کد خبر: ۵۲۸۰۷
تعداد نظرات: ۲ نظر

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان آذربایجان شرقی از ارجاع بالغ بر 23 پرونده به دلیل تقلب و مخلوط نمودن گوشت مرغ و سنگدان مرغ به مراجع قانونی خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی آذربایجان شرقی، «دکتر ناصر ابراهیمی صدر» رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان ضمن اعلام این خبر گفت: در مورد تقلبات ممکن در گوشت چرخ کرده باید اینطور عنوان کرد که، ممکن است گوشت مانده و تاریخ منقضی و فاسد حتی گوشت منجمد دیفریز شده (یخ زدایی) قاطی چرخ کرده فله ای شده باشد و یا ممکن است به جای گوشت گوسفند و گاو، گوشتهای دیگر که هویتشان معلوم نیست و ارزش غذایی پائینی دارند (مانند سنگدان، گوشت گله گاوی و...) استفاده شده باشد، همچنین این احتمال هم وجود دارد که گوشت تک سمی ها و یا گوشت حیوانات دیگر با چربی گوسفندی ترکیب شده و چرخ شده باشد.

دکتر ابراهیمی صدر همچنین افزود: در گوشت چرخ کرده فله ای به دلیل اینکه بافتش در اثر چرخ کردن از هم گسسته شده و همچنین خون آبه ایجاد می شود، امکان رشد باکتری های بیماری زا در آن افزایش یافته و سریعتر دچار فساد می شود.

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان در مورد گوشت مصرفی کبابی ها و غذا خوری ها اذعان داشت: نمونه برداری از این واحد ها به صورت مرتب انجام می گیرد و جهت تشخیص هویت گوشتهای مصرفی، نمونه ها به آزمایشگاه تشخیص بافت به آزمایشگاه مرجع سازمان دامپزشکی کشور ارسال می گردد که بالغ بر 23 پرونده به دلیل تقلب و مخلوط نمودن گوشت مرغ و سنگدان مرغ به مراجع قانونی ارسال شده است.

وی همچنین افزود: نظارت مستقیم بر کبابی ها و مراکز طبخ بر عهده مرکز بهداشت و معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوده و همراهی دامپزشکی اکثرا در قالب تفاهم نامه ها و بازدیدهای مشترک با دانشگاه علوم پزشکی (مرکز بهداشت) صورت می گیرد.

دکتر ابراهیمی صدر خطر استفاده از افزودنی های غیرمجاز (نظیر ترکیبات نیتریت و یا خون) جهت افزایش عمر ماندگاری و پررنگ کردن مطلوب در گوشت چرخ کرده فله ای را محتمل دانست و از مردم عزیز خواست به هیچ وجه گوشت چرخ کرده فله ای نخرند و در صورت مشاهده هر گونه تخلف بهداشتی موارد را با شماره تلفن 1512 در میان بگذارند.


 
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۴
0
0
طبق اعلام کارشناسان سازمان دامپزشکی اینها به تعزیرات ربط دارد
ناشناس
|
Canada
|
۱۶:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۴
0
0
چندین سال تو کشتارگاهای بزرگ وشرکتهای بسته بندی وفروشگاهای معرف کار کردم چرخ کرده فقط باید درخانه تهیه شود بارها میدیدم مردم گوشت میخرند میگویند برای ما چرخ کن بجاش داخل کاسه چرخ گوشت گوشت منجمد بجای گوشتی که خریداری کردند چرخ میکردند وهیچ موقع چرخ گوشت را درست حسابی. شستشو نمیکنند
نظر شما
ادامه