کد خبر: ۵۳۱۲۷
تعداد نظرات: ۱۳۰ نظر
در پی انتقادات اخیر مطرح شده در رسانه‌ها:
«دکتر علیرضا رفیعی‌پور» افزود: در گذشته اگر محموله‌ای عدم انطباق داشت، واردکننده مدعی می‌شد که سازمان دامپزشکی در کشور مبدأ صادرات ناظر داشته است و در نهایت خسارت واردکننده را باید سازمان دامپزشکی از محل بیت‌المال پرداخت می‌نمود ...
 

حکیم مهر: رئیس سازمان دامپزشکی کشور دلایل حذف ناظران بهداشتی مستقر در کشور صادرکننده گوشت را برشمرد و درباره مجاز شدن واردات گاو ماده و شش دندان گفت: در حوزه کیفت گوشت، کمیته های فنی بر روی این موضوع کار کرده‌اند و با توجه به اعمال نظارت بهداشتی هیچ مشکلی ندارد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از تسنیم، «دکتر علیرضا رفیعی پور» در ارتباط با عدم اعزام ناظر مستقر دامپزشکی به کشورهای مبدأ واردات گوشت قرمز اظهار کرد: قطع نظارت بهداشتی برای واردات فرآورده‌های گوشتی در کشورهای مبدأ واردات نداشته و نخواهیم داشت، بلکه نحوه اعمال نظارت مورد بازنگری قرار گرفته‌ است.

وی افزود: هیچ کشوری برای واردات گوشت ناظر بهداشتی مستقر اعزام نمی‌کنند بلکه بر اساس استانداردهای بین‌المللی نظارت های لازم اعمال می‌شود که کشور ما نیز بر این اساس عمل می‌کند.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور ادامه داد: کشوری مانند برزیل به حدود 80 کشور گوشت صادر می‌کند که این صادرات بر اساس تفاهم نامه‌های بین‌المللی صورت می‌گیرد.

تغییر نحوه نظارت سازمان دامپزشکی بر گوشتهای وارداتی

وی تصریح کرد: دامپزشکی ایران و کشور مبدأ صادرات مسئولیت دارند تا بر محصول تولیدی از مزرعه تا سفره مردم نظارت بهداشتی نمایند تا محصولی باکیفیت سر سفره مردم قرار گیرد.

رفیعی پور اظهار داشت: بر اساس پروتکل‌هایی که میان ایران و دیگر کشورهای دارای سطح بهداشتی پیشرفته مانند استرالیا و برزیل وجود دارد، کشورهای صادر کننده مسئولیت دارند تمام ضوابط مورد تقاضای ما را رعایت کنند.

وی اظهار داشت: بر این اساس اعزام ناظران ما به این کشورها به صورت ممیزی است و مانند گذشته دامپزشک مستقر نیست اما کشتارگاه‌ها و هرگونه مخاطرات تولید در آنها توسط ممیزین اعزامی ما مورد بررسی قرار می گیرد و در صورت تایید ناظرین ما اجازه کشتار برای ایران صادر می گردد؛ بعد از اینکه محصول به مرز کشورمان نیز رسید، در صورتی که با ضوابط ما سازگاری داشت اجازه ورود به آنها داده می‌شود، در غیر این صورت به کشور صادر کننده عودت داده می‌شود و خسارت وارده نیز باید توسط صادر کننده پرداخت شود.

این مقام مسئول افزود: در گذشته اگر محموله ای عدم انطباق داشت، واردکننده مدعی می‌شد که سازمان دامپزشکی چطور در کشور مبدأ صادرات ناظر داشته است و به محصولی که ضوابط را رعایت نکرده است اجازه صادرات داده است و در نهایت خسارت واردکننده را باید سازمان دامپزشکی از محل بیت‌المال پرداخت می نمود.

رفیعی پور گفت: بر اساس شرایط نظارتی جدید کشور صادرکننده و واردکننده گوشت قرمز مسئولیت سلامت این محصول را می پذیرند و در صورتیکه در مبادی کشور ما عدم انطباق وجود داشت، امکان عودت به کشور صادرکننده وجود دارد.

رئیس سازمان دامپزشکی اظهار داشت: پروتکل‌هایی بین‌المللی و بسیاری از مجوزهایی که برای صادرات استفاده می‌شود به‌مرور اصلاح و ارتقاء می‌یابد و بر اساس ضوابط های بهداشتی ملی و بین المللی به‌روز می‌شود.

رفیعی پور افزود: درصورتی‌که میگوی صادراتی ایران به کشورهای اروپایی صادر شود و مطابقت نداشته باشند این کشورها آن را به کشورمان برگشت می‌زنند، اما ایران درگذشته چون خود به این کشورها ناظر بهداشتی صادر می‌کرد و پروتکل بهداشتی با این کشورها نداشت، در صورت وجود این مشکلات خسارت از بودجه سازمان دامپزشکی و دولت پرداخت می‌شد.

رفیعی پور تأکید کرد: اروپایی‌ها نیز برای واردات میگوی ایرانی هیچ ناظر بهداشتی به ایران نمی‌فرستند و فقط بر اسا‌س نتایج آزمایشگاهی و ‌گواهی بهداشتی دامپزشکی، میگو به کشورهای اروپایی صادر می گردد.

بنابراین گزارش براساس تفاهم‌نامه های صورت گرفته میان ایران و دیگر کشورهای مبدأ صادرات گوشت، ایران بر اساس نوع و میزان عدم انطباق درباره اینکه محموله وارداتی را به کشور مبدأ واردات عودت دهد یا آن را در صنایع تبدیلی (فرآورده های گوشتی) استفاده کند، مختار است.

تکلیف محموله های آلوده

رفیعی پور در واکنش به این سؤال که «این نگرانی وجود ندارد که محموله‌های گوشتی که بر اساس ضوابط ایران عدم انطباق خورده‌اند، در بازار مصرف داخلی بدون حرارت دهی و به کارگیری در صنایع تبدیلی، به‌صورت خام توزیع شود و برای سلامت مردم مخاطراتی ایجاد کند؛ کما اینکه در گذشته محموله‌های برنج آلوده وارداتی (دارای آرسنیک بیش از اندازه مجاز) در بازار داخلی نشت کرد و یا اینکه محموله‌های چای غیرقابل مصرف که قرار بود تحت نظارت، از کشور خارج شود در داخل کشور نشت کرد و به صورت غیرمجاز در برخی از کارخانه‌های مجاز با چای خارجی مخلوط شد»، گفت: مسئولیت سازمان دامپزشکی کشور تا آنجا است که محموله‌های که وارد بنادر شده و توسط گمرک به ما اعلام می‌شود توسط این سازمان مورد آزمایش و نمونه برداری قرار می‌گیرد و با اسنادی که از کشور مبدأ آمده مطابقت داده می‌شود و در صورت عدم انطباق آن محموله بلافاصله تحویل مراجع قانونی شامل گمرک، نیروی انتظامی، دادگاه و دیگر مراجع داده می‌شود.

وی افزود: مسئولیت دامپزشکی آن است که وقتی محموله گوشتی وارد کشور می‌شود با قوانین و مقررات داخلی که به کشور مبدأ نیز اعلام کرده است، مطابقت دهد.

140 هزار تن گوشت قرمز در سال گذشته به کشور وارد شد

رئیس سازمان دامپزشکی کشور ادامه داد: در سال گذشته 140 هزار تن گوشت قرمز تحت نظارت دامپزشکی به کشور وارد و مصرف‌ شده است و در سال جاری نیز وظیفه‌های قانونی خود را در اعمال نظارت بهداشتی انجام خواهیم داد.

رفیعی پور در پاسخ به اینکه با تغییر پروسه واردات آیا برچسب سازمان دامپزشکی از روی گوشت‌های وارداتی برداشته می‌شود و برچسب شرکت واردکننده نصب می‌شود گفت: اطلاعاتی که روی لیبل (برچسب) نوشته می‌شود بر اساس تفاهم صورت گرفته میان سازمان دامپزشکی ایران و کشور مبدأ صادرات می باشد که کلیه اطلاعات مورد نیاز را در بر می گیرد.

امضای پروتکل بهداشتی میان ایران و برزیل برای واردات گوشت

این مقام مسئول در پاسخ به تغییر فرایند نظارت در کشور برزیل اظهار داشت: در کشور برزیل در حال حاضر ناظر بهداشتی وجود دارد و موضوع اعزام ممیزین به جای ناظر مستقر از سوی دامپزشکی به این کشور هنوز اجرایی نشده اما پروتکل بهداشتی میان ایران و برزیل به امضا رسیده است.

وی در پاسخ به اینکه تغییر شرایط واردات گوشت قرمز و عدم ارسال ناظر مستقر و افزایش سن دام‌های وارداتی چقدر منجر به کاهش هزینه‌ واردات شده است، گفت: سازمان دامپزشکی در مسائل بهداشتی هرگز نگاه هزینه محور ندارد و چه ناظران ما در کشورهای مبدأ واردات مستقر باشند، چه به‌صورت ممیزی فعالیت کنند، هزینه به‌حساب نمی‌آید و این وظیفه حاکمیت است که از هر مبدأ که واردات داریم چهارچوب‌ها و مقررات دامپزشکی رعایت شود.

واکنش سازمان دامپزشکی به واردات گاو شش دندان

رفیعی پور در واکنش به اینکه آیا واردات گاو شش دندان به جای چهار دندان، افزایش سن دام و صدور مجوز واردات دام ماده منجر به کاهش کیفیت گوشت‌ وارداتی نمی‌شود، اظهار داشت: در حوزه کیفت گوشت، کمیته های فنی بر روی این موضوع کار کرده‌اند و با توجه به اعمال نظارت های بهداشتی هیچ مشکلی از این نظر وجود ندارد.

وی در پاسخ به اینکه «آیا بر اساس پروتکل‌های بهداشتی منعقد شده با دیگر کشورها، افزایش سن واردات و صدور مجوز گاو ماده صادر و عملیاتی شده است یا خیر»، گفت: موضوع افزایش سن واردات دام زنده با ذهنیت‌های موجود در جامعه متفاوت است اما هر ضوابطی که در پروتکل های بهداشتی آمده باشد اجرایی و بهداشت و کیفیت گوشت‌های وارداتی در آنها اعمال شده است.

بنابراین گزارش، در گذشته تنها مجوز واردات گاو 4 دندان که سن کمتری داشت به ایران داده می شد اما بر اساس تصمیم جدید دولت، مجوز واردات گاو شش دندان که سن بیشتری دارد (حداکثر 41 ماه) داده شده است.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور اظهار داشت: محصولات وارداتی که از دیگر کشورها به ایران وارد می‌شود صددرصد بهداشتی و سالم است و نظارت های بهداشتی دقیق در مورد آنها اعمال می‌شود.

