کد خبر: ۵۳۱۰۹
 

در کل استان کهگیلویه و بویراحمد شاید «عیسی فرهی‌نسب» از معدود آدم‌هایی باشد که به صورت رایگان و بدون هیچ چشم داشتی به حیوانات حیات وحش کهگیلویه و بویراحمد خدمت می‌کند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از فارس، عیسی از سال 82 کار خود را با مداوای پرندگان و دیگر حیوانات و رهاسازی آنها پس از بهبودی در طبیعت شروع کرده است، به گفته وی تاکنون بیش از هزار عدد پرنده‌های مختلف، دو قلاده گرگ، هشت قلاده گورکن، دو قلاده خرس و بزکوهی، خرگوش و بقیه حیوانات که آمار کامل آنها در محیط زیست ثبت بوده را مداوا و در طبیعت رهاسازی کرده است.

فرهی‌نسب می‌گوید تاکنون هیچ نهاد دولتی به من کمک نکرده و کل هزینه‌ها بر عهده خودم بوده و از همین جا از مسوولان، مردم و خیرین درخواست کمک برای ادامه کار دارم چرا که هر چه که در توان داشتم صرف حیوانات و حیات وحش کرده‌ام.

او در مورد زمینی که اکنون در آنجا به نگهداری حیوانات مشغول است گفت: این ملک متعلق به منابع طبیعی و میراث فرهنگی است که درخواست می‌کنم این محل را در اختیارم بگذارند تا بتوانم به حیات وحش بیشتر خدمت کنم.

فرهی افزود: هم اکنون دو قلاده گراز، یک قلاده گرگ، تعدای سگ، خوکچه هندی، تعداد زیادی خرگوش، عقاب، جغد و شاهین در اختیار دارم که روزانه دو الی سه مرتبه به آنها غذا و آب می‌دهم و مرتب از سوی دامپزشکی واکسینه می‌شوند که مشکلی برای استقبال کنندگان که تعدادشان خیلی هم زیاد است پیش نیاید.

فرهی از اینکه روز به روز تعداد استقبال کنندگان از مجموعه‌ای که برای نگهداری و مداوای حیوانات دارد اضافه می شود ابراز خوشحالی کرد و گفت: امیدوارم روزی برسد که در اینجا شاهد یک مرکز مجهز حمایت از حیوانات و محیطی مناسب برای مداوای آنها باشیم.



 

نظر شما
ادامه