کد خبر: ۵۳۳۶

حکیم مهر - خبرهایی از دامپزشکی خوی، سیستان و بلوچستان، آذربایجان شرقی و یزد

 

رییس سازمان دامپزشکی: 50 کشتارگاه صنعتی در کشور ساخته می شود


رییس سازمان دامپزشکی با تاکید بر تامین بهداشت و سلامت پروتئین مورد نیاز مردم گفـت: در آینده نزدیک عملیات ساختمانی و تجهیز 50 کشتارگاه صنعتی در کشور آغاز می شود.
دکتر' سید محسن دستور' در آیین بهره برداری از کشتارگاه صنعتی شهرستان خوی افزود: با بهره برداری از این 50 کشتارگاه، 45 درصد از کشتارگاه های سنتی کشور برچیده خواهد شد.
مدیر کشتارگاه صنعتی شهرستان خوی نیز در این مراسم با عنوان اینکه این واحد یکی از بزرگترین کشتارگاه های دام آذربایجان غربی است، گفت: این کشتارگاه شامل قسمت نگهداری دام، کشتار دام های بزرگ و کوچک، سردخانه زیر صفر و بالای صفر به ظرفیت 700 تا 1000 تن می باشد.
' مهدی قلی پور افزود: با بهره برداری از این کشتارگاه، گوشت قرمز مورد نیاز و آلایش های دامی هفت شهرستان شمال استان به صورت کاملا بهداشتی فرآوری و عرضه خواهد شد.
وی گفت: ظرفیت کشتار این واحد 50 راس دام سنگین و 500 راس دام سبک در روز است که قابلیت افزایش به 4 برابر را دارد.
وی افزود: برای ساخت و تجهیز این کشتارگاه که درهفت هزار و 500 متر مربع زیر بنا ساخته شده، 70 میلیارد ریال هزینه شده است.
قلی پور گفت: با بهره برداری از این کشتارگاه برای 103 نفر به صورت مستقیم فرصت شغلی ایجاد شد.

 

---------------------------------------

 

برگزاری اولین دوره تخصصی بهداشت و بیماریهای زنبور عسل در استان سیستان و بلوچستان
 
اولین دوره تخصصی بهداشت و بیماریهای زنبورعسل با حضور دامپزشکان بخش دولتی، خصوصی، پرورش دهندگان زنبورعسل و کارشناسان شبکه های دامپزشکی شهرستانها بمدت 2 روز در محل اداره کل دامپزشکی استان برگزار گردید.

دکتر احمدی رئیس اداره مبارزه با بیماریهای زنبورعسل سازمان دامپزشکی کشور، در این دوره آموزشی ضمن بازدید از مناطق پرورش زنبورعسل استان، شرایط آب و هوائی و پوشش گیاهی خاص آن را برای پرورش زنبورعسل، بعنوان یک حرفه درآمدزا و کار مفرح جهت خانواده ها و علاقمندان، مساعد ارزیابی نموده و خواستار گسترش فرهنگ پرورش زنبورعسل و مصرف فرآورده های آن گردید.

گفتنی است استان پهناور سیستان و بلوچستان از دو بخش شمالی (دشت) و جنوبی (کوهستانی) تشکیل یافته که بعلت وفور پوشش گل و گیاه در مناطقی مثل نواحی کوهستانی تفتان، شهرستان خاش و سروان و وجود مزارع کلزا، گل آفتابگردان، باغات مرکبات، درختچه های گز و گل های وحشی در مناطق دیگری همچون شهرستانهای سرباز، نیکشهر و ایرانشهر (بخصوص در زمستان)، شرایط بسیار مساعدی برای پرورش زنبورعسل فراهم آورده است.

 

---------------------------------------

 

صدور گواهی بهداشتی صادرات فرآورده‌های خام دامی 10 درصد افزایش داشته است
 
دکتر بهراد زندیه مدیر کل دامپزشکی آذربایجان شرقی ضمن تبریک نامگذاری سال 2011 میلادی به نام «سال جهانی دامپزشکی» به جامعه بزرگ دامپزشکی استان گفت: نقش سازنده دامپزشکی در رونق تولید مواد پروتئینی، سازمان ملل را بر آن داشت تا سال 2011 را جهت پاسداشت خدمات این قشر زحمتکش به نام سال جهانی دامپزشکی نامگذاری نماید.
وی ادامه داد: اداره کل دامپزشکی استان آذربایجان شرقی در راستای سیاست‌های دولت خدمتگزار، قدم‌های بسیار موثری را در جهت تسهیل صادرات برداشته است؛ که در این خصوص استقرار کارشناس دامپزشکی به صورت تمام وقت و راه‌اندازی سیستم یکپارچه قرنطینه در گمرک‌های استان جهت نظارت و صدور گواهی بهداشتی برای محموله‌های صادراتی فراورده‌های خام دامی از جمله آن اقدامات است که موجب تسهیل در امور صادرات این فراورده ها گردیده و در سال جاری  شاهد افزایش بیش از 10 درصدی صدور گواهی‌های بهداشتی صادراتی دامپزشکی هستیم  و در این راستا صادق نجفی دبیر کاگروه توسعه صادرات و رئیس سازمان بازرگانی آذربایجان شرقی با اهدا لوحی به منظور حمایت از صادرات غیر نفتی و رضایت صادر کنندگان از اداره کل دامپزشکی استان تقدیر نمود.

 

--------------------------------------

 

تودیع و معارفه معاون اداری و پشتیبانی اداره کل دامپزشکی استان یزد
 
جلسه تودیع و معارفه معاون اداری و پشتیبانی اداره کل دامپزشکی استان یزد با حضور رییس سازمان جهاد کشاورزی، مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان، معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان جهاد کشاورزی و جمعی از مسئولین دامپزشکی استان برگزار گردید.


در این جلسه مدیر کل دامپزشکی استان یزد ضمن عرض خیر مقدم، با اشاره به نقش کار خالصانه در حسن انجام کار، ضمن تبریک بازنشستگی حمید رضا لاور از زحمات نامبرده تقدیر و تشکر به عمل آورد و طی حکمی محمد علی شریفی را به عنوان معاون اداری پشتیبانی اداره کل دامپزشکی استان یزد منصوب و برای ایشان آرزوی موفقیت در امور محوله را خواستار شد.

 

 

 

نظر شما
ادامه