کد خبر: ۵۲۹۸۲

مدیر امور دام جهاد کشاورزی استان گلستان گفت: استان گلستان در مناطق رودخانه ای، مناطق تالابی و نواری ساحل خزر برای پرورش گاومیش استعداد خوبی دارد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از شبستان، «غلامعلی هلاکو» به برگزاری همایش روز منطقه ای مزرعه گاومیش در استان گلستان اشاره کرد و گفت: استان گلستان در مناطق رودخانه ای، مناطق تالابی و نواری ساحل خزر برای پرورش گاومیش استعداد خوبی دارد.

مدیر امور دام جهاد کشاورزی استان گلستان ادامه داد: گاومیش حیوان کم توقعی است و از مواد با ارزش تغذیه کمتر برای استفاده انسان و دیگر حیوانات تغذیه می کند و به ازای آن شیر و گوشت تولید می کند.

هلاکو بیان کرد: در شرایط روستایی می تواند گاومیش درآمد و اشتغال خوبی را ایجاد کند و از سویی گوشت و شیر آن بسیار با کیفیت بوده و می تواند به محصولات دامی استان تنوع ببخشد.

 وی به برگزاری همایش منطقه ای روز مزرعه گاومیش در بندرگز اشاره کرد و ابراز داشتبا تغییراتی که در جامعه اتفاق می افتد برخی از اشتغال ها رو به فراموشی است و به این منظور همایشی با حضور استان های مطرح پرورش دهنده گاومیش مثل مازندران، اردبیل، آذربایجان غربی و شرقی برگزار می شود و متخصصان و محققانی در حوزه پرورش دام از استان خوزستان در این همایش حضور خواهند یافت.

مدیر امور دام جهاد کشاورزی استان گلستان متذکر شد: از افراد علاقمند برای سرمایه گذاری در حوزه پرورش گاومیش و توسعه آن در استان دعوت می شود تا در این همایش که در شهرستان بندرگز و دانشگاه آزاد این شهرستان برگزار می شود حضور یابند.

 

نظر شما
ادامه