کد خبر: ۵۳۴۵۹
تعداد نظرات: ۲ نظر

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی تولید پودر گوشت از برنامه‌های اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: ۳۸ تن پودر گوشت امسال از ضایعات گوشت مرغ در این استان تولید شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «دکتر محسن شانقی» روز پنجشنبه افزود: ۹۵ هزار و ۳۲۳ قطعه طیور به وزن ۱۵۵ تن در کشتارگاه‌های طیور استان معدوم و در راستای اقتصاد مقاومتی و استفاده بهینه از محصولات تولیدی برای مصرف خوراک دام‌ها در دامداری‌ها به پودر گوشت تبدیل شد.

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی خاطر نشان کرد: تبدیل این میزان ضایعات گوشت مرغ به پودر گوشت یک میلیارد و ۱۴۰ میلیون ریال در آمدزایی برای استان به همراه دارد.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت:۱۴ میلیون و ۸۳۸ هزار قطعه طیور امسال در کشتارگاه‌های طیور استان مرکزی کشتار و ۳۳ هزار و ۱۷۰ تن گوشت سفید در این واحدها تولید شده است.

شانقی گفت: ۷۵ هزار و ۱۸۶ راس دام سبک و سنگین امسال در کشتارگاه‌های این استان کشتار و سه هزار و ۲۰۱ تن گوشت قرمز در این واحدها به‌دست آمد.

وی افزود: ۶۳۹ لاشه به وزن ۵۴ تن به‌دلیل لاغری و وجود برخی بیماری‌ها ضبط و از چرخه مصرف انسانی خارج شده است.

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی خاطرنشان کرد: ۴۹ تن گوشت غیربهداشتی نیز امسال در جریان ۶۳ هزار و ۲۷۰ مورد بازدید و یک هزار و ۱۲۰ مورد نمونه‌برداری از واحدهای تولید، نگهداری و عرضه فرآورده های خام دامی در استان کشف و از چرخه مصرف انسانی خارج شد.

شانقی افزود: ۱۹۳ واحد متخلف در این بازرسی‌ها به مراجع قضایی معرفی شدند.

استان مرکزی با ۱۲ شهرستان، و یک هزار و ۵۳۹ روستا، دارای ۸۰۰ واحد مرغداری صنعتی، ۴۹۱ واحد گاوداری صنعتی و ۱۹۱ واحد کارگاه پرورش آبزیان است.

 

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۴
0
0
گوشت کجا بود که پودرش کجا باشد.اینها پودر ضایعاتی مانند پر و خون و غیره است
دکتر نگرانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۴
0
0
سلام.
۱۹۱ کارگاه پرورش آبزیان در استان مرکزی؟
خوبه که این همه آب دارید. امید وارم که منابع آبی ارزشمندتان قربانی چند ده تن آبزی در سال نشود.
فکر کنم بسه. بیشتر از این مجوز ندهید.
نظر شما
ادامه