کد خبر: ۵۳۱۹۳
تعداد نظرات: ۱ نظر

در پی یک اقدام مشترک پلیس اطلاعات و امنیت، سازمان صمت خراسان رضوی و شبکه دامپزشکی مشهد، محموله هشت تنی گوشت‌های تاریخ مصرف گذشته در مشهد کشف و توقیف شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از قدس آنلاین، در پی یک اقدام مشترک پلیس اطلاعات و امنیت، سازمان صمت خراسان رضوی و شبکه دامپزشکی مشهد، محموله هشت تنی گوشت‌های تاریخ مصرف گذشته در مشهد کشف و توقیف شد.

مرحله اول: کشف هشت تن گوشت تاریخ مصرف گذشته

اقدامات فنی و پلیسی روی چندین سرنخ مشکوک در بازار ارزاق عمومی شهروندان حکایت از آن داشت که برخی افراد که در بازار سپاد مشهد در حوزه توزیع فراورده‌های خام دامی فعالیت دارند، قصد انتقال محموله گوشت غیرقابل مصرف و فروش آن در بازار را دارند، بنابراین موضوع به «قاضی دشتی فدکی»، جانشین دادسرای انقلاب مشهد اطلاع داده شد و در پی آن دستور آغاز تحقیقات تکمیلی نیز صادر شد. در ادامه طبق دستور قضایی خواسته شد که پس از تکمیل مراحل اولیه، همزمان با شروع عملیات مذکور تیم‌های کارشناسی معاونت بازرسی سازمان صمت و شبکه دامپزشکی مشهد نیز در محل حاضر و اقدامات کارشناسی خود را صورت دهند.

این گونه بود که یکی از تیم‌های پلیس اطلاعات و امنیت استان خراسان رضوی به بازار سپاد عزیمت کرد و پس از آن تردد و تحرکات عامل اصلی این اقدام را که یکی از عاملان پخش فراورده‌های خام دامی بود، تحت کنترل نامحسوس و دقیق قرار دادند.

اقدامات کنترلی ادامه داشت تا اینکه یک دستگاه تریلی در محل متوقف و پس از آن کارگران به سرعت شروع به انتقال کارتن‌های گوشت منجمد کردند. در این هنگام بود که ماجرا به کارشناسان معاونت بازرسی سازمان صمت استان و شبکه دامپزشکی مشهد اطلاع داده شد و آن‌ها نیز در محل حضور پیدا کردند.

اقدامات پلیسی آغاز و با حضور تیم‌های مذکور در محل بارگیری، محموله متوقف شد. بررسی‌های کارشناسان روی ماجرا نشان داد محموله مورد نظر گوشت‌های منجمد برزیلی است و در بررسی تاریخ مصرف آن مشخص شد گوشت‌ها تاریخ مصرف گذشته هستند.

با روشن شدن ماجرا محموله که وزن آن حدود هشت تن می‌شد توقیف و از توزیع آن جلوگیری به عمل آمد. پس از آن محموله گوشت تاریخ مصرف گذشته با دستور قضایی برای انجام آزمایش‌های مورد نیاز به سردخانه امین شبکه دامپزشکی مشهد منتقل شد.

مرحله دوم: کشف 5.3 تن گوشت در خودرو حمل بستنی

از این اقدام چند روزی نگذشته بود که مأموران در حین گشت‌زنی در محدوده بازار سپاد پی بردند یک محموله گوشت در حال تخلیه در یک خودرو مخصوص حمل بستی است!

در حالی که خودرو حمل بستنی نباید محموله گوشت بارگیری کند، باز هم از کارشناسان معاونت بازرسی سازمان صمت و شبکه دامپزشکی مشهد خواسته شد در محل حضور پیدا کنند و پس از آن عملیات دوم هم کلید خورد و مشخص شد که نماینده فروش یک برند شناخته شده بستنی در مشهد خودرو خود را در اختیار همان فرد متخلفی گذاشته که محموله هشت تنی گوشت فاسد او چند روز پیش توقیف شده بود!

از همین رو خودرو مذکور مورد بازرسی قرار گرفت و مشخص شد حدود 5.3 تن گوشت برزیلی که 10 روز بیشتر تاریخ مصرف نداشت در شرایط غیربهداشتی در خودرو حمل بستنی بارگیری و به خاطر دمای غیراستاندارد، یخ گوشت‌ها در حال ذوب شدن بود و محموله‌ای که مشخص نبود با چه نیتی داخل خودرو حمل بستنی تخلیه شده به سردخانه امین دامپزشکی منتقل شد.

از طرف دیگر محوطه و انبار نماینده پخش بستنی هم توسط کارشناسان معاونت بازرسی سازمان صنعت،معدن وتجارت استان مورد بازرسی قرار گرفت که از داخل کانتینر یک خودرو دیگر حمل بستنی که در محل پارک شده بود هم 72 کارتن پنیر پیتزای تاریخ مصرف گذشته در بسته‌بندی‌های مختلف کشف شد. متولی این اقدام مدعی شد این محموله قرار بوده به کارخانه عودت داده شود. در ادامه پنیر پیتزاهای تاریخ مصرف گذشته هم توقیف شد تا ادعاهای مطرح شده نیز به دقت مورد بررسی قرار گیرد.

 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۴
0
0
عجب فیلم جیمز باندی راه انداخته اند.
مسوولان فنی در استان .......... داشتیم که بدون کسب اجازه از دامپزشکی شهرستان ۵ تن سنگدان تاریخ گذشته و فاسد را یک تنه در کشتارگاه معدوم کرد و‌جلوی آبزنی مرغ را گرفت و کشتارگاه تعطیل شد و رفت،محموله مرغ کپک زده را به رییس شهرستان گزارش داد(............. و دکتر ............. معروف به .........) اما واکنش نشان نداد و یک کارتنش را جلوی مدیرکل وقت استان انداخت و اتفاقی نیفتاد،۶ تن ماهی فاسد را گزارش داد که پرسنل اداره موقع نمونه برداری از یک ماهی دیگری نمونه برداری کردند،کل تقلبات فیله ماهی و نحوه تشخیص را به استان داد اما فرمودند که سرت را پایین بنداز و علفت را بخور،۱۰۰ تن پای مرغی را که قرار بوده معدوم شود و معدوم نشده بود(..............) به ....... سازمان گزارش داد و باز هم اتفاق نیفتاد لیکن تلاشش موفقیت آمیز بود چرا که ۲۰۰ تن مرغ تاریخ گذشته و ۳۰۰ تن پای مرغ تاریخ گذشته را کشف و به واحد تبدیل ضایعات منتقل کرد لیکن دکتر ............. به دادگاه معرفی نکرد چون نتوانسته بود صادر کند!!!!!(تشکر از ............. وقت استان ............ جناب مهندس .......... بابت همکاری و انتقال محموله به کارخانجات تبدیل ضایعات)

فیلمنامه های دیگری هم هست که فرصت انگاشتنش نیست که از همه مهمتر نشان دادن چهره واقعی جناب مهندس .............. به سازمان دامپزشکی بود.

مزد خدمت چنین مسوول فنی توسط عرفان حلقوی:بیمار روحی روانی

مبارزه ادامه دارد....
نظر شما
ادامه