کد خبر: ۵۳۱۶۵
تعداد نظرات: ۱۱ نظر

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: علت اصلی کاهش قیمت گوشت قرمز در بازار افت قدرت خرید مردم است و در حال حاضر میزان تولید و عرضه گوشت قرمز به بازار کاهش بسیار زیادی داشته است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از خانه ملت، «جلال محمود زاده» عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در خصوص دلایل کاهش قیمت گوشت قرمز در بازار گفت: علت اصلی کاهش قیمت گوشت قرمز در بازار افت قدرت خرید مردم است و در حال حاضر میزان تولید و عرضه گوشت قرمز به بازار کاهش بسیار زیادی داشته است.

نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه کاهش تولید گوشت قرمز به واسطه قاچاق دام زنده در ماه‌های گذشته است، ادامه داد: تغییرات نرخ ارز در داخل کشور باعث شد تا بخشی از دام زنده به صورت قاچاق خارج شود و میزان تولید گوشت قرمز کاهش چشمگیری داشته باشد. 

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه تا تیر ماه سال گذشته وزارت جهاد کشاورزی در مقابل واردات لاشه گوشت قرمز مجوز صادرات دام زنده را می‌داد که سیاست بسیار غلطی بود، عنوان کرد: تعداد بسیار زیادی از دام زنده کشور از طریق قاچاق و یا با مجوز وزارت جهاد کشاورزی از کشور خارج شد و متاسفانه جایگزینی برای آن در نظر گرفته نشده است.

تسهیلات ارزان قیمت در اختیار دامداران قرار بگیرد

محمودزاده در پایان با بیان اینکه وزارت جهاد کشاورزی تسهیلات ارزان قیمت به منظور جبران دام‌های خارج شده از کشور را در اختیار دامداران قرار نداده است، خاطرنشان کرد: میزان تولید گوشت قرمز کشور بسیار کم است و کماکان نیاز به واردات گوشت وجود دارد، دلیل کاهش قیمت گوشت قرمز عدم توان خرید توسط مردم است و به همین دلیل به سمت مصرف محصولات جایگزین شامل گوشت مرغ و ماهی روز آورده‌اند.


انتشار یافته: ۱۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۱:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۳
0
2
متاسفانه ایشان حتی تفاوت دام مولد و نر پرواری را نمی داند؟؟!

قوه قضائیه و نیروی انتظامی هر دو بارها تاکید داشته اند که تاثیر قاچاق دام بر تولید دام بسیار ناچیز است.

انباشت شدید دام های پرواری به دلیل عدم امکان فروش باعث شده است که دیگر دامداران رغبتی به ادامه کار نداشته باشند.

