کد خبر: ۵۳۶۱۳
تعداد نظرات: ۹ نظر
نماینده مردم ارومیه خبر داد:
«نادر قاضی‌پور» افزود: در صورت پذیرش استعفای وزیر جهاد کشاورزی توسط رئیس جمهور، حجتی سه‌شنبه به مجلس نمی‌آید ...

حکیم مهر: نماینده مردم ارومیه گفت: در صورت پذیرش استعفای وزیر جهاد کشاورزی توسط رئیس جمهور، حجتی سه‌شنبه به مجلس نمی‌آید.

به گزارش حکیم مهر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، «نادر قاضی‌پور» نماینده مردم ارومیه در مجلس با اشاره به موضوع استعفای حجتی وزیر جهاد کشاورزی گفت: صبح امروز به ما اطلاع دادند که حجتی وزیر جهاد کشاورزی استعفا داده است.

او با اشاره به جلسه استیضاح حجتی در روز سه‌شنبه اظهار کرد: بعدازظهر امروز مشخص خواهد شد که آیا وزیر جهاد کشاورزی سه‌شنبه به مجلس می‌آید یا خیر، زیرا در صورت پذیرش استعفای او توسط رئیس جمهور دیگر به مجلس نخواهد آمد.

هفته گذشته استیضاح حجتی وزیر جهاد کشاورزی توسط هیئت رئیسه اعلام وصول شد و قرار بود در جلسه صبح سه‌شنبه حضور یافته تا استیضاحش بررسی شود.

استیضاح وزیر جهاد کشاورزی رای می‌آورد/ حجتی ملزم است در این جلسه استیضاح شرکت کند

همچنین عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با بیان اینکه امروز خبر استعفای وزیر جهاد کشاورزی در راهروهای مجلس پیچیده است، گفت: استیضاح وزیر جهاد کشاورزی روز سه‌شنبه رای می‌آورد.

«جواد کاظم‌نسب» عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در پاسخ به اینکه روز سه‌شنبه قرار است استیضاح وزیر کشاورزی در صحن علنی مجلس برگزار شود ولی ظاهرا وزیر جهاد قرار نیست در این جلسه شرکت کند، گفت: طبق قانون زمانی که نمایندگان وزیری را استیضاح می‌کنند ایشان ملزم است در این جلسه استیضاح شرکت کند.

وی در پاسخ به اینکه گفته می‌شود که وزیر کشاورزی استعفای خود را به رئیس‌جمهور داده است، گفت:‌ به هر حال اگر استعفایی داده باشد باید از سوی رئیس‌جمهور پذیرفته شود وگرنه طبق قانون در مقابل استیضاح نمایندگان مجبور است در مجلس حضور یابد.

کاظم‌نسب در پاسخ به اینکه آیا خبری از استعفای وزیر جهاد کشاورزی دارید، گفت: اخباری بین نمایندگان رد و بدل می‌شود که وزیر جهاد کشاورزی استعفا داده است اما این اخبار خیلی مستند نیستند.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس در این باره که وضعیت عمومی مجلس نسبت به استیضاح وزیر جهاد کشاورزی چیست، گفت: با توجه به اینکه نمایندگان مجلس قبلا هم چند بار وزیر جهاد کشاورزی را استیضاح کردند و رای خود را پس گرفتند اما این بار در تصمیم خود برای استیضاح وزیر جهاد جدی هستند و به نظر می‌رسد استیضاح رای می‌آورد.

این نماینده مجلس درباره دلایل استیضاح اظهار داشت: وضعیت نامناسب تولیدات،‌گرانی بازار، عدم تامین مایحتاج عمومی و ورود ذرت‌های آلوده به کشور همچنین عدم همکاری معاونین وزیر با مجلسی‌ها بخشی از دلایل استیضاح وزیر جهاد کشاورزی است.

امروز یکی از اعضای شورای مرکزی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس اعلام کرده بود طبق اعلام رئیسه هیأت مجلس قرار است استیضاح وزیر جهاد کشاورزی روز سه‌شنبه برگزار شود. اما وزیر جهاد از زمانی که بخش بازرگانی وزارت جهاد از این وزارتخانه جدا و به وزارتخانه صنعت ملحق شد استعفای خود را به رئیس‌جمهور داده و نسبت به این موضوع اعتراض کرده است.

وی همچنین گفته بود طبق اطلاعات منابع موثق حجتی از روز گذشته به دفتر رئیس‌جمهور اعلام کرده به هیچ وجه در جلسه استیضاح حضور پیدا نمی‌کند که این امر به معنای استعفا است.

حتی اگر حجتی در جلسه استیضاح حاضر نشود هم استیضاح برقرار است

علاوه بر آن یک عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت که استیضاح وزیر جهاد کشاورزی در جلسه علنی سه شنبه برقرار است و منتفی نشده است.

