کد خبر: ۵۲۸۷۳
 

مدیرکل دامپزشکی خراسان شمالی با توجه به فرارسیدن زمان کوچ عشایر برخی نکات و توصیه های فنی و بهداشتی را به دامداران عشایری استان اعلام کرد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، «دکتر سید محمدمهدی احمدی» با اشاره به فرا رسیدن زمان کوچ دام عشایری و برای ارتقای مدیریت پایدار مراتع و کنترل تعداد دام و جلوگیری از اقدامات غیرمجاز، گفت: عشایر دام های خود را علیه بیماری هایی همچون تب برفکی، طاعون نشخوارکنندگان کوچک و ... واکسینه کنند، علاوه بر آن وجود تاییدیه سلامت دام ها توسط دکتر دامپزشک مجاز قبل از کوچ نیز الزامی است.

وی با اشاره به متصل شدن سامانه برخط اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای به سامانه قرنطینه دامپزشکی افزود: دامداران عشایری باید قبل از بارگیری و مراجعه به شبکه های دامپزشکی شهرستان برای دریافت گواهی حمل بهداشتی قرنطینه ای، برای ثبت کدپستی واحد خود در سامانه جامع انبارها اقدام و در صورت آزاد شدن حواله، به شبکه های دامپزشکی مراجعه کنند.

احمدی ادامه داد: هم چنین به منظور ارائه مطلوب تر خدمات رایگان دامپزشکی از قبیل واکسیناسیون دام و دیگر خدمات فنی لازم است محل استقرار عشایر به شبکه های دامپزشکی شهرستان ها اطلاع رسانی شود.

 

نظر شما
ادامه