کد خبر: ۵۳۳۱۹
 

گربه سیاه کوچکی که دارای دو صورت است، به لطف مراقبت دامپزشک بر این شرایط عجیب غلبه کرده است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از وانا، برایتان همیشه پیش نخواهد آمد که با یک بچه گربه با دو چهره روبرو شوید، حتی اگر یک دامپزشک باشید که در همه امور گربه‌ها بسیار با تجربه است. دکتر رالف ترن، یکی از این برخورد‌های نادر را تجربه کرد.

ترن که از نیویورک به سندیگو در حال رانندگی بود، با خبر شد که گربۀ دوستش که به تازگی زایمان کرده است بچه گربه‌ای با دو سر به دنیا آورده است!

گربه مادر بچه گربه‌های سیاه را از خود دور می‌کرد و به علت شرایط خاص این گربه، به مراقبت‌های شبانه روز انسان نیاز داشت.
خوشبختانه، ترن تجربه زیادی را در مراقبت از بچه گربه‌های نوزادان داشته و قبلاً در محل مراقبت از بچه گربه ASPCA در منهتن کار کرده بود. او موافقت کرد که بچه گربه را نگه داری کند و او را به محل زندگی اش برد و از بچه گربه به همراه ۸ گربه دیگر و چند پرنده نگه داری کرد.

ترن مطمئن نبود گربه کوچک چه نیاز‌های مخصوصی دارد. او میگوید: "من واقعاً نمیدانستم که او چه شرایطی دارد. من فکر کردم او یک دوقلو معمولی است، اما اینطور نبود".

ترن می‌گوید، او دارای یک نقص مادرزادی بسیار نادر به نام
diprosopus ، یا تکثیر جمجمه صورت است، او دارای یک بدن و یک سر است، اما دو صورت دارد، هر دو صورت کاملاً فعال هستند. "هر دو دهان او به طور جداگانه میو میو می‌کنند، و هر دو بینی کاملاً کاربردی هستند. "

او تنها گربه‌ای نیست که با این بیماری به دنیا بیاید: یک گربه دارای دو صورت به نام‌های فرانک و لویی تا سن ۱۵ سالگی زندگی کرده بود (او حتی به دلیل مسن‌ترین گربه دو چهره‌ای نامش در کتاب رکورد‌های جهانی گینس به ثبت رسیده بود) اما، متأسفانه، بیشتر گربه‌هایی که به این روش متولد می‌شوند بیشتر از چند روز زندگی نمی‌کنند.

پس از ورود به خانه جدید خود در کالیفرنیا، ترن هر چند ساعت به بچه گربه غذا می‌داد. بچه گربه باید از طریق لوله تغذیه شود و بعداً با سرنگ تغذیه شود، زیرا او از یک بطری آب نمی‌نوشید، زیرا که او فین و عطسه می‌کرد، او همچنین مجبور شد او را برای یک سری از عفونت‌های تنفسی درمان کند.

به سرعت مشخص شد که یکی از چشمان بچه گربه سالم نیست، و از آنجا که این یک منبع عفونت و تحریک کننده برای او است، وقتی به اندازه کافی بزرگ باشد باید تحت عمل جراحی چشم قرار بگیرد تا آن چشم از او جدا شود.

به دلیل نیاز‌های ویژه بچه گربه، یادگیری رفتار‌های معمولی بچه گربه، مانند نحوه پیاده روی، بازی، غذا خوردن و رفتن توالت بدون کمک ترن، طولانی‌تر از حد معمول طول می‌کشد. ترن می‌گوید، او فقط مانند دیگر بچه گربه‌ها از نظر ذهنی کاملاً رشد نکرده است.

وی توضیح می‌دهد: "تقریباً حدود هشت هفته سن داشت، که او شروع به شناسایی سایر گربه ها، اسباب بازی‌ها کرد. حالا او وقتی من را می‌بیند فرار می‌کند. "

او همچنین به تازگی شروع به خوردن غذا از یک کاسه کرده است، هرچند او به جای مصرف آن، بیشتر بدن خود را با غذا کثیف میکند. او می‌گوید: "بچه گربه با خودش درگیر است که از کدام دهان غذا بخورد، زیرا هر دو دهان می‌خواهند غذا بخورند. "
 
برچسب ها: گربه، دامپزشکی،
نظر شما
ادامه