«علی اصغر یوسف‌نژاد» با اشاره به انتشار اخباری مبنی بر منتفی شدن استیضاح وزیر جهاد کشاورزی به دلیل استعفای وی اظهار کرد:‌ استیضاح آقای حجتی در دستور کار جلسه علنی روز سه شنبه مجلس قرار دارد و حتی اگر ایشان در جلسه استیضاح حاضر نشود هم استیضاح برقرار است.

این عضو هیات رئیسه مجلس اضافه کرد: اگر آقای حجتی استعفا بدهد و رئیس جمهور استعفای ایشان را بپذیرد و برای وزارت جهاد کشاورزی هم سرپرست تعیین شود در این صورت استیضاح منتفی خواهد شد.

خبر تکمیلی: مخالفت رئیس جمهور با استعفای حجتی

سخنگوی هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وزیر جهاد کشاورزی استعفا داده، گفت که رییس جمهور استعفای حجتی را نپذیرفته است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، «اسدالله عباسی» در حاشیه جلسه علنی امروز (یکشنبه) مجلس در جمع خبرنگاران درباره جلسه استیضاح وزیر جهاد کشاورزی که قرار است سه شنبه برگزار شود، گفت: هنوز نماینده دولت در خصوص حضور وزیر جهاد کشاورزی در این جلسه به ما اعلامی نداشته است، برهمین اساس طبق آئین نامه داخلی مجلس استیضاح وزیر سه شنبه هفته جاری در جریان خواهد بود.

وی افزود: معاون پارلمانی رئیس جمهور امروز به ما اعلام کردند که آقای وزیر استعفاء داده اند و آقای رئیس جمهور هم نپذیرفته است. در صورت پذیرفته شدن، وزیر جهاد در صحن مجلس حضور نخواهد یافت اما در هر دو صورت ما بحث استیضاح را در جلسه علنی روز سه شنبه خواهیم داشت.

 

انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۳
خودی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۳
2
3
انتظار می‌رفت
ولی چرا باید کسی که دارای کارنامه مشعشع در زمان جنگ دارد را با این پست وزارت، منفی کرد
این پست مدیریتی اصلا به ایشون نمی آمد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۳
0
4
نمایندگان محترم مواضب باشند مانند اعتراض به گرانی بنزین اچ مز نشوند
و کوکوری بخوانند و بعد دست از پا دراز و بی صدا شوند
از نظر این عده مردم کیلویی چند؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۴
یعنی فقط دم شما گرم!
تسمه تایم پاره کردیم تا منظورتان ما را حالی شد!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۳
2
6
انشالله با استیضاح ایشون(با مدرک کارشناسی عمران که در جهاد کشاورزی بیربط بوده) ............................ بحث ماموریت اعزام به خارج دامپزشکان دولتی دوباره قوت بگیره.انشالله
سکوت نشانه رضایت نیست
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۳
0
3
حجتی ها در کابینه روحانی و رییس جمهور های قبل خیلی زیاد بودن و هستن،تک به تک باید به استیضاح کشیده شوند البته مجلس فراموش نشه که خاموشی اونها و بی اهمیتی به نیاز ها و مشکلات مردم باعث اعتراضات اخیر شد.مردم ایران مردمی بسیار بساز و با تحمل بالا هستن ولی اینگار مقامات ایران از این بردباری و شکیبایی خوب سوء استفاده کرده و کاسه صبر مردم رو لبریز کردن!!!کشور به همه تعلق داره نه عده ای خاص.چه موقع جنگ،چه موقع تقسیم امکانات و فرصت ها و درآمد ها و امتیازات و غیره.مردم ایران با سطح سواد و شعور خیلی بالا یکی از بهترین مردم دنیا هستن،ولی متاسفانه دولت های ............ ایران یکی از پایین ترین و ناکارآمدترین سیستم هاست.دوره ............. خان سالاری و زورگویی و ارباب بازی و غیره خیلی وقته تمام شده ............................!!!همگام و خیرخواه مردم باشید نه در مقابل مردم!!
مجید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۳
1
5
جدا سازی دامپزشکی از بدنه پوسیده وزارت خانه بی در رو پیکر جهاد کشاورزی بهترین کار ممکن برای جامعه دامپزشکی است تا از دست امثال حجتی رها شویم ......................
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۴
0
1
یکی میاد بدتر از این.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۴
0
1
حجتی به درد وزارت جهاد کشاورزی نمی خورد و لازم است وزیری وارد به کار این وزارت انتخاب و در باره سازمان دامپزشکی هم فکر نویی داشته باشد. ....................
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۴
0
4
از اینم مجلس هیچ انتظاری نداریم 300 تا کدو میکاشتیم تو مجلس بیشتر سود داشت اوج اقتدار مجلس و در مورد بنزین دیدیم خاموشی محض الان وقت به توپ بستن دوباره مجلسه
نظر شما
ادامه