 

انتشار یافته: ۱۳۰
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲۶
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۰
5
33
با سلام خدمت ریاست محترم سازمان دامپزشکی،جناب آقای دکتر رفیعی پور ،در قسمتی که فرمودید محموله های آلوده بلافاصله تحویل گمرک میشود ،باید عرض کنم دستورالعمل سازمان چنین چیزی رو نمیگه و صفر تا صد پیگیری محموله ها با دامپزشکیه،خواهشا زیر بار همچین چیزی نروید و برنامه ی عودت محموله ها را در دستور کار قرار دهید والا فاجعه ای پیش می آید که جبرانش غیر ممکنه،
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۲:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۰
برای دامپزشکی با این تفکر متاسفم
ناشناس
| France |
۰۱:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
اقای رییس ، ایا در مورد ذرت های الوده که وارد شده و میشوند و ناظر نمیفرستید ایا عودت دادید که در مورد گوشت چنین فرایندی انجلم بدید?
گاو 41 ماهه رو چطور تشخیص میدید خیلی دلم میخواد بدونم کسی اگر میدونه بگه
گوشت پیر پیر است. با انواع تهدیدات زیستی. سن که بالا رود احتمال بروسلوز سل بیماری های انگلی زیاد میشود
ناظرها بودند و بجای 4 دندان 8 به بالا میدادند وای به حال الان
چرا نمیخواهید قبول کنید اشتباه کردید .........................
محمد پور
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۰
53
7
گفته های آقای دکتر رفیعی پور کاملا صحیح و مبتنی بر اصول علمی است. در واقع روش اعمال نظارت بهداشتی متحول و روزآمد شده و به هیچ وجه نظارت بهداشتی حذف نشده است. بعضی همکاران حضور ناظر مستقر را تنها راه نظارت بهداشتی می دانند، که به نظر میرسد بیشتر بخاطر منافع مادی ناشی از اعزام ها ( حق ماموریت ، ویکند و..) باشد . انشالله اقدامات صحیح سازمان در اصلاح روشهای ناکارآمد گذشته با قوت و جدیت ادامه یابد.حضور ناظر مقیم موجب تبعات حقوقی و مشکلات متعدد برای سازمان بوده است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۰
من دامپزشک بخش خصوصی هستم . ولی یه سوال دارم . بر فرض که به گفته جنابعالی بخاطر منافع مادی ناشی از اعزام ها باشه . ایرادی داره ؟ تا کی نیروهای دولتی ما باید در فقر و تنگدستی زندگی کنند و بعد ۳۰ سال زحمت ، جلوی زن و بچه و خانواده با مدرک دکترا شرمنده باشن ؟ چرا طرز فکرهامون اینقدر سطح پایین شده که نخوایم عده ای از همکارامون با اعزام به فلان کشور ، یه مختصر پولی و پس اندازی فراهم کنن ؟
دامپزشک
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۲۱:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۰
خب مسؤلین بهداشتی کشتارگاهها کارخانجات خوراک و... بردارید دیگه.اعمال نظارت بهداشتی متحول شده و چه معنی داره کارفرماها به این دامپزشکان مفت خور حقوق بدن!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
چرا از نظارت حداکثری میترسیم؟ هزینه دامپزشک چند درصد قیمت تمام شده گوشت می باشد؟ اما از آن طرف ، کشتارگاهها و یا شرکت وارد کننده برای سود حداکثری حاضر است هر گاوی را کشتار کند.بعد از استخوان گیری و اصلاح و قطعه بندی گوشت بیمار قابلیت تشخیص برای خبره ترین کارشناسان دامپزشکی را هم نخواهد داشت. مشکل دامپزشکی اینست که الودگی گوشت را فقط در سارکوسیست می بیند.حجم بالای پلورزی، عفونتهای مختلف محوطه بطنی وحتی تزریق که اصلاح میشود در بعد از استخوان گیری قابلیت تشخیص ندارد. زمانی میتوانید دم از اقدام مشابه سایر کشورها بزنید که همه کارهاتان مثل انها باشد.
ناشناس
| Italy |
۱۹:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
بر فرض محال که حضرتعالی درست میفرمایید...از جیب شما پرداخت میشه؟؟؟ضررش متوجه شماست؟؟؟به نظر شما یه دونه بسم الله گفتن و تعیین قبله مهمه یا نظارت بهداشتی؟؟؟؟دوستانی که برزیل رفتن میدونن که اگر نظارت همکاران ما نباشه به خصوص در سالنهای استخوان گیری چه فجایعی به بار میاد
ناشناس
|
United States of America
|
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۰
8
35
آقای محمد پور ، اینکه دامپزشکان را متهم کردی که برای ویکند و حق ماموریت دنبال ادامه استقرار در محل تولید و هستند از شما متشکر نیستیم. خدا بهترین و بالاترین قاضی است .شما را به قضاوت خدا موکول میکنیم.
ناشناس
|
Germany
|
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۰
4
38
سازمان بازرسی و اطلاعات سپاه باید ورود پیدا کنند در کشورهای مبدا در قراردادهایی ظاهری و قیمتهایی که ظاهرا نوشته می شود با شرکتهای خارجی و انچه به ایران ارائه می شود ( بالاتر) ببینند چه سودهایی شرکتهای وارد کننده می برند یا خیر؟؟!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
ای کاش در هفته پدافند غیر عامل ، این مهم مورد کنکاش قرار بگیره که به اسم تسهیل در واردات و رونق تولید چه جنایتها که ... بر سلامت مردم نمی کنند.از ازاد شدن تفکیک نوع گوشت در هند که قابلیت مصرف و فروش گوشت هندی را در ایران به رستورانها و خرده فروشان میدهد تا هنر اخرشان که عدم نظارت مستقیم بر واردات گوشت بوده است.
کارشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۰
4
36
یکی از ده ها تصمیم ................. اگه با همین فرمون پیش برن، بزودی اسمی از دامپزشکی در کشور باقی نمی ماند. واقعا براشون متاسفم. ...................
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۰
41
8
واقعا کار بزرگی کرد جناب دکتر رفیعی پور
اصلا چه معنی داره یکی سه ماه بره ماموریت اندازه ۵۰ ماه حقوقش حق ماموریت بگیره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
راس ميگه بابا اين دلالهاي رانت خوار با اون پول ناچيزي كه به دامپزشكا ميدن ٥٠ ماه حقوق كارمنداشون رو تامين ميكنن د


............ عزيز متاسفانه تو اين بازي كه راه انداختي بد متضرر ميشي
ناشناس
| Hungary |
۱۷:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
بابا درسته حرفش، نگاه کنید اصلا از اولش هم این ماموریت ها اشتباه بود . هم مدت ماموریت طولانی و خسته کننده و دیگری اینکه یک سری افراد سفارشی را میفرستادند .
متخصص
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۴:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۰
3
33
با سلام خدمت ریاست سازمان دامپزشکی ............................ متاسفم بر جامعه دامپزشکی ایران که ....................... عدم اعزام ناظرین بهداشتی که حافظ منافع سلامت جامعه می باشد ،باشد.. آقای رفیعی پور ..برادر بزرگوار ......................... تصمیماتی که اکنون در سازمان در حال اجرا می باشد تصمیمات بسیار بسیار خطرناکی هست که ................ در آینده نچندان نزدیک خسارات زیاد بر سلامتی جامعه وارد خواهد آمد. ما جامعه دامپزشکی کشور از نمایندگان و ریاست محترم جمهور وریاست محترم قوه قضایه تقاضامندیم که شخصا به موضوع ورود نموده و انشالله قوانین واردات به حالت اول خود برگشته و حضور نمایندگان دامپزشکی در کشور مبدا تولیدکننده گوشت تضمینی بر سلامتی و کیفیت گوشت شود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۰
3
27
والا با حضور دامپزشک ناظر باز هم تخلف صورت گرفته و سازمان خسارت داده ایا وقتی حتی با حضور ناظر در نیمه شب ویا در جاهایی دور از چشم ناظر بعلت وسعت کشتارگاهها تخلف صورت گرفته به صرف امضا کردن پروتکل بهداشتی مشکل حل میشه؟؟؟
مثل اینه بگیم کسی که گاهی نامه گرفته وایین نامه رو امتحان داده تخلف نمیکنه و نیاز به پلیس نیست
شعار ندیم ایا سازمان میتونه یک کیلو گوشت رو هم عودت بده؟
ایا مگه برای کشورهای عربی گوشت حرام و حذفی ارسال نمیشه که همکاران به دفعات شاهد بودن .در خصوص مزایا اگه سازمان با اقتدار از حق ماموریت مصوب قانونی همکاران دفاع کنه هیچ مشکلی پیش نمیاد
واقعا اگه خسارت در هنگام کشتار و به دلیل اهمال دامپزشک بوده باید مسولیتش رو بپذیره و اگه ناشی از تقلب شرکت برزیلی یا شرکت وارد کننده باشه راه حل خودش رو داره
صادق باشیم و بگیم که میخواهیم مسولیت رو به گردن وارد کنندهدبندازیم
همکار دولتی
|
Germany
|
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۰
4
33
وقتی بر اساس قرارداد ، کشتار دام بیش از ۴ دندان ممنوع بود کل فکر و ذکر مدیران کشتارگاههای برزیل این میشد که به هر نحوی و به هر شکلی دامهای مسن و پیرتر مثلا" ۶ دندان و ... رو به دور از چشم ناظرین بهداشتی وارد خط کشتار کنن و دهها مورد مشابه دیگه ... حالا که رییس سازمان میفرمایند اجازه ۶ دندان و گاو های ماده هم داده شد و ناظر بهداشتی هم حضور نخواهد داشت !!!! چه وضعی میشه و خواهد شد خواهیم دید . خواهشا" ریاست محترم دقیقا" بفرمایند با کدام روشهای موجود میتوان از روی گوشت منجمد بسته بندی شده تشخیص داد که دام ذبح شده تا ۶ دندان بوده نه بالاتر و کلیه مراحل معاینات قبل از کشتار و رعایت دما در تونل های انجماد و سالن بسته بندی و مراحل شستشوی لاشه و نحوه بارگیری صحیح و اصولی و .... صحیح انجام شده است ؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
زمانی که تصمیم گیران ما از نظارت بهداشتی چیزی نمیدانند بهتر از این نمی شود.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۰
1
27
برای دامپزشک ها ....... واقعا متاسفم...اقای دکتر رفیعی پور برای وضعیت معیشتی همکاران حرکتی کنید ....................
پاسخ ها
همکار
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۰
رییس سازمان می دونه یک کارشناس دامپزشک با 30 سال خدمت حقوقش با کسورات بیمه و مالیات حدود 5 تومن میشه ! میدونی حقوق یک فوق دیپلم در اداره مخابرات یا شرکت گاز از این بیشتر نباشه کمتر نیست. حالا یک ماموریتی که بچه های دامپزشک با تحمل سختی و مشقت و دوری از خانواده برای یک زندگی حداقلی می گرفتند رو حذف کردید؟ حالا که همه چی مون مثل همه دنیا شده، ببینید حقوق دامپزشکای بقیه دنیا چه جوریه؟ همیشه میخواهیم در اجرای ضوابط در دنیا اول باشیم. الان حقوق خودتون رو با یک کارشناس که از بد روزگار مسوليت نداره مقایسه کنید! بعدش آخرین پروتکلهای کشورها رو اجرا کنید.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
حركت مال شما .........هاس
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۵:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۰
1
24
این جماعت سواستفاده گر دلال و کشتارکن، این همه دوز و‌دغل در میارن با اینکه ناظرین بهداشتی حضور دارن. حالا حساب کنین ناظرین ما اونجا نباشن، چه زد و‌بند هایی که با اونوریا اتفاق خواهد افتاد. من تاحالا هرکی از کیفیت و‌به اشت گوشت های وارداتی ایراد میگرفت، غریبه و‌فامیل، توجیهش میکردم.ولی با این تفاسیر دیگه نه خودم مصرف میکنم و‌نه توصیه میکنم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۰
1
32
واقعا بنده رو عفو بفرماييد كه مزاحم ميشم اونوقت پروتكل شما براي بررسي اين حجم از گوشتهاي وارداتي اصلا وجود خارجي داره ؟ قراره كجا اين حجم از آزمايش رو انجام بديد ؟ آيا از هر كانتينر يه نمونه برداشتن براي ارزيابي كانتينر كفايت ميكنه ؟ اكه كفايت نميكنه چندتا نمونه برميداريد؟ كجا آزمايش ميكنيد ؟ تو بندر عباس و آزمايشگاهش؟؟؟؟؟ يا اينكه مثل تهران ميديد بخش خصوصي آزمايش كنه و خداي نكرده زبونم لال به شما جواب درست و غير تخريف شده بده؟؟ بعد اگه قراره تو تهران آزمايش بشه چطوري ميخواهيد برگردونيد ؟ كدوم صادر كننده اي قبول ميكنه كه گوشت بياد داخل و شما عودتش بديد
مثل اينكه اصول تجارت بين الملل رو بايد براي سازمان دامپزشكي مجدد تعريف كنند يا اينكه اصول جديد سازمان بشه اصول جديد تحارت بين الملل و يه كد با علامت اختصاري نام حالا هر كي صلاح ميدونيد بعلاوه ٢٠١٩ و يه عدد الكي كه مثلا شماره ويرايشش باشه بهش بديد و به عنوان رفرانس استفاده كنيد