همین چند وقت پیش بود که رئیس یکی از تشکل های دامداران تقاضا کرد که برای جلوگیری از ورشکستگی ناشی از عدم تقاضا در بازار داخلی اجازه صادرات دام های نر پرواری سنگین وزن شده را بدهند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۳
0
3
خدایش این آقا کجا آمار میگیره ؟ دامداری های کشور پر شده از دام که هیچ خریداری نداره . تولید کننده های قدیمی و تولید کننده هایی که سال گذشته وارد بازار شده اند دیگه سال اینده با این وضیت تولید انجام نمی دهند . بنظر من ایشون فقط می خواهد بگه که تولید داخل کشور نداریم و باید واردات بیشتر بشود ! این یعنی چی ؟ شما که نماینده منطقه ای هستید که اکثرا کارشون دامداری و کشاورزی است ، بجای حمایت از اونها داری از وارد کنند حمایت می کنی ؟ واقعا که حق داری دوره بعد هم بهت رای بدهند! با داشتن همچین نمایندگانی ، دیگه دشمن نمی خواهیم زیرا برعکس سخنان رهبری ، ایشان داره تولید را نابود می کنه .
جلال
|
France
|
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۳
0
1
اقاي نماينده بي خبر از همه چي همش حرف الكي مي زنيد ................؟دام سبك و سنگين دست دامدار مونده خريدارنداره، گوشت برزيلي سهميه ٥٥٠٠٠ تومان ، مصرف كننده نمي تونه بخره ، توليد كننده خريدار نداره حتي با قيمت پايين عجب مملكتي شده ، وارد كنندگان به علت قدرت ومافيايي اجازه نمي دهند كشتارگاهها دام داخلي را كشتار كنند ، تا ورادات خودشون رو دستشون نمونه وگرنه الان تو بازار خودمون گوشت گاو تازه رامي توان كيلويي راحت ٦٠٠٠٠ تومان فراهم كرد، .....................
محمدموسوی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۳
0
0
سلام این اقای نماینده بر چه اساس عضو کمسیون کشاورزی قرار گرفته است وقتی نمیداند در قبال یک لاشه گوشت گرم وارداتی طبق مجوز صادره توسط وزارت جهاد فقط میتوان دام سبک نر صادر شود نه دام ماده این نماینده مجلس واقعا مخالف نظرمقام معظم رهبری درجهت رونق تولیدداخلی وخودکفاییست شما اگرواقعا دلسوزخروج نژاددام هستیدچرابرای ممانعت ازقاچاق دام ازبندرعباس به عمان که ازسال۹۱ تاکنون بطورمرتب صورت میگیرد اقدامی نمیکنیدنگوییداطلاع نداریدچون مدارک کامل همراه عکس وفیلم تسلیم وزارت جهاد کشاورزی گردید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۳
0
1
قوه قضاییه باید همچین افرادی را که بدون مدرک آمار می دهند تحت تعقیب قرار بدهد . برادر دامداری های تمام کشور پر شده از دام سنگین و امسال بطور عجیبی بیماری پخش شده و تلفات دامداران داره زیاد میشه . هر روز باید گرفتار سوزن زدن دامی باشیم که باید چند ماه پیش فروش می روند و دوباره دوره جدید را شروع می کردیم . با این شرایط فقط تلفات دام داخل کشور زیاد می شه . برادر عزیز این مثل سیب ، پرتقال و ... که تو دست کشاورز می مونه نیستا . اکثر دامداران و روستائیان 20 تا 30 راس گوساله دارند که اگر بیماری بجونشون بیفته و بصورت خوشبینانه دو تا فقط تلف بشه ، دیگه اون دامدار پولی نداره که سود بانک و هزینه زندگیش را پرداخت کنه. ما از اعضاء حداقل کمیسیون کشاورزی انتظار حمایت داریم . ایشان با چه دانشی عضو این کمیسیون شده که حتی حاضر نیست با چهارتا دامدار مشورت بگیره و بعد نظر بدهد . نماینده این کمیسیون باید خودش دامدار و کشاورز بوده باشه تا متوجه بشود که دامداری چه کار سختی است . خدا شاهد است که افغانی حاضر نمیشه تو دامداری کار کنه .
کامیاب قیصربیگی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۳
0
0
سلام.
وقتی از مافیا صحبت می کنیم،بعضی از همکاران ما را متهم به سیاه نمایی می کنند،این قانون نشان دهنده قدرت مافیای وارد کنندگان گوشت بود و صدای اعتراض تولیدکنندگان شنید ه نشد و مجبور شدن ،مجوز را با بهای گزافی خریداری کنند. ، وارد کنند گان هم از فروش گوشت سود می کردند و هم از فروش مجوز صادرات ‌‌‌.

کسی از وزیر محترم سوال نکرد که چطور ممکن است ،کشوری برای صادرات دام خود برنامه نداشته باشد؟

وزارت فخیمه مهندس حجتی،لحظه ای تصمیم می گیرد و حتی برای یکسال هم برنامه ندارد.

اما دوستان عزیز، صادرات یعنی رونق تولید ،صادرات یعنی اشتغال پایدار.
بایستی در هر شرایطی صادرات ادامه داشته باشد،صادرات دام نر پرواری هیچ خللی به تولید کشور وارد نمی کند.

امیدواریم این سیاست خود تحریمی که ضربه سنگینی بر تولید داخلی وارد می کند ،زودتر با آزاد شدن صادرات دام نر پرواری ،پایان یابد.

مجوز صادرات بایستی به تولید کنندگان داده شود ،نه به وارد کنندگان گوشت .

در پایان خدا می داند ،پشت پرده چه چیزی را می خواهند از نظر جامعه دامپزشکی و افکار عمومی پنهان بماند ،که تمام نگاه ها را به این موضوع جلب کرده اند.
شاید فساد گسترده در وزارت جهاد کشاورزی و یا ..........‌
ناشناس
|
Armenia
|
۰۷:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۶
0
0
این چه حرفی بود که این نماینده بی اطلاع میزنه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
0
0
خواهشن ی فکری کنید داریم برشکست میشم با این هزینه که کردیم ۱۸ماهم زحمت کشیدم پول مزد خودمون در نمیاره خوب بو پولمون دلار میکریم یا طلا میخریدم با ماشینم تو شمال بودیم همش ما که قشر زحمت کش تولید گوشت هستیم خواهش میکنم ی فکری بکنید
حسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
0
0
سلام از تمام دامدارها بخصوص پرواربند تقاضا دارم در هر استانی که هستن همه با هم به جهاد کشاورزی یا امور دام منطقه برن تا فکری به حالمون بکنه آخه مگه ما گناه کردیم گوشت تولید کردیم حالا با خونمون رو بفروشیم ضرر دامداری رو بدیم اینو کجای اسلام میگه
یاسر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۶
0
0
همچین ادمایی نماینده و مسئول بشن اوضاع و احوالمون بهتر از این نمیشه
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۳
0
0
ایشان بسیار غلط می فرمایند.چون میدونن انباشت دام زنده در سراسر کشور داره تمام دامداریها را ور شکست میکنه ...................
نظر شما
ادامه