کد خبر: ۵۲۹۸۸
تعداد نظرات: ۴ نظر

رئیس شورای تامین دام کشور گفت: ترافیک دام‌های سنگین در دامداری‌ها به مرز خطرناک رسیده است و بروز و شیوع سریع بیماری‌ها به دلیل ازدحام بالای دام‌ها اجتناب ناپذیر خواهد بود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایلنا، «منصور پوریان» با بیان اینکه تعداد دام‌های سنگین در هر متر مربع دامداری‌های کشور به بیش از حد استاندارد رسیده است، افزود: علاوه بر افزایش ازدحام، سن دام‌ها نیز بالا رفته و وزن آن‌ها رو به افزایش است.

وی ادامه داد: ترافیک دام در دامداری‌ها خطر آفرین است چراکه منجر به بروز و شیوع سریع بیماری می‌شود.

پوریان با تاکید بر اینکه ازدحام بالا زمینه بروز بیماری‌های همه گیر را فراهم می‌کند، افزود: افزایش جمعیت دام در دامداری موجب می‌شود تامین بهداشت و مدیریت سلامت دام‌ها سخت و زمینه بروز بیماری فراهم شود.

وی اضافه کرد: همچنین انتقال بیماری در ازدحام بالا سریع‌تر رخ می‌دهد و در مدت کوتاهی می‌تواند یک منطقه، یک استان و یا حتی سراسر کشور را درگیر کند.

پوریان با اشاره به آغاز فصل سرد احتمال بروز و شیوع بیماری‌ها با کاهش دما را بیشتر دانست.

وی یادآور شد: در سال 95 تب برفکی خسارات سنگینی را به صنعت دام سنگین کشور وارد کرد، اگر در سال جاری این اتفاق بیفتد آسیب وارد شده جبران‌ناپذیر خواهد بود.

پوریان خواستار همت جدی مسئولان برای خروج دام‌های سنگین از کشور شد.

به گفته وی؛ دام‌های سنگین وزن (با وزن بالای 500 کیلوگرم) در کشور مشتری ندارد، اما می‌توان آن‌ها را با قیمت مناسب به کشورهای همسایه صادر کرد تا ازدحام دام‌ها در دامداری‌ها کاهش یابد و از خطرهای ناشی از ترافیک دام جلوگیری شود.

رئیس شورای تامین دام کشور تاکید کرد که با توجه به آغاز فصل زایش، دام‌های جدید جایگزین دام‌های صادراتی شده و بازار دچار افزایش قیمت و نوسان نخواهد شد.

پوریان قیمت خرید هر کیلوگرم دام سنگین از دامداران تا وزن 400 کیلوگرم را 26 تا 27 هزار تومان و هر کیلوگرم دام با وزن بیش از 500 کیلوگرم را 24 تا 25 کیلوگرم عنوان کرد.

 
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۱
0
5
اینها همگی ناشی از سیاست های اشتباه وزارت جهادکشاورزی در حمایت از دلالان خونخوار است که از یک طرف 15 میلیارد دلار یارانه های دولتی را می گیرند و از طرف دیگر با ایجاد بازار سیاه نهاده های دامی را با تاخیر به تولیدکنندگان دام و طیور با قیمت بسیار بیشتر می فروشند.
وزارت جهادکشاورزی با تحمیل قیمت های پایین ناعادلانه دستوری، وارد کردن نهاده های دامی با قیمت ارزان دولتی در مقابل تولید با قیمت آزاد داخلی و قطع و وصل بازار صادرکنندگان، یکی پس از دیگری ضربات کمرشکنی به زنجیره تولید و مصرف سرمایه دامی کشور از مزارع کشت ذرت، سویا و جو تا صرفه اقتصادی تولید و سلامت دام ها و انسان در کشور مان وارد می کند. به طوری که سرانه مصرف گوشت قرمز و شیر در کشور در حد کشورهای آفریقایی است.

تنها راه حل این مشکلات هدایت یارانه ها به مصرف کنندگان نهایی یعنی سرپرستان خانواده ها به در قالب کارت اعتباری خرید کالای پروتئینی شامل گوشت، شیر، مرغ، تخم مرغ و ماهی است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۱
0
4
فروش دام زنده کیلو گرم 24000 تومان لازم است کوشت آن نهایت باهزینه های بعدی کیلو گرمی حداکثر 60000 تومان دست مصرف کنده برسد کجا این گوشت را میفرشند اعلام بفرماید تا مردم بخرند
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۰:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۳
0
0
بسیار تاسف بار است که برای گرم نگهداشتن بازار فاسد لفت و لیس و رو نشدن دست دلالان رانت خوار که با پول یا مفت دلار دولتی بنجل ترین و بی کیفیت ترین نهاده های دامی از جمله دام های نژاده اصیل را وارد کشور می کنند،
در اقدامی حیرت انگیز به اشخاص بخش خصوصی که می خواهند با دلار غیر یارانه ای و به قیمت آزاد به انتخاب و تشخیص خودشان گوسفند و بز اصیل وارد کشور بکنند اجازه نمی دهند و وزارت جهادکشاورزی می گوید این کار ممنوع است و حتما بایستی واردات دام زنده اصیل داشتی با ارز یارانه ای انجام شود؟؟؟!! که آنهم در انحصار دلالان نورچشمی است!
دامدار
|
France
|
۰۰:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۴
0
0
اقای پوریان آیا ..... صادرکنندگان هستید؟
نظر شما
ادامه