از همه اينها به كنار چند درصد مردم ميتونن مشكلات مربوط به گوشت يخ زده رو شناسايي كنن تا بتونن شكايت كنن ؟ و حالا اصلا فهميدن مشكل داره مكانيسم شكايت سازمان دامپزشكي كجاست؟
شما هنوز هيچ مكانيسمي براي شكايت كاركنان خودتون نداريد و الي ماشاء الله شكايت از برخي كاركنانتون مياد و بدون رسيدگي مشمول مرور زمان ميشه

به نظر ميرسه عقلاي سودجوي وارد كننده گوشت به ايران فهميده كه هيچ مكانيسم شكايتي براي مردم وجود نداره و اگه كسي هم سمج بشه و خودش رو به آب و آتيش بزنه تا شكايت كنه شكايتش مشمول مرور زمان ميشه و نهايتا بيخيال داستان ميشه به همين دليل داره زور ميزنه كه نهايت سوء استفاده رو از اين شرايط ببره
ببينم شما مگه بعد حاكميتي نيستيد ؟ چطوره كه نميتونيد شرايط بگذاريد كه هم بازرس شما اونجا بباشه و هم مسئوليت با صادر كننده و وارد كننده باشه ؟ خيلي بار مالي سنگيني براتون بود؟ البته بله خيلي مشكلات براتون ايجاد ميكرد حضور يه بازرس فضول
.............................
ناشناس
|
France
|
۱۵:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۰
1
15
این تهدید بلقوه و بزودی بلفعل توسط مسئولین فعلی دامپزشکی کشور حل نخواهد شد ................................
اگر قبلا سازمان بخاطر داشتن ناظر خسارت میداده مقصرش یا دکتر دامپزشک هست یا شرکت. پولشم از همونا باید میگرفتید. الان میخواد برای خسارت ندادن سلامت مردم قربانی بشه؟
صرف داشتن پروتکل بدون ناظر و تایید کننده ی اجرای پروتکل شوخی است.
چقدر مردم کشور ما باید از این قبیل تصمیمات مدیران ضربه بخورند؟
ای کاش مدیران دامپزشکی کشور، رضایت وزیر جهاد و تیمش را در نظر نمیگرفتند و رضایت مردم و خداوند را مد نظر قرار می دادند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۰
1
27
با رویت این متن ( رفیعی پور تأکید کرد: اروپایی‌ها نیز برای واردات میگوی ایرانی هیچ ناظر بهداشتی به ایران نمی‌فرستند و فقط بر اسا‌س نتایج آزمایشگاهی و ‌گواهی بهداشتی دامپزشکی، میگو به کشورهای اروپایی صادر می گردد) این سوال برای من پیش آمد که بیماری مشترک بین انسان و میگو چیست؟ ضمنا از گذشته تا کنون نیز برای واردات خیلی از کالاهای مرتبط با دامپزشکی نظیر انواع ماهی، خوراک دام، دارو و مکمل و .... ناظر اعزام نمیشده است، ضمن اینکه صادرات میگو به اتحادیه اروپا فقط از کارگاههای که دارای کد EC معتبر هستند صورت می پذیرد و اتحادیه اروپا ایران رو ملزم کرده که هر ساله از استخرهای پرورش میگو نمونه برداری کرده و برای انجام آزمایشات متعدد نمونه ها رو به آزمایشگاه های معتبر اروپایی ارسال میشود و با بودجه بیت المال (و البته به سود صادر کننده) آزمایشات انجام می شود و بعد اجازه صادرات داده می شود حالا اینجا سوال پیش میاد که آیا ما نیز کد خاصی برای کشتارگاه های برزیل صادر میکنیم و آیا ما آنها را ملزم به نمونه برداری و انجام آزمایشات از سطح گله های گاو در آزمایشگاه های معتبر میکنیم یا اصلا آزمایشگاه های استان های مرزی ما توانایی انجام آزمایشات لازم را دارند و خیلی از سوالات دیگر.
مورد دیگر اینکه قیمت گذاری گوشت برزیلی تا کنون بر اساس گوساله تر جوان بوده است ،آیا من بعد لیبل و قیمت گوشت گاو پیر یا ماده متفاوت خواهد بود یا کلیه محصولات به اسم گوشت گوساله نر جوان قیمت گذاری و به فروش خواهد رسید .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
عزیزان سازمان دامپزشکی کشور ذبح میگو را با گاو و گوسفند یکی می دانند!!
چقدر اروپا لارج است که معاینه ی پیش از کشتار میگو ها را انجام نمی دهد و قید معاینه ی تک تک دستگاه های میگو ها را به خود ما واگذار کرده!! پس ما هم همین کار را با گاو و گوسفند بکنیم. مرسی از تشبیه دقیق و بلامنازع عزیزان سازمان
ناشناس
|
United States of America
|
۱۵:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۰
32
9
واقعا ممنون دکتر رفعیی پور هر کی ادعا میکنه که عدم اعزام دامپزشکان باعث مخاطره بهداشتی میشه فقط چون حق ماموریتی که میگرفتن از دستشون رفته بهونه میکنن وسلام
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۰
من چه حق ماموریتی گرفتم ؟ دامپزشک بخش خصوصی هستم . میشه لطف کنید و پاسخ بنده رو بفرمایید . ایمیل من در حکیم مهر موجوده . لطفا پاسخ بدین که من بخش خصوصی حق ماموریت از دست رفته ام کجاست ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۰
والسلام جان آمريكايي
تو كه راست ميگي ، تو و تمام خانوادت كه تو كانادا و امريكا هستن بايدم اينجوري بگي چون پول بيشتري گيرت مياد كه بفرستي براشون ولي اگه فكر كردي كه اينطور مبشه مسلم بدون خرج .........شون خواهد شد ميگي نه ببين
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۰
دوست عزیزی که پرچم آمریکا را کنار نظر دهنده دیدی این بخاطر اینه که از فیلترشکن استفاده میکنه نه اینکه آمریکا زندگی میکنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
دوست عزيزي كه پرچم رو ديدي كمي كه بهتر نيگا كني گنده تر از خاوري رو هم تو اون پرچم ميبيني فقط كمي دقت كن مو رو ول كن پيچشش رو ببين
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۰
1
22
دامپزشکی را از هیچکاره به هیچکاره تر سوق دادید ................. دست مریزاد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۰
1
12
وقتی ................................ شود ،اوضاع این می شود
...............
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۰
1
12
در پی انتقادات اخیر مطرح شده در رسانه‌ها:

