کد خبر: ۵۳۴۳۴
تعداد نظرات: ۲ نظر

معاون آموزشی وزارت بهداشت با بیان اینکه سازمان سنجش کشور مسئول پذیرش دانشجویان است، گفت: پس از نواسانات نرخ ارز ۱۰ هزار دانشجوی پزشکی خواهان بازگشت به ایران و تحصیل در دانشگاه‌های علوم پزشکی شدند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از  خانه ملت، «دکتر محمدباقر لاریجانی» درباره موضوع صندلی فروشی در برخی از دانشگاه‌های علوم پزشکی، گفت: سازمان سنجش کشور مسئول پذیرش دانشجویان بوده و دانشگاه‌ها هم پذیرفته شدگان را ثبت نام می‌کنند و وزارت بهداشت پس از ثبت نام لیست ورودی و خروجی دانشگاه‌ها را کنترل می‌کنند.

معاون آموزشی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه تمام اطلاعات ثبت نامی‌ها طی سال‌های گذشته را بررسی کرده‌ایم، افزود: به دانشگاه‌ها بخشنامه شده که این اطلاعات با یکدیگر انطباق داده شوند تا در صورت وجود عدم انطباق موضوع حتما پیگیری شود.

درخواست انتقال به داخل به یکباره از 300 به 10 هزار رسید

وی با تأکید بر اینکه اظهارات افراد در این باره باید بر اساس مستندات باشد، یادآور شد: آن چیزی که در رسانه‌ها داغ شده، موضوع تقاضای ورود دانشجویان از خارج به داخل کشور است؛ پیش از این سالانه فقط حدود 200 تا 300 متقاضی برای انتقال به کشور اقدام که مدارک آن‌ها بررسی و اقدام می‌شد ولی به دلیل نواسانات ارزی حدود ۱۰ هزار نفر درخواست ادامه تحصیل در دانشگاه‌های کشور را داشتند.

رد 4 هزار پرونده انتقال دانشجو در وزارت بهداشت

محمدباقر لاریجانی با بیان اینکه از این رقم 10 هزار نفر، حدود 6 هزار دانشجو از دانشگاه‌های مورد تایید وزارت بهداشت بودند یعنی حدود 4 هزار پرونده در وزارت بهداشت رد شد، افزود: ضمن اینکه حدنصاب گذراندن حداقل ۷۲ واحد درسی در دانشگاه مبدأ به دلیل مشکلات ارزی به ۳۶ واحد کاهش پیدا کرد تا کمکی به دانشجویان خارج از کشور باشد.

ارجاع تعدادی از پرونده‌های ناقص به مراجع نظارتی

معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تصریح کرد: تعدادی از پرونده‌های دانشجویان متقاضی انتقال به داخل کشور ناقص بود و این پرونده‌ها به دستگاه‌های نظارتی ارجاع شده و هر گونه تخلفی مشاهده شود، برخورد می‌کنیم.

معرفی دانشجو تا 40 درصد بالاتر از ظرفیت دانشگاه

وی  درباره پذیرش دانشجو در رشته پزشکی، عنوان کرد: سازمان سنجش ۳۰ درصد بیشتر از پیشنهاد ما برای جذب دانشجوی پزشکی اقدام کرده است که اگر دانشگاه‌های علوم پزشکی، حمایت نشوند، مشکل ایجاد می‌کنند.

معاون آموزشی وزارت بهداشت با بیان اینکه به همین دلیل در برخی از دانشگاه‌ها ظرفیت تا 40 درصد افزایش یافت، افزود: امیدواریم در ماه‌های آتی و در زمان تصویب بودجه مجلس به دانشگاه‌های علوم پزشکی کمک کنند تا بتوانند درحوزه آموزش پزشکی قدم‌های درستی برداشتیم.

این مقام مسئول در وزارت بهداشت درباره موضوع تغییر رشته برخی از دانشجویان رشته دامپزشکی به پزشکی در دانشگاه آزاد، گفت: این موضوع در کمیسیون آموزش مجلس با حضور نمایندگان دانشگاه آزاد و مرکز پژوهش‌های مجلس مورد بررسی قرار گرفت و مدارک و شواهدی در این زمینه وجود دارد که باید مورد بررسی قرار گیرد.

 

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۲۲:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۲
1
0
شما دلتان به این پولدارها نسوزد به مردم بدبختی بسوزد که این دندانپزشکان و پزشکان بیسواد آنها را می کشند
خدا از کسانی که این قوانین را می گذارند نگذرد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۳
1
0
واقعا چی میشه گفت؟!
نظر شما
ادامه