کد خبر: ۵۳۵۷۶
تعداد نظرات: ۲ نظر

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه سازمان دامپزشکی کشور خطاب به ناظرین شرعی در گیلان گفت که به تاثیرگذار بودن نظارت خود در زندگی مردم باور داشته باشند و در این راستا باید قانون را رعایت کنند و بُعد شرعی نظارت را بطور کامل دنبال کنند و در کشتارگاه حضور مستمر و مثمر ثمر داشته باشد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی دامپزشکی گیلان، دوره آموزشی ویژه ناظرین شرعی در سالن کنفرانس اداره کل دامپزشکی گیلان برگزار شد.

در آغاز این دوره «دکتر سهراب عاقبتی» مدیر کل دامپزشکی گیلان ضمن خوش آمد گویی به اهمیت آموزش و استمرار آن اشاره کرد و افزود: حلیت گوشت های استحصال شده در کشتارگاهها در کنار نظارتهای بهداشتی کارشناسان دامپزشکی بسیار با اهمیت است. مدیر کل دامپزشکی گیلان با اشاره به سختی های کار در کشتارگاه چه به لحاظ ساعت غیر متعارف انجام وظایف و اینکه اصولا امور نظارتی، کار سخت و پیچیده ای است، از همه فعالان این عرصه قدردانی کرد.

«حجت الاسلام والمسلمین کلانتری» مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه سازمان دامپزشکی کشور در دوره آموزشی ناظرین شرعی در گیلان گفت: کمتر سازمانی با ارائه طیف گسترده ای از خدمات، با زندگی و شئونات مردم مرتبط است و افزود سازمان دامپزشکی هم در نظارت شرعی و هم در نظارت بهداشتی، یک سازمان تاثیرگذار بر افکار مردم است.

وی با بیان اینکه شاید کمتر سازمانی مثل سازمان دامپزشکی کشور با ارائه طیف گسترده ای از خدمات، با زندگی و شئونات مردم مرتبط باشد افزود: سازمان دامپزشکی هم در نظارت شرعی و هم در نظارت بهداشتی، یک سازمان تاثیرگذار بر افکار مردم است.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه سازمان دامپزشکی کشور خاطر نشان کرد، از وظایف دینی ما رساندن غذای طیب و پاک به دست مردم است، و اگر غذای غیر طیب در جامعه مصرف شود آثار وضعی خود را بر شئونات مردم خواهد گذاشت و چه بسا بخشی از ناهنجاریهای موجود جوامع بشری حاصل استفاده از این ماکولات و مشروبات است.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه سازمان دامپزشکی کشور به ناظرین شرعی گفت که به تاثیرگذار بودن نظارت خود در زندگی مردم باور داشته باشند و در این راستا باید قانون را رعایت کنند و بعد شرعی نظارت را بطور کامل دنبال کنند و در کشتارگاه حضور مستمر و مثمر ثمر داشته باشد.

«حجت الاسلام والمسلمین وحیدی نژاد» مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: مسائل نظارت شرعی و حلیت غذا بسیار با اهمیت است و باید جدی گرفته شود و فقط محدود به این جلسات و این سال و آن سال نباشد چرا که اگر لقمه ای غذای حرام وارد جامعه شود اثرات وضعی جبران ناپذیری به همراه خواهد داشت.

 
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
بنده خدا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۲
0
1
با سلام همه بر غذاي حلال تاكيد دارند ولي واقعا با حقوقي كه ناظرين مي گيرند مي توانند همه روزه در سر كار حاضر شوند ويا ذابحين كساني هستند كه به امر خطير خود واقف باشند.بايد در انتخاب ذابحين نيز دقت شود.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۲
0
1
در نظارت شرعی شاید اینطور باشد انشالله ولی در نظارت بهداشتی قطعا خیر
نظر شما
ادامه