من فکر کردم حکیم مهر نوشته یکی استعفا داده یا عذرخواهی کرده ولی دیدم باز هم توجیه و توجیه و تو...
همکار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۰
1
20
مافیای واردات گوشت فقط دنبال سود بیشتره . سلامتی مردم چه اهمیتی براشون داره.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۰
1
9
عقب نشینی معنادار با توجه به استعفای وزی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۰
2
14
با احترام باید عرض کرد این تصمیم سازمان به موجب رای شماره ۵۶۲ هیات عمومی دیوان عدالت غیر قانونی است زیرا که نظارت بهداشتی از امور حاکمیتی و قابل واگذاری نیست و سازمان باید پاسخگو باشد لطفا مسئولین سازمان در جریان باشند و خام واردکنندگان و دستورات وزارت نباشند.
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۸:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۰
جهت اطلاع جنابعالی، امر حاکمیتی نظارت بهداشتی واگذار نشده است،صرفا شیوه نظارت تغییر کرده که البته با منافع مالی بعضی همکاران همراستا نبوده است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۰
به اطلاع می رسانم مگر سازمان در بحث گوشتهای آلوده چقدر تقصیر داشت؟ بر روی گوشتهای وارداتی یا باید درج شود تحت نظارت دامپزشکی و یا نشود اگر نوشته شود سازمان مسئول مستقیم است حتی در گوشتهایی که در کشور غیر بسته بندی و لیبل شده اند الان عودت داده شده و از راههای دیگر وارد کشور شده اند، ویا اگر درج نشود که خود تخلف است تحت نظارت بهداشتی کدام سازمان وارد شده است و مردم با چه اطمینانی مصرف کنند و حاکمیت کجاست، پس در هر صورت مسئولیت با دامپزشکی است . البته می توان لاشه کامل دام به انضمام سر به کشور وارد شود و در کشور استخوان گیری و بسته بندی شود.
کارشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۷:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۰
1
12
وزیر محترم اسبق بهداشت ، در پاسخ به مجری برنامه تلویزیونی که از او پرسید علیرغم اینکه سه چهار ماه از سال جدید می گذرد و هنوز تعرفه جدید اعلام نشده ، چرا پزشکان تعرفه خود را افزایش داده اند ، بدون آنکه بخش خصوصی اش را تهدید کند ، در پاسخ گفت ؛اینکه من نماینده دولت و حاکمیت وظیفه مان را درست انجام نمی دهیم و تا آخر سال ، جلسه نمی گیریم و تخلف می کنیم و تعرفه را اعلام نمی کنیم آیا باید بخش خصوصی هزینه اش را بدهد؟!!! این دیدگاه است که باعث می شود همواره بعنوان یک دستگاه مطالبه گر در احقاق حق هم بخش دولتی و هم خصوصی و هم‌مردم همواره از سیستم ، بعنوان دستگاه پیشتاز مطرح باشد،نتیجه این تفکر باعث ایجاد طرح تحول سلامت و افزایش و بهبود وضعیت مالی بخش دولتی و خصوصی ، بهبود ساختار بیمارستانها ، کاهش پرداختی هزینه های بیمارستانی از جیب مردم، سهیمه استخدام ده هزار نفری در آزمون استخدام فعلی و ... شده است.اما و اما متاسفانه، کل سیستم دامپزشکی کشور به نوعی دارد به سیستمی بی خاصیت مبدل می گردد.اینکه از وارد کننده تعهد بگیریم که ، آقا گوشت خوب وارد کنی ها و آنهم بگوید چشم،واقعا دیدگاهی .... است.اصلا چرا به وارد کننده زحمت بدهیم ، به مصرف کننده بگیم ، آقا ، خودت تو گوشت فروشی ها که می ری ، بگرد ی گوشت خوبش پیدا کن.
ناشناس
|
Japan
|
۱۷:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۰
4
20
در عجب و اسفم که چرا مسئولان رده بالای سازمان دامپزشکی ارزش و حرمتی به وظایف حرفه ای و سازمانی خود قائل نیستند و تنها دغدغه شان تامین نفع و نظر وزارتخانه نشینان و شرکتهای تجاری است و چرا به نظرات کارشناسی همکاران خود ارزشی نمی دهند. این از عجایب روزگار است که معاون سازمان با لشگری از اصطلاحات لاتین به مصاف نظرات کارشناسان سازمان تحت امرش برود. همچین حرکتی را در هیچ سازمان و وزارتخانه ای سراغ ندارم.
می فرمائید اتفاقاتی قبلا افتاده و سازمان بجهت وجود ناظر در مبدا مجبور به پرداخت خسارت به واردکننده شده است.
رئیس محترم این ضعف سازمان است نباید به همه ناظرین خرده بگیرید و تعمیم دهید و نباید این موضوع را بهانه قرار دهید و توجیهی برای کرنش و انعطاف فراتر از حد سازمان قرار دهید. باید ساز و کار انتخاب ناظر را قوی کنید باید شرکتهای واردکننده را مقید کنید که در حدود اختیارات خود قرار بگیرند و به کارشناس ناظر سازمان فشار نیاورند و جسارت نکنند. نه که سازمان به صرف ادعای واردکننده ای کارشناس خود را متهم و اذیت کند. و در نهایت اگر تخلف صورت گرفت براحتی قابل شناسایی و برخورد باشد.
رئیس محترم واردکننده ای از من سوال کرد سازمان دامپزشکی کشور چگونه از یک تکه گوشت منجمد تشخیص خواهد داد دام چند دندان داشته و یا جنسش چی بوده؟
تا ۶ دندان هر دو جنس طبق قرارداد ماست.بالاتر از آن چی؟ که اتفاقا وحشتناک ترین قسمت موضوع هم اینجاست.
در مورد تاثیر حضور ناظر مقیم بحث بسیار مستدل همراه با مستندات و تصاویر دارم و از همکاران عزیز می خواهم مستندات خود را حداقل در همین سایت اطلاع رسانی کنند.
آقای رئیس جنابعالی یک فرد رسانه ای هستید و فعالیت های خبری خوبی دارید دعوت می کنم برای مطالعه رسانه ها هم اندک وقتی اختصاص دهید. تا خود را از حصاری که برایتان ساخته اند تا دیگر همکارانتان را نبینید خلاص شوید. با مطالعه نظرات همکارانتان در دو پست اخیر در مورد نظارت بر گوشت وارداتی خود و سازمان تحت امر خود را مورد وارسی جدی قرار دهید. آمارهای جالبی نیست تقریبا ۹۰ درصد بدنه کارشناسی سازمان شما نظری متفاوت و حتی مخالفت قاطع با تصمیم سازمان دارند. ۲۵ % از نظرات همکاران غیر قابل انتشار تشخیص داده شده اند واقعا اسفناک است و اگر امکان قانونی دارد آنها را شخصا مطالعه فرمائید.
۲ سال پیش تقریبا همه اساتید دانشگاهی و کلنیسین های طیور با ورود واکسن آنفلوانزا به کشور مخالفت کردند و منجر به حذف کارشناسان متخصص طیور سازمان و ادارات کل گردید در یک کلام صدای هیچ صاحب نظری شنیده نشد. و نهایتا علی رغم واکسیناسیون شما ۲ روز پیش در خصوص شیوع آنفلوانزا اظهار نگرانی کردید.
واکسیناسیون لمپی اسکین را در سال ۹۶ و ۹۷تحدید کردند و نظرات کارشناسی استانها را اعتنا نکردند نهایتا شاهد افزایش وحشتناک کانونهای لمپی اسکین شدیم.
بجهت تعدد واکسن های تب برفکی نوعی سردرگمی بین دامدار و دامپزشک و دامپزشکی پدید آمده است و متاسفانه شیوع تب برفکی فزونی یافته ولی اعتنا نمیشود.
ترانزیت دام و پی پی آر و بیمه اجباری دام و طیور.
و چندین مثال دیگر
از شما انتظار داریم توصیه فرمائید به نظرات کارشناسی کارشناسان سازمان و ادارات کل و ادارات شهرستانها احترام قائل باشند و سازمان را اینچنین دو قطبی نکنند اقلیتی پرنفوذ و صاحب قدرت و اکثریتی با نظرات سازنده که البته صدایشان شنیده نمیشود.
در مجموعه دامپزشکی کشور کارشناسان مجرب و باسواد زیاد داریم لطفا شرایط عملی فراهم آورید تا همه آنها دیده شوند و نظرات همه آنها شنیده شود و تدوین دستورالعملها را از انحصار افراد معدود خارج سازید. همه چیز را همگان دانند انحصار را از بین ببرید تا دامپزشکی بماند و تار و مار نشود.
در اینچنین روزهایی که وزارت جهاد کشاورزی با چالش هایی روبروست و خبرهای تاسف برانگیز شنیده میشود ما کارشناسان صادق و زحمتکش دوست داریم سازمان ما در اثر ندانم کاری ،تکبر،ادعای همه چیز دانی، انحصار ،طمع و ... عده ای در مظان اتهام قرار نگیرد. لطفا جدی و قاطع باشید
پاسخ ها
ناشناس
| Italy |
۱۹:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
بسیار عالی نوشته اید....همان اقلیت که ادعای فضل و دانش داشته و بدجوری دور و بر رییس سازمان جولان میدهند سازمان رو نابود خواهند کرد ....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۰
4
10
سلام و ارادت ممنون از حکیم مهر که تنها وسیله روشنگری جامعه بزرگ دامپزشکی است، جناب دکتر رفیعی پور میگو ده دقیقه پخته میشه چه جنس نر چه ماده، ولی این سوال از شما دارم برادر بزرگوار، گاو ماده 6 دندان امروز که رو گاز بگذارند 24 ساعت بعد شاید پخته بشه، انصاف داشته باشیم در توجیهات خود،آیا شما برای خانواده خود و نزدیکان خود گوشت گاو ماده سه سال به بالا را مصرف می کنید، این بسته های خانوار منجمد معمولا در سبد خانوار با درآمد متوسط به پایین است،
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۰
گاو شش دندانه یعنی حداکثر 41 ماهه
هیچ مشکلی نداره بی خودی استدلال نکن برو پرواربندی های خودمان برو کشتارگاههای خودمان ببین چه خبره
ناشناس
| Germany |
۲۱:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۰
عزیزی که فرمودی گاو شش دندانه ، فلان
وقتی ناظر دامپزشکی ایران ، آنجا نیست ، اونوقت چه کسی روی سن ، جنس دام و ... نظارت می کنه ، این مطمئن باش ، هم شرکت واردکننده ، هم شرکت واسط خارجی و کشتارگاه ، هرکاری دلشون خواست می کنن،بعد هم تو بسته بندی بازار پسند ارائه می دهند.گاو ماده جای نر
سن بالا جای سن پایین
بیمار جای سالم
درجه سه جای درجه یک
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۰
2
10
با سلام خدمت جناب آقای دکتر رفیعی بور ریاست محترم سازمان ای کاش آقای دکتر قدری هم روی مدیر کل های ................. که با سرنوشت جوانان مملکت بازی می کنند و حق الناس را که نزد خدا بخشودنی نیست را ضایع می کنند نطارت بیشتری می داشتند و این افراد را از سیستم های مدیریتی حدف می کردند.
ناشناس
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۱۷:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۰
3
7
تیغ بُرّان گر به دستت داد چرخ روزگار،
هر چه می‌خواهی بِبُر اما مَبُر نان کسی،

«سعدی شیرازی»
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۸:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۰
نتیجه میگیریم که فاجعه بهداشتی و...بهانه ست.هدف از ناظر مقیم « نان رسانی » بوده است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۰
هدف از ناظر مقیم, نان رسانی نیست. تفکر شما نشان از کوتاه بینی شما دارد...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
شيرازي جان مث اينكه اون كانال قشنگت رو فراموش كردي همون كه هر روز توش نون پخش ميكردي اينبار نون دلال مسلك ها از جايي قطع ميشه كه صدتا انجمن وارد كننده هم از عهده اش برنمياد
ناشناس
|
Switzerland
|
۱۷:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۰
5
6
.................... سلامت و مردم کیلویی چنده.شرکت های وارد کننده به سلامت .....................
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۸:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۰
شرکتهای وارد کننده قبلا هم با حضور ناظران بهداشتی که حق ماموریت، ویکند ، غذا، هتل ، ویزا و...را از شرکت میگرفتند ، به سلامت بودند....
ناشناس
|
Germany
|
۱۷:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۰
3
12
واقعا متاسفم .................... بعدا خواهیم فهمید که چه فاجعه ای انجام دادن و چرا.
حالا هی شعار بدهند و توجیه کنند.
ناشناس
|
Germany
|
۱۸:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۰
2
7
فقط یک سوال کوچک
اگر عقیده بر اینست که بدون دامپزشک ناظر هم همه چیز طبق روال خواهد بود
پس تا به حال این آقایان محترم کجا بودند ؟ وچرا تا به حال اظهار نظر نکرده بودند؟
و اگر نه و اینچنین نیست که واقعا هم نیست پس باز این آقایان منظورشان از این اقدام چیست؟!!!
چرا این چنین شد
|
Germany
|
۱۸:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۰
4
16
چرا دامپزشکی کشور مقتدر نیست؟؟!!!
چرا دامپزشکی کشور از طرح تحول سلامت بی بهره است؟
چرا مراجعه به درمانگاه و دریافت نسخه برای دارو اجبار قابل اجرا نیست؟
چرا طرح بیمه طیور از اجبار و الزام کارخانه های جوجه کشی به بیمه جوجه های یکروزه به اختیاری تبدیل شد که باعث گردید حجم زیادی از دامپزشکان صندوق بیمه ، بدلیل عدم جاذبه اقتصادی ، از ادامه کار انصراف دهند؟
چرا هیچ حمایت ملموس ، قابل اعتنا و اجرایی از بخش خصوصی دامپزشکی نمی شود؟
چرا تعرفه بخش خصوصی باید با سالها تاخیر ابلاغ و ضمنا هیچ ضمانتی برای اجرا هم نداشته باشد؟
چرا علیرغم اینهمه کمبود نیروی دولتی ، در آزمون استخدامی به اعداد حقیری در دامپزشکی بر می خوریم؟
چرا حقوق کارکنان دامپزشکی در مقایسه با وزارت بهداشت اینقدر پایین است؟آیا کار در بیمارستان و در فضای مسقف و امکانات رفاهی آن ، سخت تر از کار در کشتارگاهها ، اکیپ های واکسیناسیون ، دامداری ها ، مرغداری ها و ... است؟
چرا باید نظارت بهداشتی که یک وظیفه حاکمیتی است ، تابع نظرات انجمن وارد کنندگان گوشت و ... قرار بگیرد و در آخر به تعهد از وارد کننده ختم گردد؟
چرا باید شهرداری ها به دامپزشکان ،اجحاف کنند و بگویند مطب شما باید از شهر خارج شود ، در حالی که همان دام های کوچک در داخل خانه مردم زندگی می کنند؟
چرا ممیزی بهداشتی دامپزشکی لغو گردید؟
و چرا ....؟

در پاسخ به این چراها می توان تعدادی بند و تبصره آورد و از خود رفع تکلیف نمود ، ولی سوال این است چه کسی باید پیگیر مجد این موارد باشد که دیگران غیرکارشناس و با هر هدف نامبارکی سبب حذف این موارد نشوند،آیا کسی غیر از سازمان دامپزشکی و نظام دامپزشکی کشور در این مسئله مسئول هستند؟!


و تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۰
2
6
کسانی که به اعزام های امدادی دل بسته بودند فراموش کنید تمام شد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۰
اين شروع داستان است امدادرسان عزيز شب دراز است و قلندر بيدار مطمئن باشيد وضع بدتر خواهد شد براي شما
میم سین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۰
2
5
از نرمش قهرمانانه به ................. رسیدیم.
ناشناس
|
Germany
|
۲۰:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۰
0
8
این همه توضیح نشان گر اینکه سازمان خودشم خوب میداند که بزرگترین تصمیم نادرست گرفته شده و اقایان نتوانستند زیر بار نروند وعلت ان هم مشخص است و الانم توجیه میکنند
حسن
|
France
|
۲۰:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۰
0
9
والا ما برزیل بودیم یه روحانی کشور اسلامی را هم برای نظارت ذبح شرعی ندیدیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۰
0
18
سلام جناب آقای دکتر رفیعی پور
ممنون از اینکه قوانین رو سریع و بصورت کامل عمل میکنید . پس لطف کنید قانون حق تسری رو هم به طور کامل و در حکم اجرا کنید و همچنین حق محرومیت از مطب رو هم در حکم اعمال نمایید .
صد گفته چون نیم کردار نیست .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
دلیل و شرط حضور این تیم حذف تسری است و بس دلتان خوش نباشد.
دامپزشکی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۰
0
5
هرچند همه در گیر و دار سطحی ترین نگاه به حذف ناظرین بهداشتی هستند یعنی بحث مادی که برای ناظرین شده اند اما باید اذعان کرد، علاوه بر حذف نماینده ناظر مستقیم حاکمیتی بر فرایند تولید گوشت وارداتی، باید مهترین نکته ای که به آن تاکنون اشاره نشده است بگوییم، که تنها راه آشنایی کارشناسان یک سازمان حاکمیتی و بین‌المللی که کارشناسان آن در طول سی سال خدمت دوبار تجربه داشتند و می توانست در كنار کار بهداشتی برای فرایند نظارت داشته باشند، آشنایی و.کسب تجربه از سایر کشورهای عضو oie داشته باشند، خیلیخیلی آرام این مسیر آموزشی، و تجربه اندوزی و تبادل اطلاعات بسته شد که برای این عمل باید به همه ی دست اندرکاران تبریک گفت!!! و قطعا در ذهن و تاریخ دامپزشکی ثبت خواهد گردید!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۰
0
1
قرار است در آینده اشنالله نمونه برداری کشتارگاهها شروع بشود اقایان کمی بفکر ارتقاء کشتارگاههای کشور باشید
ناشناس
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۲۱:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۰
0
9
آقای دکتر رفیعی پور
حداقل یک درصد احتمال بدین وزارت جهاد کشاورزی ............. خواسته تایید عدم حضور دامپزشک مستقر را بگیرد تا ....... واردات گوشت .............. تقویت بشه و با قیمت کمتری بتونن ۶ دندانها را با قیمت ۴ دندان به ملت شریف و مظلوم ایران غالب کنند. .................. جلوی پیشرفت این ماجرا را بگیرین .......................
01
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۰
0
9
جناب آقاي دكتر رفيعي بور
با سلام
احتراما براي اولين بار به نكته اي اشاره ميكنم كه ممكنه برداشت هاي مختلفي از اون بشه ولي مهم واقعيته كه نميشه كتمان كرد خيانت اصلي رو به همكاران و به كشور اونجايي صورت گرفت كه هيچ كس گزارشات همكاران از برزيل رو حتي يك بار هم نخوند ، نه تنها نخوند بلكه حتي اجازه ندادن اثري از آثار اونها بمونه چرا كه اگر كسي به اونها توجه ميكرد هميشه سازمان و همكاران تو بحث واردات دست بالا رو داشتن
تو تك تك اون گزارشات ايرادات قدم به قدم تمامي كشتارگاهها بود و بهترين رفرانس براي كشور بود كه بر مبناي واقعيات ميتونستيد با قاطعيت بگيد كه كدوم كشتاركاه به درد ايران ميخورد و كدام يك خير ؟
با شخصيتي كه از شما سراغ داريم گزارشات همكاران را جمع كنيد و يك بار شخصا آن ها را مطالعه بفرماييد تا بدانيد همكارانتان چه زحماتي كشيده اند زياده گوش كردن به سخنان وارد كنندگان و دلال مسلكان و همچنين خائنين داخلي منجر به صدمه به خود شما خواهد شد .................

يك بار ديگر تكرار ميكنم گزارشات پايان ماموريت همكاران نكات مهمي براي شما دارد كه اگر خائنين ............. آن را معدوم نكرده باشند خود گوياي همه چيز خواهد بود
موفقيت توشه راهتان و اجازه ندهيد مردم مغموم شوند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
دقیقا. امور بین الملل و حراست گزارش بعد سفر انتقادات و پیشنهادات کدوم کارشناس را خوانند و عمل کردند. فقط زمان گرفتن و سرگرم کردن کارشناسان برای تکمیل مدارک تسویه حساب بود.
ناشناس
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۲۲:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۰
0
5
چرخ گردون بازی ها دارد...
گذشت زمان و ...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۰
0
10
آقای دکتر رفیعی با سلام و خسته نباشید آیا در دیگر کشورها، اساسا رانت و لابی قدرتمند واردکننده بدین شکل فعلی ......... این حد از نفوذ را دارندو آیا دیگر کشورها بسان ما و با این حجم ناطر شرعی آنهم در برزیل مستقر می نمایند پس شرایط و مصالح و اقتضائات هر کشور،با دیگری متفاوت است آیا کجا سراغ دارید طرف مدت یک هفته دامپزشک مستقر در برزیل، با اعمال فشار واردکننده نرفته برگردد یا مسئول شرکت وارد کننده توسط مزدوران خود ،به دامپزشک تماس بگیرند و ایشان را در مورد درج مطالب در گروه ها مورد سرزنش و شماتت قرار دهند پس در مجموع تفاوت ها رو ببنید بعد قضاوت کنید مشکل از خودماست که جازده ایم و اجازه تعرض به دیگران می دهیم
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۲۲:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۰
0
10
وقتی ناظر بهداشتی دامپزشکی وجود ندارد ، دقیقا چه کسی بر سن دام ، عدم بیماری ، ماده و نر و ... نظارت می کند؟
می دانید که برای کشتارگاه و شرکت وارد کننده تفاوت قیمت دام نر و ماده ، سن بالا و کم ، بیمار و غیر بیمار بسیار زیاد است.بعنوان نمونه اگر شرکت واردکننده و کشتارگاه تبانی کردند و یا فقط کشتارگاه این کار را انجام داد ، مثلا دام ماده را جای دام نر بسته بندی کرد یا دام سن بالا شش دندان و بالاتر را بجای ۴ دندان بسته بندی کرد یا بیمار اصلاح شده را جای سالم بسته بندی کرد یا دامی که درمان آنتی بیوتیک شده و زمان پرهیز مصرف را رعایت نکرده جای دام سالم کشتار ، قطعه بندی و بسته بندی کرد و هزاران تقلبی که با تبانی براحتی می توان انجام داد ، دامپزشکی کشور چه آزمایشاتی را در مقصد که در سال گذشته اعلام می شود حدود شش هزار کانتینر گوشت وارد کشور شده است را انجام می دهد که بتواند نواقص فوق را تشخیص دهد.توجه کنید اگر این کار را به روش قبل با قوت بیشتر برنگردانید خود را مدیون ملت شریف ایران نموده اید.وقتی مدیر بزرگترین شرکت واردکننده گوشت کشور در خود کشور ، دچار لغزش می شود ، برادر من ، عزیز من اونجا که برزیله ، اونجا که روسیه س ، اونجا که .... ، مطمئن باشید ، از جیب ملت ایران هزینه کردید،از سلامت مردم ایران هزینه کردید.امید است تجدید نظر نمایید.قطعا دامپزشکی نخواهد توانست پاسخ سازمان بازرسی ، قوه قضاییه و ... و از همه مهم تر ملت شریف ایران را بدهد.
ناشناس
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۲۲:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۰
0
12
جناب اقای دکتر رفیعی پور همه جای دنیا قیمت انواع گوشت فرق دارد :ماده ، جوان و سایر ایتم ها ولی شما کاری کردید که همه نوع گوشت با قیمت یکسان به مردم بدبخت برسد دلمون به گوشت گوساله نر خوش بود وگرنه گوشت ماده گاو در همین مملکت خودمان فراوان است این وسط سود را فقط وارد کننده می برد و مافیایای پشت پرده . برای مملکت ما با وجود ابنهمه تحریم و مشکلات ارزی و تبادل پول اصلا امکان برگشت کالا وجود ندارد عدم وجود ناطر برای کشورهای اروپایی خوب است که بهترین گوست را با کمترین قیمت می خرند نه ما که باید گوشت به هرشکلی به مردم برسد پس این ظلم را در حق مردم نکنید
شما انسان شریفی هستید و قطعا در این بازی ها نیستید ولی عمر ریاست یک روزی تمام می شود به فکر همکاران خود و ارتقا سیستم باشید .............................
بگذارید فردا از شما به نیکی باد کنند .........................
نامی نیکو گر بماند یادگار به که از ماند سرای زرنگار
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۲۲:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۰
0
8
چون‌برخی عزیزان در مورد هزینه ناظر بهداشتی و دغدغه داشتند باطلاعشون می رسه
بطور مثال اگر هزینه اعزام یک ناظر بهداشتی برای سه ماه صد میلیون تومان باشه و بطور معمول این ناظر ، نظارت بهداشتی ی قرار داد هزار تنی یا بعبارتی یک میلیون کیلوگرمی را انجام بده ، هزینه نظارت بهداشتی این فرد به ازائ هر کیلوگرم ، یکصد تومان می باشد،به عبارت واضحتر یعنی از ی گوشت پنجاه و پنج هزار تومنی ، پنجاه و چهار هزار و نهصد تومنش ربطی به ناظر دامپزشکی نداره و فقط یکصد تومانش هزینه بابت تایید سلامت ، سن ، جنس و مطابقت لیبلینگ به هویت دام است.بنابراین این عدد اصلا قابل اغماض است و اصلا تاثیر گذار نیست ، به نظر بیشتر کشتارگاهای خارجی ، واردکننده ها خواستند این ناظر رو از جلو بردارند که براحتی بتوانند هر کاری خواستند انجام بدهند و خواهند داد.امیدواریم نظارت بهداشتی ناظران به روال قبل برگردد و از جیب و سلامت مردم هزینه نشود.
دامپزشک گمنام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۰
1
7
روز به روز دارن موقعیت دامپزشکان رو بدتر میکنن.بکنید ببینم به چی می رسیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۰
0
6
آقاي دكتر رفيعي پور
اينكه انقدر سريع به اين مشكل رسيدگي كرديد بسيار عالي است البته من سر از اين موضوع در نمي آورم كه موضوع چي هست فقط ديدم كه زود رسيدگي كرديد
چرا به مشكل شكايت از برخي مديرانتان كه عنان اختيار خود را در كف يك گروه ............ قرار داده اند را رسيدكي نميكنيد خوب از ابتدا ميكفتيد هميني است كه هست و شما هم اگر نميخواهيد انتقالي بگيريد برويد شهرستان
اميدوارم ..........هاي همين افراد آنقدر بالا بگيرد كه شخصا مجبور به رسيدگي شويد وگرنه مدير كل محترم كه فقط ميشنوند و خودشان را به نشنيدن ميزنند
کامیاب قیصربیگی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۰
0
9
سلام.دوستان خودمان را خسته نکنبم،بزرگان گفته اند،کسی که خواب است را می شود بیدار کرد ولی کسی که خود را بخواب زده ،خیر .

