کد خبر: ۵۳۲۱۸
تعداد نظرات: ۴ نظر

مسئولان امور دام کشور از واحد تولید هورمون های همزمان سازی در دام سبک و سنگین که برای اولین بار در کشور با به‌کارگیری دانش بومی و با هدف ارتقا صفات تولید مثلی دام‌ها اقدام به تولید دستگاه پلی سیدر در کشور می پردازد، بازدید کردند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایانا، «دکتر رضایی» معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور دام و «دکتر رفیعی پور» رئیس سازمان دامپزشکی کشور به همراه «اکبری شریف» معاون سازمان جهاد کشاورزی استان تهران از واحد تولید هورمون های همزمان سازی در دام سبک و سنگین در محل پژوهشگاه پلیمر وپتروشیمی ایران بازدید کردند.

مرتضی رضایی، معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور دام در بازدید از خط تولید این محصول در پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی ایران بر حمایت از تولید داخلی تاکید کرد وگفت: درحمایت از تولید داخلی در چارچوب اقتصاد مقاومتی  زمینه بهبود و توسعه بازار این محصول تولیدی توسط این پژوهشگاه فراهم است و تامین میزان نیاز به این محصول و بهبود کیفی آن توسط پژوهشگاه امکان پذیر است.

وی ادامه داد: واحد تولید هورمون های همزمان سازی گاو و گوسفند به منظور ارتقای صفات تولید مثلی در دام های سبک (دوقلوزایی و بره زایی) و مدیریت تولید مثل در دام سنگین،  اقدام به ساخت پلی سیدر نموده که می تواند درصورت توسعه بخش اعظمی از نیاز کشور به واردات را رفع کند.

رفیعی پور، رییس سازمان دامپزشکی کشور در این بازدید بر جنبه مثبت تحریم ها تاکید کرد و گفت: شرایط امروز با حمایت دولت به نفع تولید داخل است و همه مسئولان در جهت پشتیبانی از تولیدکنندگان داخلی می کوشیم.

اکبری شریف، معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان تهران  تصریح کرد: ارتقا صفات تولید مثلی دام‌ها و امکان چندقلوزایی با استفاده از «پلی سیدر» در کشور امکان‌پذیر شده است تا مشکل تامین دام و محصولات دامی در کشور کاهش یابد.

وی افزود: روش درمان نازایی دام با پلی سیدر علاوه بر افزایش سرعت درمان دام و کاهش هزینه‌های مربوط به درمان امکان تنظیم زمان بارداری و هم‌زمانی دوره بارداری در چند دام را به دامداران می‌دهد، با به‌کارگیری این سامانه نوین دارو رسانی می‌توان امکان چندقلوزایی در دام را نیز فراهم کرد.

پلی سیدر ابزاری برای همزمان سازی باروری در گوسفند و بز و گاو ماده با موجبات آزادسازی کنترل شده هورمون های تولیدمثلی کاربرد دارد.

 

انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Germany
|
۰۰:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۴
0
0
بهتره دکتر رفیعی پور .............. کمی هم بفکر افزایش تعرفه ها باشه.مثلا تعرفه واکسن زدن یک گوسفند در گله فقط هر راس۱۱۵ تومان!!باید به حال دامپزشکان گریست
ناشناس
|
Germany
|
۰۷:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۴
0
2
با سلام علی رغم اینکه برای آقای دکتر رضایی معاون بهبود تولیدات دامی وزارت خانه احترام زیادی قائلم اما متاسفانه ایشان نظر مثبتی نسبت به عملکرد سازمان دامپزشکی و دامپزشکان ندارد
ناشناس
|
France
|
۲۳:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۵
0
0
من از این سیدر استفاده کردم از اقای اقایی گرفتم از پژوهشگاه پلیمر به شماره ..............۰۹۱۲ خیلی خوب منو راهنمایی کردن و خیلی جواب عالی گرفتن در همدان
امیدوارم که جای خودشو تو بازار ایران پیدا کنه خداقوت
حمید
|
France
|
۲۳:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۵
0
0
امیدوارم جنس خارجی کنار بره و تولید داخلی با کیفیت جای خودشو پیدا کنه
نظر شما
ادامه