کد خبر: ۵۳۶۱۱

معاون فرماندار شهرستان اسدآباد از عدم تمدید مجوز واحدهای لبنی سنتی این شهرستان در راستای حذف این واحدها خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «حمزه عبدکوند» در جلسه سلامت و امنیت غذایی شهرستان اسدآباد، با اشاره به فعالیت ۳۰ واحد لبنی سنتی در سطح شهر اسدآباد اظهار کرد: خط قرمز ما سلامت مردم بوده و باید در راستای بهداشت و سلامت مردم شیر خام تولیدی شهرستان به کارخانه های لبنیات سطح شهر هدایت شود اما در حال حاضر حذف واحدهای عرضه لبنیاتی های سنتی شهرستان همزمان وجود ندارد و زمان بر خواهد بود که فعلاً حداقل کار ممکن برای سلامت مردم تشدید نظارت ها و صدور اخطار بوده که حداقل های بهداشتی را رعایت کنند در غیر این صورت واحدهای عرضه لبنیات سنتی که بهداشت لازم را رعایت نکرده و به اخطارها توجه نکنند، به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.

وی یادآور شد: برای حذف واحدهای عرضه کننده لبنیات سنتی با پایان یافتن مجوز، دیگر مجوز این واحدها مورد تمدید قرار نمی گیرد و بدین ترتیب با تمدید نشدن مجدد لبنیاتی های سنتی، خواه ناخواه در بحث بهداشت و سلامت مردم این واحدها حذف می شوند.

عبدکوند با اشاره به دفن فضولات حیوانی به صورت بهداشتی توسط ۵۴ درصد خانوارهای روستایی شهرستان در شش ماهه امسال خاطرنشان کرد: ۹۰ درصد از خانوارهای روستایی اسدآباد زباله خود را به صورت بهداشتی دفن و ۵۲ درصد در شش ماه نخست سال شاخص دفع  فاضلاب روستایی خود را به صورت بهداشتی رعایت کرده اند.

وی در رابطه با بحث فضولات حیوانی سطح روستاها و آگاهی بخشی و اطلاع رسانی به روستائیان توسط بخشداری و دهیاری ها تصریح کرد: در صورت عدم توجه به اخطار و تذکرها و عدم جمع آوری فضولات حیوانی توسط برخی از روستائیان این مشکل از طریق قانونی برای حفظ سلامت و بهداشت روستائیان مورد پیگیری و اقدام قرار گیرد.

رئیس دانشکده علوم پزشکی شهرستان اسدآباد هم گفت: عرضه لبنیات سنتی علاوه بر واحدهای لبنی سنتی در روزبازارها نیز غیر بهداشتی بوده که از شهرداری و اداره صمت خواستاریم از عرضه لبنیات سنتی در روزبازارها جلوگیری کنند.

«دکتر بهنام‌رضا مخصوصی» خاطرنشان کرد: خوشبختانه تا کنون موردی از بیماری در رابطه با واحدهای لبنی سنتی در شهرستان نداشته ایم اما سلامت و بهداشت مردم شوخی بردار نیست و باید به علت غیربهداشتی بودن از این نوع عرضه در روزبازارها جلوگیری شود.

 

نظر شما
ادامه