مدیران وزارت خانه و سازمان خود را بخواب زده اند وگرنه خودشان هم خوب می دانند،که حذف ناظرین بهداشتی هیچ توجیه عقلی و علمی ندارد،فقط دستور ..........ی قدرتمندی است که همه ارکان وزارت خانه و سازمان را در دست دارد.
فقط سود وارد کنندگان مهم است.
دریغ است ایران که ویران شود
کنام پلنگان و شیران شود
ناشناس
|
Taiwan (Province of China)
|
۲۳:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۰
1
7
در ادامه فرمایشات ۲۲:۴۰ عرض کنم بیشتر از کشتارگاههای برزیل برخی از واردکنندگان ایرانی با حضور ناظر بهداشتی با توجیه کاهش هزینه مخالفت می کنند. این در حالی است که افرادی بدون هرگونه سوابق علمی و تجربی را به عنوان مجعول نماینده شرکت در کشتارگاهها مستقر نموده اند. و چندین برابر هزینه یک ناظر برایش پرداخت می کنند تا در کشتارگاه ها به عناوین مختلف برای شرکت واردکننده متبوع البته از جیب ملت ایران منفعت تراشی و مال اندوزی کنند.
لازم بذکر است این برخی شرکتها عموما شرکتها و افرادی هستند که چندین شرکت را با عناوین و اسامی مختلف ثبت کرده اند و در یک ساختمان و با تعداد مشخصی کارمند سرگرم فرصت طلبی خود هستند و این افراد متاسفانه از طریق کانال های مشخصی به سازمان امر و نهی می کنند.
آقای دکتر رفیعی پور لطفا خودتان راسا و بموقع سازمان را از لوث وجود این کانال پاکسازی نمایید.که از بزرگترین باقیات صالحات هست. البته توجه به مطالب و نظرات همکاران در ذیل اخبار گوناگون بخوبی می تواند روشنگری کند. مطمئن هستیم شما از قماش این کانال فکری استحاله سازمان نیستید و اقدام بموقع شما در اذهان شما را بمثابه یک قهرمان ماندگار خواهد کرد. یاعلی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
0
6
وارد كننده راست ميگه و كاملا هم حق با اون هست براي چي بايد براي دكتر دامپزشك هزينه كنه
وقتي ميتونه براي بادي بيلدينگ كارها و ذابحين هزينه كنه اونم چندين و چند برابر تا اونها هم براي دلجويي از .............. در برزيل مشغول باشند و در انتها نيز به كشورهايي متخاصم با ايران پناهنده بشن
ميخواهيد براتون از نماينده هاي عزيزتون كه سعي ميكردن كاركنان دولت رو تطميع جنسي و مالي كنن رو نام ببرم و همچنين با عكس و مدرك گندكاريهاشون رو براتون منتشر كنم
اجازه بدين همين قدر سر به مهر بمونه اگه باز بشه اوضاع بدتر ميشه
نماينده شركت ، ذابحين خاص اين دو اسم رو داشته باشين تا با هم بريم جلو
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
0
3
کسی میداند تفاوت فیمتی گاو شش دندان و چهاردندان و همچنین گاو ماده و نر در برزیل چقدر است . در صورت مطلع بودن به صورت تن بیان نمائید .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۲
با سلام . در سال 95 حدود 1.5 یورو
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
1
4
واقعا انتظار دارید مسولین بفکر مردم باشند
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۰۶:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
0
3
اونوقت ناظر شرعی هزینه نداره؟
ذابح مخصوص ایران هزینه نداره؟
نماینده شرکت که از ایران برای کارهای خود شرکت می ره ، هزینه نداره؟
فقط ناظر بهداشتی که حواسش بود گاو ماده را جای نر ، گاو سن بالا رو جای سن پایین ، گاو بیمار را جای سالم و خیلی تبانی های دیگه اتفاق نیفته ، دیگه نیازی به استقرارش نیست.ولی اونهایی که شریک کار می شن صداشون در نمی آد ، باشن.اگر ناظران بهداشتی هم مثل آنها صداشون در نمی آمد و می گذاشتن شرکت واردکننده و کشتارگاه هر کار می خوان بکنن ، الان این بحث ها نبود.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
0
5
سلام
چرا در خصوص ناظران بهداشتی در کشتارگاههای داخل اینقدر حساس نیستید ؟
در حالی که صاحب واحد کشتارگاهی ذی نفع . انتخاب کننده ناظر هست وبه راحتی عوامل دامپزشکی را اخراج میکند .
چگونه ناظران بهداشتی تضمین کننده سلامت غذایی مردم باشد؟
در حالیکه خودش امنیت شغلی و حمایت کننده حاکمیتی و از ناحیه دامپزشکی ندارد .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
0
2
جناب دکتر رفیعی پور
این نکته مهم که وارد کننده از افغانستان و ... اگر اعلام کند گوشتش سالم است می تواند بدون ناظر گوشت به کشور وارد کند، فاتحه کل سیستم نظارت سازمان را می خواند پس چرا بازدید از قصابی ها و ... را حذف نمی کنید مثلا آنجا هم اگر قصاب تایید کند گوشتش سالم است شما حق ندارید آن گوشت را بازرسی کنید یا سایر فراورده های خام دامی را . اصولا جریان ماست و ماست فروش را انگار فراموش کرده اید .................. شما خدمتگزار مردمید پس لااقل در تصمیم گیری ها صلاحدید مردم را بر منفعت گروهی خاص ترجیح دهید.
كارشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
0
0
نكاتي قابل تامل در جوابيه سازمان و صحبتهاي رياست سازمان
مهشید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
0
4
فقط یه سوال
جناب آقای دکتر رفیعی پور ...،شما که اینهمه به صاحبان شرکتها و کشتارگاههای خارجی صرف امضاء پروتکل بهداشتی اعتماد می کنید چرا به تولید کنندگان و شرکت هایی که در داخل کار می کنند اعتماد ندارید و در همه مراکز تولید و بسته بندی فراورده های خام دامی مسئول بهداشتی البته از نوع خصوصیش مستقر می کنید؟؟؟!!!
خوب ........ یک پروتکل بهداشتی با این داخلی ها هم رد و بدل کنید و خلاص!!!
والا !!!!
كارشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
0
4
نكاتي قابل تامل در جوابيه سازمان و صحبت هاي رياست محترم سازمان دامپزشكي :
1- اصولا به هنگام خريد كالائي در هر نقطه از جهان ، صرف نظر از مسائل بهداشتي كه جز ضروريات يك كالاست همواره حق با مشتري بوده و بر اساس همين اصل تمام فروشندگان واقعي يك كالا در تلاشند كه نظر مشتري را جلب نمايند ، اما ظاهرا در مورد گوشت ، اخيرا تعاريف برعكس شده و كشور صادر كننده براي خريدار تعيين تكليف نموده و طي نامه اي رسمي به كشورمان تقاضاي خريد گوشت با كيفيت پايينتري را مينمايد .
2- ساليانه دهها هزار تن گوشت منجمد و گرم از كشورهاي مختلف خصوصا برزيل وارد كشور شده و اين موضوع همواره براي واردكنندگان از جذابيت و سود فراوان برخوردار بوده و برخلاف ساير كشور ها با توجه به اختصاص ارز دولتي براي واردات اين كالا ، اين موضوع از اهميت بيشتري برخوردار ميباشد ، وبا عنايت به تخصيص ارز 4200 توماني و يا نيمائي به اين كالا ، به نوعي دولت مسئوليت واردات گوشت را به بخش خصوصي واگذار نموده و به همين دليل واردات گوشت در ايران با ساير كشورها به لحاظ مسئوليتهاي حاكميتي از اهميت دوچنداني برخوردار بوده و صرفا تجارت يك كالا نميباشد و مي طلبد كه نظارتها به شكل دقيق تر و با حساسيت ويژه اي انجام شود تا از ضرر به بيت المال جلوگيري شود.
3- در جوابيه سازمان دامپزشكي و صحبت هاي اخير رياست محترم سازمان ، به قوانين و دستورالعملهاي بهداشت جهاني دام و استانداردهاي علمي ناظر بر توليد گوشت اشاره شده ، اين درحالي است كه در همين كشور برزيل در سال گذشته موضوع رسوائي گوشتهاي آلوده برزيل توسط شركتهاي بزرگ توليد كننده گوشت مطرح شد و پاي پليس فدرال كشور برزيل به اين موضوع كشيده شد و طبق همين اخبار هزاران تن گوشت ضبط شد و اين درحالي است در همان زمان وزير محترم جهاد كشاورزي با توجه به نگراني هاي پيش آمده در جامعه با اطمينان و غرور كامل به ملت ايران بشارت دادند كه جاي هيچگونه نگراني نيست زيرا ناظران بهداشتي ايران (دامپزشكان )در محل كشتارگاههاي برزيل حضور دارند و ملت خيالشان راحت باشد.
4- با حذف بازرسين مقيم عملا دست كشتارگاه براي كشتار هرنوع دامي و با هر كيفيتي باز شده و با هيچ مكانيسمي در مقصد سن دامها و كيفيت گوشت استحصالي از آنهاقابل تشخيص نيست و اين موضوع ظلم مضاعف به هم وطنان ميباشد .
5- جاي بسي تاسف است كه سازمان دامپزشكي بجاي اينكه جايگاه ناظرين اعزامي بهداشتي را در كشورهاي مبداء ارتقاء دهد و از آنان كه با زحمات طاقت فرسا و در شرايط بسيار سخت كاري كه گاها تا 12 ساعت در روز فعاليتشان ادامه داشته و باعث اطمينان هم وطنانمان براي مصرف گوشتهاي وارداتي ميشدند ، حمايت مالي و معنوي نمايد عملا آنان را در جايگاهي بسيار پايين قرار داده ؛ و بود و نبود آنان را يكسان قلمداد مينمايد .
6- متاسفانه در سازمان دامپزشكي علي رغم آن چيزي كه در جوابيه آمده هيچگونه گوش شنوائي براي دلسوزان حرفه دامپزشكي و نقدهاي منصفانه به سياستها و برنامه هاي اعلامي وجود نداشته و به انحا مختلف و گاها بيسواد خطاب نمودن افراد منتقد ، آنان را از گردونه خارج مي كنند . توصيه دلسوزانه به رياست محترم سازمان اين است كه بازخورد تصميمات اتخاذ شده در بدنه سازمان و نيروهاي صف را رصد نمايند و به اين نارضايتي هاي ايجاد شده توجه نمايند ، بي شك هر سازماني جهت موفقيت در اجراي برنامه هاي ابلاغي نياز به همراهي نيروهاي تحت امر خود دارد و با تشتت در بدنه سازمان دست يابي به هدف هاي والاي سازمان كه همانا ارتقاء بهداشت عمومي و حفظ سرمايه هاي دامي كشور است ، ميسر نخواهد شد و در درازمدت موجب ضعف هر چه بيشتر سازمان خواهد گرديد.
ناشناس
|
United States of America
|
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
0
1
ااای پدر سوخته برزیلی هااا !!!

اصلا به اونا چه ربطی داره که ما خودمون به هر دلیلی دوست داریم گوشت آلوده و ذرت آلوده به خورد مردم خودمون بدیم! اصلا اگه آلوده هم نباشه خودمون بلدیم آلوده ش کنیم! به اونا چه ربطی داره که به هر دلیلی دامپزشک کار با ارزشی نمی کنه و حفظ جایگاه اون هم اصلا اهمیتی نداره!!!

ولی اونا باید خودشون شعور داشته باشند که خود به خود بهترین گوشت رو به ما بدند و حقوق و مزایای خوبی هم به دامپزشک هامون بدند.

اصلا همین که ما افتخار میدیم ازشون خرید می کنیم کافیه دیگه! کافی نیست؟!

