کد خبر: ۵۲۸۳۶
تعداد نظرات: ۴ نظر

۸۸ رأس گوسفند بدلیل مسمومیت بالا و عوارض سم مصرفی، در کشتارگاه صنعتی دام شهرستان بهار ضبط و معدوم‌سازی شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عومی اداره دامپزشکی شهرستان بهار، «دکتر بهزاد صادقی» رئیس اداره دامپزشکی این شهرستان گفت: تعداد هشتاد و هشت رأس گوسفند متعلق به یکی از دامداران شهرستان اسد آباد که به دلیل مسمومیت به کشتارگاه صنعتی دام صالح آباد شهرستان بهار ارسال شده بود بدلیل مسمومیت بالا و وجود عوارض سم مصرفی در لاشه و آلایش استحصالی، پس از انجام بازرسی های بهداشتی و شرعی در محل واحد تبدیل ضایعات این کشتارگاه ضبط، معدوم سازی و از چرخه مصرف انسانی خارج گردید.

وی با اشاره به اینکه این تعداد از گوسفندان در روز تعطیل (جمعه) مورد بازرسی بهداشتی و شرعی قرار گرفتند، افزود: این خود مؤید فعالیت شبانه روزی پرسنل خدوم دامپزشکی بوده که در تمام طول سال بخصوص در روزهای تعطیل نیز مشغول انجام وظیفه بوده تا مایحتاج عمومی جامعه در حوزه مواد خام دامی با شرایط بهداشتی مطلوب بدست مصرف کنندگان رسیده تا سطح عمومی بهداشت جامعه روز به روز افزایش یابد.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: بعد از اینکه غیرقابل مصرف بودن گوشت گوسفندان کشتار شده، تشخیص داده شد با اخذ دستور معدوم سازی از ریاست دادگاه و با حضور نماینده قانونی دادستان و نمایندگان واحد حقوقی و حراست اداره کل دامپزشکی استان همدان، کل محموله مذکور در محل واحد تبدیل ضایعات کشتارگاه صنعتی دام این شهرستان، معدوم سازی و از چرخه مصرف انسانی خارج گردید.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان بهار در پایان اظهار داشت: نظارت بهداشتی بر کلیه محصولات تولیدی در حوزه مواد خام دامی در این شهرستان توسط پرسنل مجرب دامپزشکی به صورت شبانه روزی در حال انجام بوده تا شهروندان محترم با خیالی آسوده نسبت به تهیه و خرید مایحتاج خود اقدام نمایند.

 

انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
همکار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۵:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۵
1
1
از مدیرکل پرتلاش و تمامی کارکنان زحمتکش اداره کل دامپزشکی استان همدان علی الخصوص شهرستان بهار در جهت ارتقاء سطح بهداشت عمومی جامعه و تلاش های شبانه روزی آنها بسیار سپاسگزارم
خسته نباشید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۵
1
1
بعد از اینکه ......معدوم سازی و از چرخه مصرف انسانی خارج گردید. یعنی دوباره به چرخه مصرف انسانی می آید؟!! این چه برخوردی است که انجام دادید؟ باید مدفون می شد عزیز
پاسخ ها
همکار
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۳
به نظرم جنابعالی اصول، روش و دستورالعملهای معدوم سازی رو مرور بفرمایید برای آشنایی بیشتر بهتره !!!
ایمانی سنجر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۶
1
1
با درود و احترام خدمت جناب دکتر صادقی و همکاران پر تلاش و زحمتکش دامپزشکی شهرستان بهار. دست مریزاد که دغدغه سفره سالم و غذای سالم مردم عزیز کشورمان سرلوحه‌ی خدمت صادقانه خود قرار داده‌اید.
نظر شما
ادامه