کد خبر: ۵۳۰۲۹
تعداد نظرات: ۲ نظر

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه گفت: عامل اصلی ماهی‌های رودخانه قره‌سو در اثر خفگی بوده است، این خفگی نیز بر اثر ورود پساب ‌کارخانه رب گوجه‌فرنگی «روژین تاک» بوده است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از فارس، رودخانه قره‌سو بستر زیست آبزیان زیادی بود که این روزها بستری برای مرگ آن‌ها شده و تا چشم کار می‌کند ماهی‌های تلف شده بر سطح  این رودخانه دیده می‌شود.

برای بررسی علت حادثه مسؤولان به این مکان آمدند، محیط زیست و دامپزشکی نمونه‌برداری‌های انجام دادند، تحقیقات اولیه حاکی از آن است پساب‌های صنعتی کارخانه بالادست موجب این فاجعه زیست محیطی برای آبزیان شده است.

«توسلی‌زاده»، رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه نیز مشکلات زیست‌ محیطی را نوعی نقض قانون می‌داند و می‌گوید: برنامه مورد نظر ما پیشگیری است، ولی در هر حوزه‌ای که نقض قانون و مقررات باشد، حتما با جدیت برخورد می‌شود.  

نتایج بررسی‌های اولیه محیط زیست و دامپزشکی به مرکز بهداشت استان ارسال شده است، خبرنگار فارس برای آگاهی از علت این حادثه به سراغ «فریدون یاوری»، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه رفته است.

یاوری اظهار داشت: عامل اصلی ماهی‌های رودخانه قره‌‌سو در اثر خفگی بوده است، این خفگی نیز بر اثر ورود پساب ‌کارخانه رب گوجه‌فرنگی روژین تاک بوده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه ادامه داد: تذکرهای لازم به کارخانه مذکور در خصوص عدم تخلیه پساب خامدر رودخانه قره‌سو داده شده است.

وی گفت: مقداری پساب در کانال‌های خروجی وجود دارد که کارخانه روژین تاک را مجاب کرده‌ایم که سریعا آن را جمع‌آوری کند.


انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۴
0
0
یا ابوالفضل، پس خیلی مقاومیم که از این رب ها میخوریم
ناشناس
|
United States of America
|
۱۸:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۴
0
1
خوب اگه کارخانه رب کارش درست باشه چه پساب شیمیایی بایستی داشته باشه مثلا؟!!!
گوجه فرنگی رو له میکنند و می‌پزند میشه رب تا اونجایی که من میدونم.
نظر شما
ادامه