کد خبر: ۵۲۸۲۶

مدیرکل دامپزشکی استان کرمان سرمایه دامی استان را در معرض تهدید اعلام کرد و گفت: مقابله با تهدیدات حوزه پدافند غیر عامل حایز اهمیت است. بسیاری از بیماری های دامی و نیز بیماری های مشترک بین انسان و دام در اثر جابجایی و نقل و انتقال احشام بدون مجوز بهداشتی اتفاق می افتد که سبب به خطر افتادن سلامت دام و شهروندان می گردد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، «دکتر حسین رشیدی» در دیدار با فرمانده انتظامی استان کرمان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای حریم امنیت با بیان اینکه در استان ضمن تفکیک وظایف نهادها، مسوولان یاری رسان همدیگر هستند، اعلام کرد: سلامت و امنیت دو نعمت گرانبها برای مردم هستند و دامپزشکی و نیروی انتظامی دو دستگاه همراه هستند که سلامت و امنیت را به شهروندان  هدیه می کنند و از این رو خدمت رسانی آنها تاثیر به سزایی در جامعه دارد.

وی با اعلام اینکه همکاری های متعدد بین این دو مجموعه صورت پذیرفته است، خاطر نشان کرد: حمایت نیروی انتظامی بسیار کارساز بوده و مطلوب می باشد و بی شک این همکاری جمعی منجر به افزایش رضایتمندی مردم می شود.

مدیرکل دامپزشکی استان کرمان به بیان گزارش مختصری از تلاش نیروهای دامپزشکی استان کرمان در راستای تامین امنیت غذایی پرداخت و افزود: با انجام اقدامات پیشگیرانه که توسط این اداره کل صورت می پذیرد تضمین سلامت فراورده های خام دامی انجام می گردد که مانع از انتقال عوامل بیماریزا به فراورده های خام دامی و سلامت جامعه می شود.

وی سرمایه دامی استان را در معرض تهدید اعلام کرد و افزود: مقابله با تهدیدات حوزه پدافند غیر عامل حایز اهمیت است.بسیاری از بیماری های دامی و نیز بیماری های مشترک بین انسان و دام در اثر جابجایی و نقل و انتقال احشام بدون مجوز بهداشتی اتفاق می افتد که سبب به خطر افتادن سلامت دام و شهروندان می گردد.

رشیدی با مطرح کردن این مطلب که هرگونه حمل و نقل دام، تنها با داشتن مجوز بهداشتی - قرنطینه ای حمل دامپزشکی صورت می پذیرد، اعلام کرد: مجوزهای بهداشتی- قرنطینه ای حمل و نقل دام توسط نیروهای این اداره کل که در پست های قرنطینه مستقر شده اند با دقت کافی کنترل می گردد.

این مقام مسئول از تجهیز پست قرنطینه دامی راین در محور «کرمان- بم» خبر داد و گفت: متاسفانه انگیزه قاچاق دام در استان زیاد شده است بطوری که به قاچاق طیور هم بسط یافته که سبب افزایش قیمت مرغ استان شده است در نتیجه این امر لزوم نظارت و توجه ویژه آن مجموعه در امر کنترل ورود و خروج دام و طیور و ... را بخصوص در محل پست قرنطینه دامی می طلبد.

مدیرکل دامپزشکی استان کرمان در حوزه تردد دام به قاچاق دام از استان های شرقی اشاره کرد وگفت: قاچاق دام استان دو طرفه است، دام سبک خارج می شود و دام سنگین بی کیفیت وارد استان می گردد ضمن آنکه تخلفات قاچاق دام گاهی در قالب پوشش دام عشایر صورت می گیرد.

وی در پایان بر لزوم برخورد نیروی انتظامی با متخلفین بهداشتی تاکید و خاطر نشان کرد: نظارت بر عرضه فراورده های خام دامی یکی از برنامه اصلی دامپزشکی می باشد.

 

نظر شما
ادامه