کد خبر: ۵۳۶۷۷
تعداد نظرات: ۱ نظر

معاون آموزشی وزارت بهداشت درباره آخرین وضعیت بررسی تخلف انتقال دانشجویان پزشکی گفت: این موضوع در اولین جلسه کمیته نظارت بر فرآیندهای حوزه آموزش پزشکی بررسی می شود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از مهر، «دکتر باقر لاریجانی» اظهار داشت: ما در وزارت بهداشت کمیته‌ای را با کمک نهادهای نظارتی در زمینه نظارت بر فرآیندها و رسیدگی به مطالبات اجتماعی حوزه آموزش پزشکی راه اندازی کردیم و افرادی از حراست و برخی نمایندگان مجلس برای حضور در این کمیته دعوت شده اند.

وی افزود: یک کار تطبیقی انجام شده است که گزارش آن در جلسه آینده ارائه می شود. در این کار بین کسانی که سنجش کشور آنها را معرفی کرده با ثبت نامی های دانشگاه ها تطبیق صورت گرفته است. به طور معمول هم این مسیر در حال پیشرفت است.

معاون آموزشی وزارت بهداشت گفت: این نظارت و بررسی یک کار مداوم است و هر موردی را که ببینیم که پرونده مشکوکی داشته باشد بررسی می شود. این بررسی شامل همه پرونده های نقل و انتقال از خارج از کشور است. چه افرادی که اکنون مدارک خود را ارائه می دهند و چه افرادی که از قبل مدارک داده اند، ضمن اینکه متناسب با شرایط در این کمیته تصمیم گیری و هر گونه تخلف را به دستگاه های نظارتی گزارش می کنیم.

وی افزود: تصور ما این است که کسی که به مسیر پزشکی وارد می شود باید از مسیر درستی وارد شده باشد و از تخلف پرهیز کند. مسیر بررسی های نظارتی همچنان باز است و هر زمان اطلاع جدیدی پیدا کنیم در سیستم ثبت می شود. ضمن اینکه کنترل های ما در حوزه آموزش با توجه به الکترونیک کردن سیستم دقیق تر شده است به ویژه پرونده هایی که در آینده وارد فرآیندهای بررسی می شوند بسیار دقیق تر مورد توجه قرار می گیرند.

لاریجانی یادآور شد: اکنون هر پرونده ای که وارد سیستم نظارتی وزارت بهداشت می شود با تمام مراجع ذیربط به صورت الکترونیک کنترل می کنیم. پرونده های گذشته هم در یک سیر به عقب، مورد بازبینی قرار می گیرند.

وی درباره وضعیت انتقال مسئله ساز از رشته های دامپزشکی به پزشکی در دانشگاه آزاد گفت: در مورد دانشگاه آزاد و با توجه به مسائلی که پیش آمد و همچنین با توجه به برداشتی که مسئولان وقت دانشگاه آزاد درباره تسهیلات فرزندان اعضای هیئت علمی داشتند این موضوع به شورای سنجش و پذیرش دانشجو با حضور وزرای بهداشت و علوم و رئیس دانشگاه آزاد ارجاع شده است که در این باره تصمیم گیری کنند.

معاون وزیر بهداشت گفت: هنوز جلسه شورای سنجش و پذیرش دانشجو در این زمینه برگزار نشده است.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۶
1
0
لطفا فارغ التحصیلان 15 سال پیش تاکنون را با لیست قبولیهای پزشکی و دندانپزشکی سازمان سنجش مقایسه کنید تا بیشتر متحیر شوید!!!!!!!!!!!
نظر شما
ادامه