کد خبر: ۵۳۵۲۱
تعداد نظرات: ۳ نظر

مدیرکل اداره دامپزشکی آذربایجان‌شرقی گفت: ذبح شرعی موجب تضمین سلامت و بهبود طعم گوشت است و بر این اساس باید نام تجاری «حلال» را بیشتر معرفی کنیم.

به گزارش حکیم مهر به نقل از  ایرنا، «دکتر امیرحسین بهداد» روز یکشنبه در نشست یکروزه « غذای حلال و امنیت غذایی» اظهار کرد: ذبح با شرایط ذکر شده در شرع مقدس، موجب خونریزی و خون گیری کامل از دام و طیور می شود و در نتیجه کیفیت گوشت بالا می رود و طعم آن نیز بهتر می شود، چون با خارج شدن خون به صورت کامل از فساد آن جلوگیری می شود.

وی افزود: ذبح شرعی علاوه بر کیفیت بخشی به گوشت، سبب کاهش درد و رنج حیوان حلال گوشت نیز است چون با این روش بی حسی در حیوان ایجاد می شود.

بهداد ادامه داد: برای حسن اجرای ذبح شرعی در کشتارگاه ها و  میادین دام، ناظرین ذبح شرعی و بهداشتی مستقر شده و آذربایجان شرقی به عنوان استان الگو در کشور معرفی شده است.

بهداد همچنین با اشاره به عملکرد اداره کل دامپزشکی آذربایجان شرقی، گفت: کاهش کانون های بیماری زا در سطح استان از موفقیت های این اداره کل در سال های اخیر است و در خصوص مقابله، اقدامات پیشگیرانه و کنترلی آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان و کنترل تب برفکی نیز به عنوان استان الگو معرفی شدیم.

وی تاکید کرد: تعاملات بین بخشی برای رسیدن به اهداف دامپزشکی استان، سیاست اداره کل دامپزشکی آذربایجان شرقی است به طوری که در کنترل آنفلوآنزا، معدوم سازی لاشه های تلف شده، واکنش های سریع و قرنطینه ای، معدوم سازی، ضدعفونی کردن مراکز دامی و غیره از ظرفیت سپاه و بسیج استفاده کردیم تا کمترین خسارت ها را متحمل شدیم.


انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
0
2
در جایگاه ذبح شرعی شکی نیست اما اگر طعم گوشت فرق داشت ، آن وقت اروپایی ها هم ذبح حلال می کردند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۸
0
0
با شوک ۱۱۰ خونگیری بسیار ناقص است.اکثر کشتارگاههای طیور این‌ میزان شوک می زنند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
0
0
بریدن گلوی حیوان چگونه باعث بی حسی میشود؟؟؟؟؟ دکتر بهداد، شما که خودتان دامپزشکین، نباید این شایعات را منتشر کنید.
نظر شما
ادامه