کد خبر: ۵۳۰۱۰
تعداد نظرات: ۵ نظر

جلسه مسئولین فنی مزارع طیور استان تهران با حضور «دکتر کرمی» معاون سلامت، «دکتر روستا» رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماریهای طیور، و جمعی از مسئولین فنی مرغداری های استان تهران در محل سالن اجتماعات اداره کل برگزارشد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان تهران، در ابتدای این جلسه دکتر کرمی ضمن عرض خوش آمدگویی گفت: با شیوع بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در سال 2004 ، جامعه جهانی با ارائه برنامه هایی جامع و کاربردی و اصولی توانست تا حدوی براین بحران غلبه کند، ولی شکل ایجاد بیماری به علت تغییرات در ژنوم ویروس نشان می دهد این بیماری در مقاطعی اوج گرفته و سپس کاهش پیدا کرده و درواقع به شکل یک نمودار سینوسی می باشد.

دکتر کرمی افزود: استراتژی سازمان دامپزشکی کشور در سالهای گذشته حذف عامل بیماری بوده است ولی در سال گذشته این روند تغییر کرده است و به شکل مبارزه با کمک واکسیناسیون ادامه یافته است.

وی افزود: خوشبختانه سیاست جدید سازمان دامپزشکی جواب داده و موفقیت آمیز بوده است، ولی این تصور اشتباهی است که اگر واکسیناسیون در گله ای صورت گیرد، مشکل کاملا حل می شود و علت آن را در این نکته می‌توان جستجو کرد که ژنوم ویروس دائما دستخوش تغییرات است و دائما شکل جدیدی از بیماری بروز می کند.

این مقام مسئول گفت: هرجایی که استراتژی استفاده از واکسن ضروری بوده است، دستورالعمل خروج از واکسن نیز تعریف شده است. 

در ادامه دکتر روستا رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماریهای طیور گفت: مسئولین فنی مرغداری ها در واقع بازوی اجرایی اداره کل می باشند و انتظار داریم هر جایی با تلفات غیرطبیعی مواجه شدید گزارش نمائید.

دکتر روستا افزود: این توقع ازشما عزیزان می رود حتی اگر گزارش صفر نیز بود، آنرا به صورت ماهیانه اعلام کنید.

وی افزود: مسئولین فنی باید هرگونه نقص در سیستم امنیت زیستی را رصد و آن را برطرف نمایند.

این مقام مسئول درپایان در گزارشی به شکل پاورپوینت آخرین دستورالعمل های سازمان دامپزشکی کشور، کانون بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان درجهان، ایران و استان تهران، و نحوه مقابله با فعالیت واحدهای غیر مجاز و تعیین تکلیف آنها را شرح داد.

در پایان دکتر رضایی کارشناس این اداره نحوه ثبت اطلاعات در سامانهGIS  طیور را برای مسئولین فنی به شکل کامل شرح داد.

 

 

انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۲
0
0
از همكاراني كه مسائل مطروحه رو خوب درك كردند فقط يه همكار پيدا بشه به من بگه گزارش چطور ميتونه صفر باشه و همينطور به من بگه ما چقدر وقت و امكانات داريم كه هر روز براي سازمان دامپزشكي بنويسيم كه الحمدلله والمنه امروز صفر بوديم و بعد قراره چه اتفاقي بيافته
اسماعیلی
|
Sweden
|
۲۰:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۲
0
0
بقیه اساتید بخش طیور افتخار ندادند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۳
0
0
بعله قربان بازوي اجرائيش مائيم و حقوق و مزاياش رو شما دريافت ميكنيد حتي پاداش كار خوب ما رو هم شما دريافت ميكنيد و ما ميمونيم و حجم عظيمي از عقب ماندگي تو زندگي شخصي
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۳
0
0
باشهىما نقص سيستم امنيت زيستي مرغداريمون رو رفع مي كنيم ولي شما براي سيستم امنيت زيستي استان چيكار ميكنيد واكسن بدون زنجيره سرد رو چيكار ميكنيد ورود پرنده خاي مهاجر رو چيكار ميكنيد فرت و فرت از استانهاي شمالي مرغ وارد ميشه رو چيكار ميكنيد
راستي شما اصلا كاري مي كنيد ؟؟؟؟
.............
اونوقت يه امنيت زيستي مرغداري من قراره چيكار كنه
علی
|
Sweden
|
۲۱:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۷
0
0
از حکیم مهر رسانه معتمد دامپزشکی ، تقاضا داریم که همه کامنت ها را منتشر کند بلکه بدین وسیله صدای مسئولین فنی به گوش مسئولین ادارات برسد
نظر شما
ادامه