تو رو خدا اول از هر چیزی یه کم در احوالات خودمون تجدید نظر کنیم. بقیه ش درست میشه.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
0
2
سلام خدمت دوستان
جناب آقای دکتر رفیعی پور و آقای دکتر ماکنعلی قبلا اعلام کرده بودند که دلیل عدم اعزام کارشناسان اینه که باعث افزایش قیمت گوشت میشه و مصرف کننده ضرر میکنه.خیلی جالب هست و باید به وجدان و شرف چنین مسئولینی درود فرستاد که تا این اندازه به فکر مردم هستند.من ۲ سئوال از این دو مسئول رده اول سازمانم دارم آیا تا به حال محاسبه ای انجام داده اید مبنی بر اینکه هزینه اعزام هر ناظر بهداشتی چقدر هست؟ آیا میانگین تولید دامپزشکان اعزامی را دارید؟ که دارید.آیا فقط اعزام ناظر بهداشتی باعث افزایش هزینه ها میشه؟ یا غیر از ناظر بهداشتی ناظر دیگری اعزام میشه.آیا هم زمان با عدم اعزام ناظر بهداشتی اون یکی ناظر هم اعزام نمیشه؟ و یا شما میگید اون یکی از حوزه اختیارات ما خارجه.
دوستان عزیز بنده محاسبه کردم بطور متوسط هر ناظر بر تولید حدود ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ تن گوشت نظارت میکند.با یک حساب سر انگشتی تمام مزایا و هزینه های ایاب و ذهاب و اسکان و خورد و خوراک هر ناظر ۱۰ هزار یورو یا به عبارتی بین ۱۲۰ تا ۱۳۰ میلیون تومان میشه اگر این مبلغ را سر شکن کنیم بین ۲ میلیون کیلو گوشت وارداتی اصلا عددی در حد هیچ میشه.ولی فشار مافیای گوشت( که روز به روز خوشبختانه از طریق سربازان گمنام در حال رو شدن هستند )به وزارت جهاد و سازمان دامپزشکی باعث کنار زدن سدی به نام ناظرین بهداشتی شده تا گوشت گاو ماده کیلویی ۲۰ هزار تومنی را به نرخ گوشت گوساله ۵۰ هزار تومنی را به مردم غالب کنند و سودهای میلیاردی را به جیب بزنند.امیدوارم سیستم های نظارتی به سادگی از کنار این قضیه عبور نکنند و ریشه های مافیای گوشت را پیدا و رسوا نمایند
میم سین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
1
0
رییس عزیز.اگر برای توجیه یک خطا هزار دلیل بیاوری میشود هزارویک خطا.
روحانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
0
1
ناظر شرعی که فقط نشسته ببینه دام روبه قبله کشتار میشه یا نه روز 50یورو حق ماموریت میگیره برای کاهش قیمت گوشت این وظیفه رو به گردن ذابح بی اندازید و روحانیون بصورت ممیزی حضور داشته باشند تمام کشتارگاه های برزیل که برای ایران کشتار میکنند ذابح مسلمان دارن ومحل ذبح روبه قبله است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
1
2
عنوان درست خبر: "وقتی فرد اول دامپزشکی کشور، با افتخار بر تأیید حرف مقامات بالا دستی بدون دلیل و منطق تأکید دارد"
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
0
0
لطفا مطب عنوان شده در صبح نو را نیز در سایت حکیم مهر بگذارید
ناشناس
|
Hungary
|
۱۶:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
5
2
واقعا کار درستی کرد جناب دکتر رفیعی
جلو خوشگذرانی و هدر رفت مبالغ هنگفت را گرفت
تو هیچ ارگانی اینقدر پول یامفت بابت ماموریت بیهوده به هیچ کسی نمی دادند
ناشناس
|
Hungary
|
۱۶:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
7
1
برادران عزیز چرا این همه غوغا و سر و صدا راه انداختید .
تو این وضعیت و شرایط نامساعد اقتصادی واقعا خیلی مشکل است که دولت برای واردات یک کالا سالانه ملیاردها تومان خرج اعزام نیروجهت بازرسی به خارج از کشور کند.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۹:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
واقعا مشکل بود
بعد تو این وضعیت اقتصادی ، اعزام ناظر شرعی مشکل نیست؟درحالی که هم ذابح مسلمان است و هم خط رو به قبله
بعد حداکثر هزینه نظارت بهداشتی رو هر کیلوگرم گوشت صدو پنجاه تومن هم نمی شود ، که اصلا در محاسبه ارزشی ندارد.
بعد هم تو این وضع اقتصادی ، کشتارگاه و واردکننده گوشت دام ماده ارزان را با بسته بندی نر گران دادن تو بازار ، کی مسئول ضرر مردم ایران است که میلیون ها دلار تو جیب واردکننده و کشتارگاه می ره
دام پیر جای دام جوان زدن گرانتر زدن ، جنابعالی جواب می دی
التماس تفکر
حالا
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
خواهر عزیز یا برادر عزیز، شما که هنوز نمی دونین دولت بابت اعزام دکتر دامپزشک پولی پرداخت نمیکنه و شرکت اعزام کننده بابت حق الزحمه دامپزشک رو پرداخت کنه، چرا اظهار نظر میکنین آخه!!!!!!!
بابا اگه امثال شما آدمهای بی دانش نظر ندین و اطلاعات غلط به خورد مردم ندین همه چی درست میشه111111111111
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۲
ناطر ذبح شرعی مزاحمتی برای کسی ندارد و تو کار واردکننده و کشتارگاه فضولی نمیکند پس لازم است که باشد
ناشناس
|
Hungary
|
۱۶:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
3
0
ببینید حقیقتا اعزام نیرو به خارج از کشور یک کار اضافی بود باید محموله ها ی وارداتی در بدو ورود چک بشه اگر مشکلی داشت عودت بشه یا لغو قرار داد بشه
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۹:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
لطفا آزمایش هایی که برای تشخیص
نوع دام
انواع بیماری ها
انواع باقیمانده ها
مطابقت هویت اصلی محموله با مشخصات برچسب هست را لطف کنید.
بهره مند شیم.
بعد ی راهکار هم بدید کشتی که دو ماه تو راه بوده ، دو ماه گمرک ، یک ماه آزمایش،کشتی که رفته ، چجوری عودت شه
لغو قرارداد هم شد
گوشت ها که ملت خوردن چی ؟
ناشناس
|
Hungary
|
۱۷:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
0
1
ببینید تو را به خدا چه کاری کردید . خوبی سازمان دامپزشکی به همین ماموریتش بود . دیگه ارزشی نداره کسی بخواهد تو سازمان بماند
ناشناس
|
Hungary
|
۱۷:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
1
2
ببینید عزیزان تمام این دغدغه ها به خاطر حق ماموریت کلانی است که به یک عده نورچشمی داده میشد . وگرنه هیچ کس هیچ دغدغه ای نداره
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۹:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
حق ماموریت کلان نیست.
نورچشمی نبوده ، کلیه پرسنل دامپزشک سازمان بوده.
طرح اعزام ناظر بهداشتی که از وظایف قطعی دامپزشکی است را با این عبارات سخیف ، تقلیل ندهید.دامپزشکی در برابر مردم مسئول است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
0
1
کسی اختلاف قیمت گاو شش دندان و چهار دندان و همچنین اختلاف قیمت گاو ماده و نر و گاو پیر و جوان را میداند.
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۹:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
عزیز شرکت های واردکننده می خوان جبران حذف ارز ۴۲۰۰ را با جا زدن گوشت دام ماده بجای نر ، سن بالا بجای سن پایین ، دام های بیمار بجای دام سالم و ... جبران کنند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۲
اتفاقا واردکنندگان ارز ۴۲۰۰ گرفتند که در برخی موارد اصلا ارز خارج نشده است و یا اینکه ...،و دست برقضا، دستگاههای نظارتی پیگیر این موضوع هستند در بزنگاه افزایش تحریم و گرانی فرصتی مغتنم برای وارد کنندگان پیش آمد تا ضربه نهایی را در خصوص حذف دامپزشک با توجیه گران شدن محصول نهایی گوشت در صورت حضور دامپزشک، وارد کنند
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۹:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
0
3
امید است با این تعداد بیشمار نارضایتی از اقدام سازمان دامپزشکی کشور از طرف کلیه دست اندرکاران دامپزشکی و ایرادات بدیهی ............ سازمان دامپزشکی از توجیه دست برداشته و در راستای حفظ سلامت مردم و هرگونه غل و غش و فریبکاری در محصولات ارسالی به کشور که خود بهتر می دانند براحتی می توان سایر گوشت های بی کیفیت و ... را با بسته بندی و لیبلینگ گوشت با قیمت بالاتر وارد کشور کنند و ملت ایران را مغبون و متضرر سازند ، نسبت به احیا قوی و محکم اعزام ناظران بهداشتی کما فی السابق اقدام نمایند.
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۹:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
0
2
آقا ی سوال
وقتی پروتکل می نویسن که خارجی ها ، کارهایی که ما می گیم انجام بدن و نظارتش در اونجا به امان ا... است و ناظر بهداشتی دامپزشکی ایران اونجا نیست که ببینه اونها چیکار می کنند،بعد دامپزشکی چجوری
صدو چهل هزار تن گوشت را در بندر های ورودی چک می کنه ، که گوشت ماده جای نر ، پیر جای جوان،بیمار جای سالم ، بدون باقیمانده دارویی جای با باقیمانده دارویی نباشه .فقط چهار تا کاغذ ازشون می گیرید و می گید بله این هم مستندات.لابد می گید از هر کانتینر نمونه برداری می شه.از شش هزار کانتینر چجوری نمونه برداری می شه.اول و آخر کانتینر درست چید ، وسط و عمقش گوشت با تقلب و با بسته بندی درست زد چجوری متوجه می شید.رو هر محموله چه آزمایش هایی انجام می شه که تقلبات بالا رو کشف کنید.آیا کشتی که دو ماه طول کشیده به ایران برسه و کانتینر هم تخلیه شده و می ره به مقصد و شما نمونه برداری کردی ، اگر تقلب کشف کردی چجوری می خوای برگشتش بدی به گمرک و کشتی که دیگه رفته و ... .برگردید به طرح اعزام ، برگردید
ناشناس
|
Brazil
|
۲۰:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
0
4
آقای دکتر رفیعی پور سلام عرض میکنم خدمت شما و آرزوی سلامتی وتوفیق خدمت روز افزون برای شما دارم.
جناب آقای دکتر این قدر بی اعتنایی و عدم توجه به نظرات علمی و تجربی همکارانتان در اقصی نقاط کشور جایز و مطابق شخصیت شما نیست. و این وضعیت بوجود آمده توسط افرادی مشخص حتی دور زدن خود شماست این موضوع را همه همکارانتان متوجه هستند. امیدواریم با ذکاوت و جسارت همه موضوعات و مسائل را شخصا رصد و تحلیل کنید و بهترین تصمیم را بگیرید. بیش از این ریش و قیچی را به دست دیگران با مطامع مشخص نسپارید.
متون همکارانتان که حتما مستند هستند شاهد شما و عصای دستتان در مبارزه با به مسلخ کشاندن و انحطاط دامپزشکی است.
انشاءالله که با تصمیمی مبتنی بر قانون سازمان دامپزشکی و نظرات غالب همکاران نه یک نفر یا یک تیم خاص سازمان را از چالش دور سازید. و نامتان را در کنار نام بزرگانی چون دکتر مطلبی و دکتر دستور ثبت نمایید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
6
2
ریس سازمان بهترین تصمیم رو گرفته کدوم دکتر رفته کشور خارجی و حق اطهار نظر داشته هیچ کاری نمیکنند فقط برا حق ماموریت میروند وگرنه چرا داخل کشور اینها تو کشتارگاه کار نمی کنند اگه به فکر سلامت مردم هستد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
بگيد كدوم شركت وارد كننده هستيد چندتا از گزارشهاي مربوط به محموله هاتون رو اينجا بذارم كه بدونيد دامپزشكا چطوري نوشتند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
4
2
مخالفت ها مربوط به دامپزشکی هایی بوده که تا حالا پول مفتی خوردن و الان دیگه قطع شده
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands (Kingdom of the) |
۲۲:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
آره پول مفتی
هر وقت معنی ۱۲ ساعت کار کردن در دماهای ۴۰ درجه سالن کشتار،زیر ۱۰ درجه سالن استخوانگیری و زیر صفر بارگیری و سرکشی به سردخانه منفی ۱۸ را فهمیدی بعد بگو پول مفت!
کامیاب قیصربیگی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
3
2
سلام.
شاید اگر این مطلب را نمی نوشتم عذاب وجدان داشتم.
شدیدا با حذف ناظرین بهداشتی در کشور مبدأ مخالفم و این را بر اساس سالها کار و بازرسی در کشتارگاه عنوان می نمایم.

اما متاسفانه تعداد کثیری از همکاران که به عنوان بازرس اعزام شده و می شوند،کوچکترین سابقه کار در کشتارگاه نداشتند و اصولا در بازرسی گوشت حتی دانش فنی و علمی آنها بمراتب کمتر از همکاران سایر رده ها که در کشتارگاه مشغول فعالیت هستند ،می باشد .
و به زبان دیگر ،بود و نبود این همکاران زیاد فرق آنچنانی ندارد و نداشت.

