کد خبر: ۵۲۸۱۲
 

دختر انگلیسی پس از رفتن به باغ وحش حیوانات خانگی، 17 روز را با عفونت کشنده در بیمارستان به سر برد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از تیتریک، «ایسلا» 4 ساله از یک عفونت باکتریایی با نام «اشریشیا کُلی» (E.coli) رنج می برد که باعث از کار افتادگی کلیه او شده و تحت مراقبت شدید قرار دارد.

این کودک پس از بازدید از مزرعه تاپنلِ یارموت در جزیره وایت به همراه خانواده اش چنان بیمار شد که مادرش "لورن آسپری" 21 ساله شرایط او را وضعیتی بین زندگی و مرگ توصیف کرد.

آسپری که در ویتلی در نزدیکی فرامام هرتفوردشایر زندگی می کند، گفت که دخترش را هنگامی که قادر به غذا خوردن نبود به بخش اورژانس بیمارستان عمومی ساوت‌همپتون برد.

ایسلا به دلیل اسهال و دل درد به سرعت تحت عمل جراحی و دیالیز قرار گرفت. آزمایشات انجام شده نشان داد که وی مبتلا به ای.کُلی است.

شرایط این کودک با دیالیز و دارو رو به بهبود گذاشت.

مادر این دختر که برای یک شرکت وام مسکن کار می کند، گفت: "شرایط وحشتناکی بود و اینکه قرار است دختر کوچک خود را از دست بدهیم وحشتناک تر بود. من واقعاً معتقدم که این فقط یک مورد بیماری است. پزشک به ما گفت که ایسلا بسیار ضعیف و بسیار بیمارتر از آن چیزی که فکر می کردیم، است."

آسپری نیز که پس از تعطیلات درد معده و حالت تهوع داشت، گفت که ایسلا در آینده در سن بلوغ و بارداری نیز با مشکلاتی روبرو خواهد شد.

وی افزود: "به احتمال زیاد افراد دیگری نیز وجود دارند که خود را در معرض خطر قرار داده اند."

بهداشت عمومی انگلستان گفت که تحقیقات در مورد منبع عفونت در حال انجام است. باکتری ای.کُلی در روده و مدفوع بسیاری از حیوانات به ویژه گاو یافت می شود و با خوردن غذای آلوده، لمس حیوانات آلوده و تماس با افرادی که این بیماری را دارند به آن مبتلا خواهیم شد.

 
نظر شما
ادامه