هر ایرانی باغیرت و باشرفی میداند، اجنبی ، اجنبی است خواه آمریکا ، اروپا ، روسیه ، چین و .... باشد . غیرت و عقل حکم میکند در این کشور پیاده نظام اجنبی نباشیم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۰
0
0
گاو توی روسیه بیشتر از آدم تو ایران ارزش داره
نظر شما
ادامه