کد خبر: ۵۳۰۷۲

شرکت های مختلف سعی دارند با کمک سلول ها در آزمایشگاه گوشت حیوانات مختلف مانند فیل و زرافه را تولید کنند. یک استارت آپ نیز قصد دارد گوشت کانگورو را در آزمایشگاه تولید کند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از مهر، بیشتر گوشت های مصرفی در سراسر جهان از گاو، مرغ، ماهی تامین می شود. اما محققان اکنون در حال بررسی تولید گوشت از سلولها در آزمایشگاه هستند، به این ترتیب هیچ حیوانی کشته نمی شود. 

در همین راستا استارتاپ های مختلف درحال تلاشند تا انواع مختلف گوشت حیوانات مختلف از زرافه و فیل گرفته تا حتی دایناسور  را در آزمایشگاه تولید کنند.

استارتاپ VOW Food روی کشت گوشت کانگورو در آزمایشگاه تمرکز کرده است. اما نکته جالب آن که این استارتاپ قصد دارد در آینده به تدریج مخزنی از سلول های حیوانات مختلف ایجاد کند.

مدیر ارشد اجرایی این شرکت می گوید: در طبیعت تنوع وسیعی وجود دارد که ظرفیت زیادی برای تولید و تجربه مواد غذایی مختلف را فراهم می کند. مخزن سلول های ما برای ایجاد بافت و مواد مغذی مختلف بسیار مناسب است.

«جیمز سرپل» یکی از استادان دانشگاه و حامیان حیوانات پیش بینی می کند مردم در آینده نسبت به  خوردن گوشت های آزمایشگاهی اشتیاق بیشتری نشان خواهند داد. جالب آنکه مردم راحت تر می توانند گوشت های عجیبی که در آزمایشگاه تولید می شوند را بخورند.

گوشت گوساله ای که در آزمایشگاه تولید می شود، هیچگاه طعم گوشت واقعی را نخواهد داشت. اما اگر فرد تصوری از طعم یک ماده غذایی نداشته باشد، به طور حتم آن را راحت تر آزمایش خواهند کرد.

منبع: فیوچریسم


نظر شما
ادامه