کد خبر: ۵۲۹۸۰
تعداد نظرات: ۴ نظر

پروتئین میوگلوبین که یک پروتئین بافت ماهیچه‌ای است تحت کشتار حلال ساختار فشرده‌تری نسبت به میوگلوبین غیرحلال دارد و رادیکال‌های فعال اکسیژن تولید شده هنگام اندرکنش میوگلوبین غیرحلال با ماده تخریب کننده پروتئین، بیشتر است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از بهداشت نیوز، از آن‌جا که از مهم‌ترین عوامل تعیین کننده حلال بودن گوشت، نوع ذبح حیوان است، مطالعاتی در این زمینه انجام شده است که نشان می‌دهد روش‌های مختلف کشتار روی کیفیت و ترکیبات بیوشیمیایی گوشت و خواص فیزیکی مثل رنگ گوشت و هم‌چنین خواص میکروبی آن، پس از مرگ حیوان تأثیرگذار است.

محققان مرکز تحقیقات بیوشیمی و بیوفیزیک دانشگاه تهران طی مطالعات طیف‌سنجی اعلام کردند پروتئین میوگلوبین که یک پروتئین بافت ماهیچه‌ای است تحت کشتار حلال ساختار فشرده‌تری نسبت به میوگلوبین غیرحلال دارد و رادیکال‌های فعال اکسیژن تولید شده هنگام اندرکنش میوگلوبین غیرحلال با ماده تخریب کننده پروتئین، بیشتر است.

بنا بر این گزارش، اعمال شرایط گوارشی بر دو پروتئین نشان داد نمونه حلال هضم راحت‌تری نسبت به نوع غیرحلال داشته است.

تأثیر حرارت بر میوگلوبین غیرحلال منجر به تجمعات بیشتری در آن می‌شود که هم راستا با اکسایش بیشتر این نمونه، باعث اختلال در عملکرد آنزیم‌های گوارشی بر هیدرولیز پروتئین می‌شود.

بر اساس این مطالعات، دستگاه سنجش بافت نیز نشان می‌دهد بافت غیرحلال هنگام جویدن سختی و مقاومت بیشتری نسبت به بافت ماهیچه‌ای حلال دارد. خاصیت افزایش رادیکال‌های فعال اکسیژن در میوگلوبین غیرحلال می‌تواند در عوارض و پیچیدگی‌های بیماری دیابت نقش ایفا کند.

لازم به ذکر است که مصرف محصولات حلال طی سال‌های اخیر در سراسر جهان رشد صعودی داشته و صنعت غذای حلال که عمدتاً بر فراورده‌های گوشتی تمرکز دارد، به یک صنعت پردرآمد تبدیل شده است.

 

انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۲
1
2
من هیچ مقاله معتبری در این زمینه پیدا نکردم.بهداشت نیوز هم نه خودش معتبره علمیه و نه منبع علمی معرفی کرده.به اینا میگن تحقیقات در پیتی سفارشی!
مقالات معتبر و متعددی وجود داره که ساختار احساس درد و اضطراب در حیوانات مشابه انسان و توسط ایمپالس های نرون ها شکل میگیره.کشتار حلال بدترین درد و شوک رو به حیوان وارد میکنه.
آقای گوسفندی که توی خوروشت دیشب خوردید،با جدا شدن از دوستاش غمگین شده و با دیدن محیط نا آشنا کشتارگاه وحشت زده شده و رو به قبله چاقو که گلوش رو بریده درد وحشت ناکی رو حس کرده.تقلاهای وحشتناکی کرده که خودش رو نجات بده اما نتونسته.
راهش اینه که اول بی حس بشه بعد ذبح بشه.تا یه روزی انسان جایگزینی برای گوشت پیدا کنه.
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۰:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۳
2
1
دلیل نمی شود چون که شما؟؟؟!! که معلوم نیست کدام نابغه در علم هستید پیدا نکردید یک مطلب اشتباه یا درست باشد.

شما کی هستید که به خودتان اجازه می دهید به همین سادگی نظر بدهید و تهمت دروغ بزنید؟؟؟

این تحقیق طبق خبر بهداشت نیوز در مرکز
تحقیقات بیوشیمی و بیوفیزیک دانشگاه تهران که یکی از معتبرترین و خوشنام ترین مراکز علمی کشور و به روش اسپکتروفتومتری انجام شده است.

ممکن است بهداشت نیوز به عنوان یک سایت عمومی در استنادددهی و معرفی دقیق مقاله علمی کم کاری کرده باشد ولی این دلیل موجهی برای نفی یک مطلب نیست.

همچنانکه روزانه در اخبار سراسری موارد زیادی اخبار صحیح علمی بر گرفته از مقالات ISI منتشر می شود که اگر بخواهیم اعتبار علمی اخبار سراسری را فقط ملاک قرار دهیم، قابل اعتماد نیستند اما نمی توان آنها را به سادگی رد کرد.
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۰:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۳
0
1
لز این مضحک تر خوانده اید که:
آقای گوسفندی که دیشب گوشت اش را خوردید از جمع دوستانش جدا شده و با قرار گرفتن رو به قبله وحشت زده شده است!

آیا وقتی که یک حیوان با اسلحه یا گاز یا برق کشته می شود، از این به اصطلاح دوستانش که با آنها دائما بر سر خوردن مقدار بیشتر علف و جو زد و خورد می کرده است، این احساس وحشت ایجاد نمی شود؟؟!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۳
0
0
از این دن کیشوت!!! بایستی پرسید چگونه به روش بی حسی موضعی مثلا با لیدوکائین که گران قیمت هم هست و به زحمت برای جراحی به دست می آید در کشتارگاه ها با آن سطح وسیع کشتار در گاوهای بزرگ چند صد کیلوگرمی می توان باعث بی دردی حین ذبح شد؟؟!

از طرف دیگر تکلیف باقیمانده های داروهای دامپزشکی در گوشت حاوی لیدوکائین و خطرات آن برای سلامت جنین در مادران باردار و کودکان و افرادی که مشکلات قلبی عروقی و عصبی دارند چه خواهد شد؟؟!
نظر شما
ادامه