کد خبر: ۵۳۲۴۸
تعداد نظرات: ۲ نظر

مدیرکل دامپزشکی سیستان و بلوچستان گفت: سازمان دامپزشکی، وزارت علوم پزشکی و سازمان محیط زیست می بایست همچون طفل عزیز کرده ای در جامعه باشند چراکه صدور هرگونه حکم در زمینه تهدیدات زیستی نیازمند تشخیص و اظهار نظر آن هاست.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان سیستان و بلوچستان، به مناسبت هفته پدافند غیرعامل و اهمیت این موضوع در حوزه دامپزشکی، همایش نقش پدافند غیرعامل در امنیت غذایی با همکاری دانشگاه علوم پزشکی سیستان و بلوچستان و سازمان نظام دامپزشکی استان برگزار شد.

در این همایش، «دکتر مهدی حسینی» مدیر کل دامپزشکی سیستان و بلوچستان، با بیان مشخصه ها و ویژگی های خاص تهدیدات زیستی و اشاره به ملموس نبودن موضوع برای عموم و گاها افراد فنی درگیر پرداخت.

مدیر کل دامپزشکی استان با تاکید بر اهمیت پدافند غیرعامل و با توجه به این که مفهوم آن به درستی برای برخی از مردم قابل درک نیست گفت: برای اینکه جامعه مصون از تهدیدات شود هر ارگان باید در حد توان در زمینه وظایف مربوط به خود، آگاهی بخشی و اهمیت موضوع را بیان نماید.

وی افزود: حلقه مفقوده در مسیر رسیدن به اهداف با وجود تلاش و زحمات بسیار، همراه نبودن مردم به دلیل ناآگاهی و عدم اطلاعات کافی است.

دکتر مهدی حسینی اظهار داشت: هیچ مدیری مخالف با تولید و ایجاد اشتغال نیست ولی همیشه باید در ایجاد هر شغلی حواسمان به تهدیدات زیستی باشد و با توجه به این که برخی از مردم و مسئولین آگاهی لازم و کافی در این زمینه را ندارند از این ناآگاهی ضربه خواهیم خورد.

در ادامه، «دکتر مقدم جعفری» استاد دانشکده دامپزشکی دانشگاه فردوسی مشهد، به بیان اهمیت پدافند غیرعامل، پیشینه سم شناسی، تاریخچه امنیت غذا و بحث در خصوص ترکیبات تراریخته و جنبه های مختلف تاثیرگذار آن بر هرم غذایی پرداخت.



 
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۵
0
1
ولی برعکس در وزارت جهادکشاورزی،
دامپزشکی مانند جوجه اردک سیاه است که هر وقت دامپزشکانش برای حفظ سلامت عمومی در مقابل توزیع گوشت های آلوده مقاومت کزدند بلافاصله برکنار می شوند!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۶
0
2
مدیرکل دامپزشکی سیستان و بلوچستان گفت: سازمان دامپزشکی، وزارت علوم پزشکی و سازمان محیط زیست...

وزارت علوم پزشکی؟؟؟؟؟؟
وزارت؟
نظر شما
ادامه