کد خبر: ۵۳۳۸۵
 

پس از تشکیل جلسه مشترک پلیس فتا و سازمان محیط زیست برای مقابله با حیوان آزاری، سایت دیوار هم از ممنوعیت ترویج خشونت علیه حیوانات مانند خرید و فروش حیوانات وحشی و اجزا بدن آن‌ها خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از فارس، در سال‌های اخیر میزان حساسیت نهادهای رسمی روی حمایت از حقوق حیوانات بیش از گذشته شده است. آزار حیوانات که گاهی با انتشار فیلمی دردناک در شبکه‌های اجتماعی همه ما را متاثر می‌کند، همیشه واکنش مردم را به همراه داشته است. حالا پس از آن همه اتفاق تلخ، نوبت به اقدام ارزشمند نهادهای انتظامی و قضایی رسیده تا برای جلوگیری از این اتفاقات غیرانسانی وارد شوند. چند روز پیش بود که خبر تشکیل شعبه‌ای از پلیس فتا در سازمان محیط زیست منتشر شد تا با این جرائم برخورد شود.

«وحید مجید»‌ رئیس پلیس فتا نیروی انتظامی با تایید این خبر گفته بود: «فیلم‌های مربوط به حیوان آزاری در فضای مجازی، فورا توسط پلیس فتا رصد شده و مطابق با مجازات‌هایی که در قانون برای حیوان آزاری و شکار غیرقانونی تعیین شده با مجرمان برخورد می‌شود.»

این اقدامی است که اشکان آرمندهی مدیرعامل سایت دیوار هم از آن حمایت کرده است. دیوار به عنوان یکی از کسب و کارهای اینترنتی که قوانین حامیانه‌ای برای جلوگیری از انتشار آگهی‌های حیوان آزاری دارد، حالا از این ابتکار پلیس فتا حمایت کرده است.

آرمندهی می‌گوید‌: «باتوجه به شکل‌گیری این اقدام مثبت و پیشرو، این وب سایت با تمام امکانات به توان‌افزایی مقابله با حیوان آزاری کمک خواهد کرد.»

در سایت دیوار فروش گونه‌های حفاظت شده ممنوع است

وی همچنین خبر می‌دهد که سایت دیوار پیش از این هم قوانین سختگیرانه‌ای را برای جلوگیری از مصداق‌های حیوان آزاری تعیین کرده است. و اینطور درباره این سختگیری‌ها توضیح می‌دهد: «ممنوعیت ترویج خشونت علیه حیوانات مانند خرید و فروش حیوانات وحشی و اجزا بدن آن‌ها از اولویت‌های سایت دیوار است به همین دلیل انتشار هرگونه آگهی در این زمینه‌ها را ممنوع کرده‌ایم. در دیوار فروش گونه‌های حفاظت شده ممنوع است. همچنین آگهی‌هایی که مصداق حیوان‌آزاری باشند و حتی پوشاک تولیدی با پوست حیوانات وآگهی‌های مربوط به شکار حیوانات حذف می‌شود.»

آرمندهی درباره عملکرد دیوار برای جلوگیری از حیوان آزاری می‌گوید: «ما پیش از این بارها با کمک و مشورت دوستداران محیط‌ زیست در سیاست‌‌گذاری انتشار آگهی‌ها بازنگری کردیم و این آمادگی را داریم کماکان در همکاری با فعالان حوزه دفاع از حقوق حیوانات، در بهبود شرایط گام برداریم.»

وی در توضیح سیاست‌های کلی محیط زیستی سایتش اینگونه نیز می‌گوید: «سایت دیوار به صورت کلی براساس اصول سبز و توسعه پایدار شکل گرفته است و ما افتخار می‌کنیم که با انتشار آگهی‌های مردمی در فضای مجازی، مانع از مصرف بی‌رویه کاغذ و تخریب جنگل‌ها شده‌ایم. برای مثال براساس گزارش سال ۹۷ دیوار، اگر آگهی‌های سایت را به صورت سنتی روی کاغذ چاپ می کردند، باید بیش از یک میلیون درخت قطع می‌شد که ما با پلت‌فرم دیوار مانع از این اتفاق شده‌ایم.»

آرمندهی حفاظت از حیات وحش را هم بخشی از این هدف کلی می‌داند و بیان می‌کند: «دیوار، حفاظت از محیط زیست و حیات وحش را یکی از مهم‌ترین مسئولیت‌های اجتماعی خود می‌داند و زندگی بهتر، پویاتر و توسعه پایدار تنها با حفاظت و توجه به محیط زیست رقم خواهد خورد.»

به همین خاطر مدیرعامل این وب‌سایت به عنوان پرکاربردترین سایت خرید و فروش در ایران می‌گوید: «حالا که سردار وحید مجید ریاست محترم پلیس فتا ناجا اعلام کرده به منظور افزایش همکاری با سازمان محیط زیست از جمله مبارزه با حیوان آزاری، پلیس فتا قصد دارد شعبه‌ای را با هدف پایش و برخورد با جرایم سایبری حوزه حیوان آزاری در فضای مجازی راه اندازی کند، سایت دیوار اعلام می‌کند همسو با سازمان محیط زیست و پلیس فتا قوانین سختگیرانه‌تری را برای پایش بیشتر و نظارت روی قوانین محیط زیستی خود اعمال خواهد کرد.»

مدیرعامل دیوار درباره همکاری این وب سایت با پلیس فتا برای مقابله با حیوان‌آزاری می‌گوید: «ما همیشه کوشش می‌کنیم با به‌روز کردن قوانین نظارتی، بستری را فراهم کنیم که مانع از سوءاستفاده‌های احتمالی شویم. اعتماد کاربران همواره پشتوانه‌ دیوار بوده و امیدواریم حاصل تلاش‌های ما برای بهبود خدمات رسانی، بازخورد مثبت مردمی را به همراه داشته باشد.»
 
نظر شما
ادامه