کد خبر: ۵۲۹۲۴
تعداد نظرات: ۶ نظر
رئیس سازمان دامپزشکی کشور:
«دکتر علیرضا رفیعی‌پور» افزود: ما به بذر یا سید واکسن نیاز داشتیم که در سال‌های گذشته این بذر را وارد می‌کردیم؛ تحریم باعث شد شرایط برای تحویل سید یا بذر واکسن برای کشور سخت شود ...

حکیم مهر: رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: ما به بذر یا سید واکسن نیاز داشتیم که در سال های گذشته این بذر را وارد می کردیم، تحریم باعث شد شرایط برای تحویل سید یا بذر واکسن برای کشور سخت شود و سازمان دامپزشکی و بخش خصوصی به تولید آن ورود کنند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایلنا، «دکتر علیرضا رفیعی پور» رئیس سازمان دامپزشکی کشور در رابطه با کنترل بیماری‌های واگیردار دامی اظهار کرد: در سال گذشته با وجود تحریم‌ها بیش از 98 درصد بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان را کنترل کردیم و تب برفی کاهش 37 درصدی در کشور داشته است.

وی در ادامه با اشاره به کاهش بیماری های مشترک بین انسان و دام گفت: بیماری های استراتژیک مانند آبله، تب مالت و هاری که بین انسان و دام مشترک است هم در مدت یک سال اخیر با کاهش چشمگیری مواجه شده است.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور با اشاره به تولید سید واکسن در کشور اذعان کرد: با تجهیز آزمایشگاه ها و برای اولین بار در کشور به زودی تولید بذر یا سید واکسن ها را شروع خواهیم کرد.

وی در ادامه تشریح کرد: ما به بذر یا سید واکسن نیاز داشتیم که در سال های گذشته این بذر را وارد می کردیم، تحریم باعث شد شرایط برای تحویل سید یا بذر واکسن برای کشور سخت شود و سازمان دامپزشکی و بخش خصوصی به تولید آن ورود کنند.

رفیعی پور ادامه داد: از این طریق می توانیم ماده اولیه مورد نیاز هر واکسنی را در کشور تولید کنیم و دیگر نگران کمیت و کیفیت واکسن تولید شده توسط موسسه رازی یا بخش خصوصی نخواهیم بود.

وی ابراز امیدواری کرد: بتوانیم تمام واکسن های طیور را هم مانند واکسن دام در کشور تولید کنیم، واردات نداشته باشیم و تنها متکی به تولید داخل باشیم.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور افزود: البته سال گذشته هم با وجود تحریم هم در حوزه واکسن دامی بیش از 97 درصد و هم در واکسن طیور بیش از 30 درصد در داخل تولید شد و امیدواریم با تامین بذر واکسن به شرایط تامین صددرصدی واکسن ها در داخل کشور برسیم.

 

انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
0
4
سازمان دامپزشکی مگه کارخانه تولید واکسن دارد؟ ................ رازی و پاستور که زیر نظر ایشان نیسنند و عمده تولیدات کشور مال انهاست.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
0
3
"بیماری های استراتژیک مانند آبله، تب مالت و هاری که بین انسان و دام مشترک است هم در مدت یک سال اخیر با کاهش چشمگیری مواجه شده است"
رئیس جان، آبله بیماری مشترک بین انسان و دام نمی باشد.
در ضمن اون آبله مد نظر شما خیلی وقت است که ریشه کن شده است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۲
آبله ریشه کن نشده
سید مهدی موسویان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۳۰
0
3
چندین ده سال هست که موُسسه رازی بذرهای مورد نیاز را برای تولید واکسن ها خودش تولید یا خریداری میکند. این خبر تبلیغاتی برای چیست؟
درضمن سازمان میتواند در زمان عقد قرارداد های تحویل واکسن با موسسه رازی مقادیر خود را واقعی و دقیق پیش بینی کند تا در طول سال با کمبود مواجه نشود. چراکه موسسه رازی بر اساس تعهد خود به سازمان تولید را برنامه ریزی میکند
سیستانا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۳۰
2
0
با سلام و عرض خدا قوت به دکتر عزیز و همکاران محترمشان...
دکتر مقدم پور
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۳۰
0
1
سلام ،خواهشمندم که آقای دکتر رفیعی وقتی بدهند تا در مورد بذر واکسینال نظر متخصصان را هم در کنار حرف جنجال چیان فرصت طلبی بشنوند.
نظر شما
ادامه