کد خبر: ۵۲۸۵۲

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: سامانه بازارگاه تنها راه توزیع نهادهای دام و طیور است و این سامانه دست دلالان کوتاه کرده است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از مهر، «سیداحمد ذکریایی نژاد» شامگاه چهارشنبه در جلسه توزیع نهاده های دامی استان کردستان، اظهار داشت: تخصیص نهاده های دامی به کردستان بر اساس آمار و اطلاعات تولیدکنندگانی که در سامانه بازارگاه ثبت نام کرده اند داده خواهد شد و از دامداران و مرغدان استان می خواهیم هرچه سریع تر نسبت به ثبت نام در این سامانه اقام کنند.

وی با بیان اینکه اتحادیه های دامداران و مرغداران استان هم می توانند به عنوان واسطه در این سامانه ثبت نام کرده و نهاده مورد نیاز تولیدکنندگان استان را خریداری کنند، افزود: توزیع و خرید و فروش نهاده ها دام و طیور در کل کشور تنها از طریق این سامانه انجام خواهد شد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی کردستان ادامه داد: واردکنندگان و شرکت های تامین نهاده های دام و طیور، محصولات خود را در این سامانه عرضه خواهند کرد و تولید کنندگان هم می توانند با کد و پسوردی که بعد از ثبت نام در اختیار آنها قرار خواهد گرفت نسبت به خرید نهاده مورد نیاز خود اقدام کنند.

ذکرایی نژاد یادآور شد: کوتاه کردن دست دلالان از فرایند توزیع نهاده های دام و طیور در کشور و تامین نهاده مورد نیاز تولید کنندگان با قیمت واقعی از مهمترین اهداف این سامانه خواهد بود.

وی با بیان اینکه بخش کشاورزی در حال حاضر پر رونق ترین بخش اقتصادی و تولیدی در کردستان است، بیان کرد: همکاری و تعامل بسیار بالای تشکل ها و تعاونی های بخش کشاورزی با مجموعه سازمان جهاد کشاورزی در موفقیت این بخش بسیار تاثیر گذار بوده است.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان به تلفات بسیار پایین در مرغداری های استان نسبت به میانگین کشوری اشاره کرد و گفت: گوشت مرغ استان همانند محصولات دیگری چون توت فرنگی و عسل به جهت مرغوبیت و کیفیت بالا باید به عنوان یک برند در کشور مطرح شود.

ذکریایی نژاد از تشکل ها، اتحادیه ها و  تعاونی های مرغداران استان خواست که در راستای برند سازی گوشت مرغ استان اقدام کنند و با شرکت در نمایشگاه ها و تبلیغات مناسب در این راستا گام بردارند.

 


نظر شما
ادامه