کد خبر: ۵۳۱۰۲
تعداد نظرات: ۳ نظر
 

تخصیص اعتبارات لازم برای بهره برداری از مرکز ملی بررسی بیماری های دامی گلمکان در استان خراسان رضوی ضروری است .

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان خراسان رضوی، مدیر کل دامپزشکی استان در جلسه بررسی آخرین وضعیت این مرکز که با حضور مسئولین ارشد سازمان دامپزشکی کشور در مشهد برگزار شد خواستار تعیین تکلیف هرچه سریع تر این مرکز از حیث اعتبارات لازم شد.

«دکتر احمد شریعتی» عنوان نمود: مدیران استان نیز به ویژه در حوزه پدافند غیر عامل در جهت بهره برداری هرچه سریعتر از مرکز بررسی بیماری های دامی گلمکان همواره تاکید داشته و دارند.

وی گفت: مركز بررسی بیماری‌های دامی گلمكان به ‌عنوان یك مركز مطالعاتی معتبر می باشد كه با توجه به وجود فارم‌های مطالعاتی دام و طیور در این مركز، اغلب طرح‌های حوزه بهداشت دام استان كه در سایر مراكز نیز كاربردی می‌باشد در این مركز انجام می‌شود و عمده‌ترین اهداف احداث این مركز  مطالعه بر روی بیماری‌های بومی و غیربومی می باشد که با بهره‌برداری از مركز ایزوله این واحد تحقیقاتی كه هم اكنون در مراحل پایانی و تكمیلی می‌باشد، پژوهش و تحقیقات به طور بسیار گسترده‌تر و در سطوح ملی و منطقه‌ای انجام خواهد شد.

رئیس مرکز ملی بررسی تشخیص بیماری های دامی گلمکان نیز در این جلسه اظهار کرد: این پروژه از جمله طرح های ملی است که استان نیز به چشم یک پروژه ملی به آن نگاه می کند.

«دکتر ناصر مرگان ازغدی» افزود: بر این اساس و با توجه به اهمیت موضوع، چارت تشکیلاتی آن ‌تنظیم شده و دارای پست های سازمانی است و برخی از نیروهای آن نیز جذب شده اند که عمده آنها متخصص هستند .

وی گفت: تاسیسات و تجهیزات توسط سازمان دامپزشکی کشور تهیه شده و با اعتبارات ملی نیز ابنیه آن ساخته شده است اما برخی تجهیزات نظیر درب ها هنوز تهیه نشده و عدم تهیه آن ها سبب شده که تا کنون این طرح به بهره برداری نرسد و در این خصوص نیازمند به تخصیص اعتبار لازم از سوی سازمان دامپزشکی کشور هستیم .

یادآور می گردد در این جلسه مهندس محمدرضا مومنی، معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان دامپزشکی کشور, دکتر محمد باقر مقدس، مدیر کل حوزه ریاست، حقوقی، بازرسی و ارزیابی عملکرد، دکتر خالد خداویردی، مشاور رئیس سازمان دامپزشکی کشور، دکتر محمد حبیبی مدیر کل مرکز تشخیص و مطالعات کاربردی سازمان دامپزشکی کشور و نیز مهندسین مشاور و پیمانکاران پروژه حضور داشتند.

 
 
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Germany
|
۲۳:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۸
2
0
این مرکز تو چنارانه اما رییس شبکه چناران تو جلسه حضور نداره.خیلی جالبه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۹
حتما لازم نبوده
ناشناس
|
United States of America
|
۱۰:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۹
0
0
دامپزشکی تصورش اینه که همانند طرحهای واکسیناسیون که با شندرغاز بخش خصوصی انجام میده مابقی کارها هم تو این مملکت انجام میشه.نه دوستان همکار فقط بخش خصوصی همکار شماست که مظلوم و به مرز ورشکستگی رسوندیست
نظر شما
ادامه