کد خبر: ۵۲۹۳۵

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان زرند خواستار خرید نکردن همشهریان زرندی از فروشندگان دوره گرد محصولات دامی به ویژه ماهی برای حفظ سلامت خود شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان کرمان، «حسن لطفعلی پور» رئیس شبکه دامپزشکی زرند اظهار داشت: با توجه به اینکه فروش محصولات دامی به ویژه ماهی توسط فروشندگان دوره گرد و خارج از سیستم نظارت بهداشتی دامپزشکی ممنوع می باشد، مصرف کنندگان بایستی جهت حفظ سلامت خود و خانواده از خرید و مصرف این گونه فراورده ها پرهیز نمایند.

وی تصریح کرد: اخیراً مواردی از فروش گونه ای از ماهی به نام ماهی بچه زرد که از نظر ظاهری تفاوتی با سایر ماهیان دریایی ندارد ولی به علت بالا بودن میزان هیستامین باعث ازدیاد حساسیت و خطرات ناشی از آن به ویژه در کودکان و افراد مسن می گردد، در استان دیده شده است.

لطفعلی پور همچنین ضمن اشاره به این موضوع که فروش هر گونه فرآورده خام دامی بدون مجوز و خارج از سیستم نظارتی دامپزشکی ممنوع است، تأکید کرد: مردم باید نه تنها از این فرآورده ها استفاده نکنند بلکه با مشاهده این گونه موارد سریعاً به اداره دامپزشکی شهرستان گزارش نمایند.

وی در پایان اعلام کرد: طبق مقررات موجود با افرادی که باعث تهدید علیه بهداشت عمومی می شوند بدون اغماض و به شدت برخورد می گردد.

 
نظر شما
ادامه