سازمان بایستی نحو اعزام همکاران را اصلاح می کرد و افراد خبره را برای امر بازرسی انتخاب می کرد ،نه کلا بازرس را حذف کند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۲
کامیاب جون ممنون از حسن نیتت،ولی اگر اعزام شده باشی میدونی فقط یکی از کارهایت کنترل
تعداد دندانها و چربی و دیگری دمای گوشت هنگام بارگیری و یا اندازه گیری روزمره دما و PH است والا بدنبال سیستی سرک توی عضله قلب و ران نخواهی بود چرا که آنرا آنجا بطور روتین انجام میدهند پس میبینی که ساده ترین کارهاست که البته در آن ممکن است تخلف صورت بگیرد و در واقع بازرسی بهداشتی به واقع نیست و نطارت عالیه دولتی ایران است و در واقع گلوگاههای فساد خیز انهاست و صد البته که تمامی دامپزشکان این حد از تجربه را دارند و تخصصی نیست
کامیاب قیصربیگی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۲
سلام.
همکار گرامی کاملا فرمایش شما درست است،انجا لازم نیست چاقو دست بگیری و معاینه کنی،اما آگاهی کامل از نحو بازرسی به بازرس اعتماد بنفس می دهد و در شناسایی تخلفات بهداشتی بهتر عمل خواهد‌.
ولی واقعیت را قبول کنید،فرق است بین بازرسی که ساعت چهار و نیم صبح در کشتارگاه حضور پیدا می کند و کار شروع نمی شود ،مگر بازرس ما اجازه بدهد،
با بازرسی که ساعت ده و نیم برای صرف صبحانه به کشتارگاه میاد،فرق است بین بازرسی که سن و جنس دام برایش اهمیت دار با بازرسی که ندارد و بیخیال است.
فرق است بین بازرسی که مدت زمان و دمای تونل انجماد و دمای محصول نهایی و حتی نحو چیدمان بسته های گوشت و وزن آنها برایش اهمیت دارد ،با بازرسی که اصلا اطلاع ندارد گاو چند تا دندان دارد و فرق دندان شیری و دایمی را نمی داند .
فرق است بین بازرسی که توانایی خواندن برگه های مجوز حمل دام را دارد با بازرسی که اصلا این برگه ها نمی تواند بخواند.
فرق است بین بازرسی که خودش همه کارهایش را انجام می دهد ،با بازرسی که کشتارگاه کارهای او را انجام میدهد .
به شهادت دوستان بعضی از بازرسین ما حتی کار کردن با کامپیوتر را بلد نبودند.

حقیقت تلخ است .
اما همه این موارد قابل اصلاح است .
حذف ناظرین بهداشتی گناهی است نابخشودنی ،در حق مردم کم بضاعت جامعه که توانایی مالی خرید گوشت گرم را ندارند.

جناب آقای دکتر رفیعی پور ،یک کارگر ساختمانی کنار میدانی،شاید در ماه چند روز بیشتر کار گیرش نیاید و در نتیجه دارمد چندانی ندارد،ممکن است دو یا سه ماه یکبار خانواده اش هوس آب گوشت کنند،بنظر حضرتعالی سزاوار این کارگر پول گوساله نر جوان بدهد و گوشت گاو سه شکم زاییده(۴۱ ماهه)دریافت کند ،البته اگر میزان چربی و خونابه هم استاندارد باشد که در غیاب بازرسین بعید به نظر رسد .
ناشناس
|
Germany
|
۲۲:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
1
1
و اما چند سخن با دفاتر ذبح شرعی:
انتظار از دفاتر ذبح شرعی آن است که حمایت های بی دریغ و بدون مضایقه دامپزشکی را در مجلس شورای اسلامی و سایر نهادها زمانی که باعث شدند نظارت شرعی بر ذبح و صید به تصویب رسیده و جامه قانون بپوشد به بوته فراموشی نسپارند.انتظار این است که آن مسئولین ذبح شرعی ، حمایت های صادقانه دامپزشکی در وصول عوارض های مترتب بر ذبح و صید را به یاد داشته باشند.انتظار قطعی ، مسلم و بحق از دفاتر ذبح شرعی می رود در برابر این اجحاف آشکار در حق ملت ایران سکوت پیشه نکرده و با حمایت های قاطع و تنویر افکار مسئولین کشوری ،و کلیه مراجع ذیربط در رابطه باضرورت وجود ناظر بهداشتی دامپزشکی، توان خود را نسبت به استمرار وجود ناظر بهداشتی دامپزشکی در کنار ناظر ذبح شرعی بکار بگیرند و ثابت نمایند آن دوران که سفرای انگلیس و سایر دول خارجی و شرکت ها و بنگاهها حق ملت ایران ضایع می کردند، دور زمانی است که گذشته است و سفیر کشوری چون برزیل و سایر اعوان و انصارش نباید برای ناظر بهداشتی ایران تعیین تکلیف نمایند.از دفاتر محترم ذبح شرعی بدلیل اشرافی که در خارج از کشور بر روابط کشتارگاهها و شرکت های واردکننده و ... و امکان بسیار سهل تبانی و ...و مغبون کردن ملت ایران می گذرد دارند، انتظار است همانطور که با حضور مبارک آیت ا... رییسی در مسند قوه قضاییه ، بارقه امید در برخورد با فساد در جامعه متبلور گردید و بدون مسامحه و مصلحت اندیشی منافع ملت ایران را سرلوحه اقدامات خود قرار دادند و افرادی که در بزرگترین شرکت وارد کننده گوشت کشور دچار لغزش شده و هیچ گاه فکر نمی کردند، اینچنین آن سید بزرگوار با صلابت و عدالت علوی دامان پلیدشان را بگیرد، آن جنابان هم با قاطعیت و قدرت در لباس پیامبر مکرم اسلام ، از ناظرین بهداشتی دامپزشکی در راستای حفظ منافع ملت ایران و جلوگیری از مغبون شدن آنان و فربه شدن شرکت های کشتارکننده خارجی و واردکننده داخلی از جیب این ملت وارد عرصه شوند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۲
شما برادر الان کجای کاری خودت رو جسارتا به خواب زدی؟ یا اینکه نمی تونی موضوعات رو تفسیر کنی پس بدا به حال شما که در بیخبری هستی هنوز متوجه نیستی از کجا داریم ضربه می خوریم اونوقت گلایه ات رو کجا داری میبری؟به قول معروف اشتباه داری میزنی ،مخاطبت رو عوض کن ،
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۲۲:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
0
0
حکیم جان
لطفا ی وقتی بگذارید
و کلیه موارد نقص را که در کامنت ها به آنها اشاره شده را احصا نموده و آن را بصورت مطالبه و پویش دامپزشکان درآورید.
کارشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۲
0
1
حذف ناظر بهداشتی با این وضعیت تحریم احتمال خطر بیوتروریسم ناشی از آلوده کردن گوشتهای وارداتی بدون حضور ناظر بهداشتی را زیاد می کند ...........................
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۲
0
1
کسی اختلاف قیمت گاو شش دندان و چهار دندان و همچنین اختلاف قیمت گاو ماده و نر و گاو پیر و جوان را میداند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۲
0
1
درصد زیادی از کشتارگاهای دام و طیور متاسفانه در داخل کشور تخلفات عدیده بهداشتی انجام می دهند و گوشت را به خلق ا... می فروشند.
در کشور های که ما گوشت وارد می کنیم مثل برزیل علی رغم همه بازرسی های که انجام می شد اشتیاق و تمایل به کشتار دام ماده و یا پیر و یا مریض وجود داشت. دیگر گوشت های وارد شده از برزیل یا هر کشوری که گوشت وارد می شود بدون ناظرین بهداشتی دچار شک و شبهه است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۲
0
1
متاسفانه همه شعار میدهیم
خلاصه مطلب یک چیز است
وقتی ناظربهداشتی در کشتارگاهها، چه داخلی و چه خارجی حقوق بگیر صاحب کار باشد، وای به حال مصرف کننده ها...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۲
0
1
سازمان قبلا بیانیه داد، یا بیانیه ناقص بوده یا خود آقایان متوجه ضعف عملکردی خود شده اند که مجددا بحث رو مطرح میکنند. جیزی که وزارتخانه بخواهد قطعا با برنامه امور دام تنظیم شده و مطمئنا با استقلال سازمان در تضاد است. راستی یک سوال، هزینه اهزام را شرکت وارد کننده میدهد، و در صورت عدم اعزام کارشناس دامپزشکی محصول ارزانتر به بازار نخواهد رسید. این وسط وزارتخانه چه منافعی دارد که ورود میکند. چه کاسه ای زیر نیم کاسه است و باعث تاسفه از مدیریت سازمان که کوتاه می آید و بعد بایستی بنشیند و توجیه کند. این کار دقیقا مثل اینست که نظارت در کشتارگاه رو بخواهیم با نظارت بر قصابی جایگزین کنیم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۳
0
1
این توضیحات، عذر بدتر از گناه است .........................
........... نامه ای که وزیر زده دارای عبارات تخصصی خاصی است که از حد ایشان بالاتر است. بنظر میرسد که متن نامه را در خود دامپزشکی تهیه کرده باشند.
سعیدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۳
0
0
براردران عزیز خوب برای وارکنندگان و کشتارگاه های مبدا کار کردین و خوب از سلامت ملت هزینه کردین دست مریزاد. دقیقا میخوام بدونم این به نفع کی شده؟ به نفع مردم که نشده چون قیمت گوشت هیچ فرقی نخواهد کرد و ثانیا گوشت با کیفیت پایین (در بهترین شرایط) به دست مردم خواهد رسید. قطعا وادکنندگان و تجار عزیز بدون هیچ نظارتی و با خیال راحت گوشت درجه چندم و بی کیفیت وارد خواهند نمود. و تشخیص گاو 6 دندان و نر و ماده و گاو حذفی هم از روی گوشت منجمد وارداتی هم خودش جوکیه
افشین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۳
0
0
من چهار ماه بعنوان ناظر بهداشتی در کشور برزیل حضور داشتم. فرصت طلبی کشتارگاههای برزیل برای اینکه گوشت های بی کیفیت را به ما قالب کنند مثل روز روشن بود چون از نبود نظارت کافی در ایران و لابی گری شرکت های وارد کننده کاملا مطمئن بودند و میدانستند گوشتی که بارگیری شد دیگر بر نمیگردد. بد نیست سازمان دامپزشکی کشور اسناد عودت محموله ها را برای عموم منتشر کند تا مردم بدانند سازمان دامپزشکی قوی تر است یا مافیای گوشت. حذف اعزام ناظر بهداشتی نتیجه مستقیم فشار مافیای گوشت است. این مافیا بهتر میداند ذابحان دام همگی مسلمان هستند و نیازی به اعزام ناظر شرعی هم احساس نمی کنند ولی فعلا زورشان نمیرسد آنها را حذف کنند. دهها کشور مسلمان از برزیل گوشت خریداری می کنند. من که هیچ ناظر روحانی از این کشور ها در برزیل ندیدم. آقای دکتر رفیعی پور بزرگوار لطفا اگر زورتان میرسد پروتکل شرعی هم بنویسید که صد البته نوشتن آن راحت تر از نوشتن پروتکل بهداشتی است.
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۹:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۵
0
0
خفته ها ؛
زنگ چیز خوبی نیست!
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۰۰:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۶
0
0
تیر و کمان چو دست تو افتاد، هوش دار
" سیب " است ، یا " سر " است ، نشان می کنی رفیق!

کفاره اش ز گندم عالَم فزون تر است،
از عمر آنچه خدمت خان می کنی رفیق!

خود بستمش به سنگ لحد، مُرده توش نیست!
قبری که گریه بر سر آن می کنی رفیق!

گفتی: " گمان کنم که درست است راه من"
داری گمان چو گمشدگان می کنی رفیق!!

فردا که آفتاب حقیقت برون زند،
" سر " در کدام " برف " نهان می کنی رفیق؟!!
حکیم مهر
|
Finland
|
۰۲:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۷
0
0
با سلام و احترام به کلیه مخاطبین مخترم حکیم مهر،
با توجه به حجم بسیار زیاد نظرات واصله درخصوص بحث اعزام ناظرین بهداشتی به کشورهای مبداء واردات گوشت طی چند روز اخیر، بررسی این نظرات از سوی کارکنان محدود حکیم مهر وقت و انرژی زیادی از همکاران ما گرفته و موجب اختلال در انجام فعالیت های روزمره این رسانه گردیده است.
در عین حال، به نظر می رسد نظرات مختلف موافق و مخالف در این خصوص به طور کامل در این رسانه مطرح گردیده است، لذا ضمن تشکر از کلیه مخاطبین محترم برای شرکت در مباحث مطرح شده، از درج نظرات جدید در این خصوص معذوریم.
با این وجود، پایگاه خبری تحلیلی حکیم مهر بزودی در میزگردی با حضور کارشناسان مختلف، بحث اعزام ناظرین بهداشتی به کشورهای مبداء واردات گوشت را بررسی خواهد نمود.
نظر شما
ادامه