کد خبر: ۵۳۲۹۱
تعداد نظرات: ۱ نظر

در فضای مجازی فیلمی منتشر شده اسنت که آبزیان حرام گوشت در بازار به فروش می‌رسد و این آبزیان سر از کنسرو‌ها و رستوران‌ها در می‌آورد.

به گزارش حکیم مهر به نقل ازباشگاه خبرنگاران جوان، چندی پیش فیلمی در فضای مجازی منتشر شد که ماهی های حرام گوشت در بازارهای ماهی فروخته می شود و این مسئله موجب نگرانی مردم و اعتراض آنها به نبود بازرسی ها می شود.

همچنین برخی گمانه زنی ها از استفاده آبزیان حرام گوشت در کنسروهای ماهی و رستوران ها صورت گرفته بود و موجب نگرانی مردم شده بود، چرا که این مسئله علاوه بر جنبه های بهداشتی، بازی با اعتقاد مردم نیز محسوب می شود و باید با متخلفان به طور جدی برخورد شود.

«محمد حسین عزیزی» مدیر کل اداره فرآورده های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو درباره استفاده از آبزیان حرام گوشت در کنسروها اظهار کرد: به تازگی در فضای مجازی فیلمی منتشر شده است که آبزیان حرام گوشت در بازار عرضه می شود و باید توجه داشت که معاونت بهداشتی وزارت بهداشت و سازمان شیلات به صورت دوره ای بازرسی های لازم را انجام می دهند تا با متخلفان فروش آبزیان حرام گوشت برخورد شود.

وی  ادامه داد: خوشبختانه در کارخانه های تولید موادغذایی معمولا به دلیل گردش اقتصادی، حضور مسئول فنی و آزمایشگاه، سرکشی دوره ای و دقت کارکنان کمتر با مواردی چون استفاه از آبزیان حرام گوشت رو به رو می شویم.

نظارت بازرسان سازمان غذا و دارو بر کارخانه های کنسرو سازی

مدیر کل اداره فرآورده های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو  ادامه داد: بازرسان سازمان غذا و دارو به صورت دوره ای از کارخانه های کنسرو سازی سرکشیمی کنند و از مواد بکار رفته در کنسروها نمونه گیری می شود و نمونه ها آزمایش می شوند.

عزیزی بیان کرد: دستگاه های نظارتی  از جمله سازمان های شیلات و دامپزشکی بر عرضه  آبزیان حرام گوشت در بازارهای ماهی فروشی نظارت می کنند و بر اساس اطلاعات ما همه این موادغذایی ممنوعه پس از کشف معدوم شدند.

تخلف ها را به سامانه ۱۹۰ گزارش کنید

عزیزی ادامه داد: مردم با مشاهده هرگونه تخلف باید موارد مشاهده شده را از طریق سامانه ۱۹۰ و سامانه های رسیدگی به شکایت های سازمان غذا ودارو به اطلاع مسئولان ذیربط برسانند.

او یادآوری کرد:  نظارت بهداشتی بر روی کارگاه ها و رستوران ها که از موادغذایی چون آبزیان استفاده می کنند بر عهده معاونت بهداشتی و بازریان بهداشت محیط است.

برخورد با رستوران های متخلف مصرف آبزیان حرام گوشت

در ادامه «محسن فرهادی» معاون فنی بهداشت محیط مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت درباره نظارت های بهداشتی بر رستوران ها و بازار ماهی فروشان اظهار کرد: برای نظارت بر فروش ابزیان حرام گوشت به همراه بازرسان سازمان دامپزشکی به بازار ماهی روشان نظارت ها صورت می گیرد و وزارت بهداشت به بخش رعایت بهداشت ورود می کنند.

وی ادامه داد: بازرسان سازمان دامپزشکی مسئولیت تشخیص آبزیان حلال گوشت و حرام گوشت را به عهده دارند و وزارت بهداشت به عنوان نهاد بهداشتی همکار در کنار سازمان دامپزشکی بر اماکنی چون بازار ماهی فروشان نظارت می کند.

سرکشی بازرسان بهداشتی و دامپزشکی بر رستوران ها

معاون فنی بهداشت محیط مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت درباره نظارت بر رستوران ها  برای رسیدگی به موضوع استفاده از گوشت های غیر معمول چون آبزیان حرام گوشت گفت: ما بر رستوران ها سرکشی می کنیم و بازرسان وزارت بهداشت  به طور دقیق نظارت های لازم را انجام می دهیم.

وی یادآوری کرد: در فرآیند بازرسی بر رستوران ها برای تشخیص نوع گوشت مصرفی همکاران دامپزشکی در کنار بازرسان وزارت بهداشت حضور دارند و بررسی های لازم انجام و با متخلفان در حوزه های متخلف برخورد می شود .

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۸
1
2
آقا آبزی حرام گوشت چیه دیگه!!
همه ماهی ها ماهی میخورن و گوشتخوار محسوب میشن.اگر حلالن همشون حلالن و اگه حرامن همشون حرامن.
این نون دونی بهضی ها رو دیگه وقتشه تعطیل کنیم
نظر شما
ادامه