کد خبر: ۵۳۱۲۳
 

سازمان جهانی بهداشت حیوانات» (OIE) هشدار داد که بیماری تب خوکی آفریقایی در آسیا شیوع بیشتری خواهد یافت و هیچ کشوری در مقابل این ویروس، مصون نیست.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «دکتر مونیکا الیوت» مدیرکل این سازمان روز چهارشنبه به رویترز گفت: ما با یک تهدید جهانی روبرو هستیم. این ویروس همه کشورها را تهدید می‌کند، چه از نظر جغرافیایی دور باشند یا نزدیک.

الیوت اظهار کرد که تب خوکی برای انسان مضر نیست اما ممکن است تکه گوشت خوک یا ساندویچ آلوده‌ای که یک گردشگر به کشورش می‌برد، باعث انتقال این ویروس شود و به دامداران آسیب برساند.

تب خوکی آفریقایی ابتدا از آفریقا شیوع یافت و به اروپا و آسیا سرایت پیدا کرد. این بیماری در ۵۰ کشور از جمله چین که بزرگ‌ترین پرورش‌دهنده خوک به شمار می‌آید، مشاهده شده و صدها میلیون خوک را کشته است.

تب خوکی آفریقایی در چین از آگوست سال گذشته شیوع پیدا کرد و در کشورهایی مانند مغولستان، کامبوج، لائوس، کره، فیلیپین ویتنام هم شایع شده است.

ویروس تب خوکی آفریقایی بر خوک و گراز وحشی تأثیر می‌گذارد و پادزهر یا واکسنی برای آن وجود ندارد. تنها راه شناخته شده برای جلوگیری از شیوع بیماری، جمع‌آوری دام‌های مبتلا است.

 

نظر شما
ادامه