کد خبر: ۵۳۵۶۲

مدیرعامل اتحادیه دامداران گیلان گفت: گرانی غذای دام موجب شده که هزینه تمام شده تولید شیر افزایش یابد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، «عباس یوسفی» با بیان اینکه روزانه ۱۰۰تن شیر در گیلان تولید می شود، گفت: در حال حاضر تهیه غذای دام یکی از مهمترین مشکلات دامداران محسوب می شود.

وی با بیان اینکه به طور معمول در فصل سرما تولید شیر افزایش و مصرف آن کاهش می یابد، افزود: یکی از دلایل کاهش مصرف شیر، کاهش مصرف بستنی است و این کاهش تقاضا موجب کاهش قیمت خرید شیر از دامداران نیز می شود.

یوسفی خاطرنشان کرد: قیمت تمام  شده هر لیتر شیر در گیلان بیش از سه هزار تومان است این در حالیست که کارخانجات لبنی هر لیتر شیر را ۲۱۰۰ یا ۲۲۰۰ تومان از دامداران می خرند.

وی تصریح کرد: طبق آمارها یک میلیون و ۲۰۰ هزار راس دام در گیلان وجود دارد، اما با برنامه هویت گذاری که برای دام های استان در حال اجرا است، در آینده نزدیک آمار واقعی دام های استان مشخص می شود.

مدیرعامل اتحادیه دامداران گیلان با اشاره به بدهی میلیاردی واحدهای کارخانجات لبنی به دامداران گفت: نبود نقدینگی لازم در زندگی دامداران موجب می شود که معیشت این قشر به سختی بیفتد.

وی افزود: در حال حاضر مهمترین مشکل دامداران استان گرانی غذای دام است و یونجه نیز در بازارها به سهولت یافت نمی شود.

یوسفی با اشاره به اینکه حمایت از دامداران و حل مشکلات آنها موجب افزایش ارتقای کیفیت و کمیت شیر در استان می شود، خاطرنشان کرد: در حال حاضر در گیلان یکی از با کیفیت ترین شیرهای استان تولید می شود و شیردام های این استان از نظر طعم و مزه بسیار مطلوب است.


نظر شما
ادامه