کد خبر: ۵۲۸۰۴
تعداد نظرات: ۶ نظر

 

حکیم مهر:  معاون آموزشی وزارت بهداشت با بیان اینکه این وزارتخانه هیچ نقشی در زمینه جابه‌جایی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی از رشته دامپزشکی به رشته‌های پزشکی نداشته است، گفت: در نامه‌ای که به دانشگاه آزاد اسلامی ارسال کردیم هم اعلام شد که این کار خلاف قانون است و اجازه وزیر بهداشت وجود ندارد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «دکتر باقر لاریجانی» روز سه شنبه درباره ماجرای انتقال برخی از فرزندان هیات علمی در دانشگاه آزاد اسلامی از رشته دامپزشکی به رشته‌های پزشکی افزود: قبلا مصوبه‌ای در این زمینه وجود داشت که اگر دانشجویی در دانشگاه آزاد اسلامی در رشته دامپزشکی بتواند ۹۲.۵ درصد پایین‌ترین نمره را بیاورد، می‌تواند از رشته دامپزشکی به رشته‌های پزشکی جابه‌جا شود. این مصوبه قرار بود به امضای وزیران بهداشت و علوم برسد، اما متوجه شدیم افرادی در دانشگاه آزاد اسلامی با کمتر از این نمره جابه‌جا شدند، مشروط به اینکه در دو ترم اول نمره بیاورند.

وی تصریح کرد: پیگیری کردیم که این چه مصوبه‌ای است، زیرا وزارت بهداشت یک پایه این مصوبه بود. بر اساس بررسی‌ها متوجه شدیم که وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی این مصوبه را امضا نکرده و تعدادی از این فرصت استفاده کرده و جا به جا شده بودند. این مصوبه به هیچ عنوان از طرف وزارت بهداشت امضا نشده است.

لاریجانی ادامه داد: مشاهده کردیم که سیلی از فرزندان اساتید به سمت وزارت بهداشت آمدند که نامه‌ای از دانشگاه آزاد اسلامی داشتند در آن نامه نوشته شده بود همانند سال قبل، این جابه‌جایی انجام می‌شود. این اتفاق وقتی افتاد که جابه‌جایی دانشجوهای پزشکی خارج از ایران به داخل هم با مصوبه‌ای ممنوع شد. این نامه‌ها به وزارت بهداشت آمد و در حالی بود که دانشگاه آزاد اسلامی به این افراد قول داده بود وزارت بهداشت قبول می‌کند. این مصوبه توسط دانشگاه آزاد اسلامی و وزیر علوم امضا شده بود، اما وزارت بهداشت این مصوبه را قبول نکرده و امضا هم نکرده بود.

معاون وزیر بهداشت بیان کرد: این اتفاق در ابتدای زمانی بود که دکتر نمکی به وزارت بهداشت آمد و مباحث مختلف در این زمینه مطرح و گفته شد که این ضابطه بدون نظر وزارت بهداشت اتفاق افتاده و به فرزندان اعضای هیات علمی قول داده شده و ایجاد توقع کرده بودند.

این موضوع را به کمیسیون موارد خاص وزارت بهداشت بردیم. در ابتدا نامه‌ای به رئیس دانشگاه آزاد اسلامی نوشته و به این مصوبه اعتراض کردیم که مصوبه باید تاییدیه وزارت بهداشت را همراه داشته باشد که این تایید وجود نداشت. نوشتیم که برای آخرین بار این اجازه داده می‌شود، اما به شرطی که افراد برای استفاده از این مصوبه ابتدا ۳۶ واحد خارج از کشور طی کرده و بعد به داخل کشور بیایند. تنها امتیازی که برای این افراد قائل شدیم این بود که چون برای آنها توقع ایجاد شده، از این شرط استفاده کنند.

لاریجانی افزود: یک سال از مصوبه کمیسیون موارد خاص وزارت بهداشت گذشت و دانشگاه آزاد اسلامی بعد از نامه وزارت بهداشت هیچ اقدامی نکرد و فقط بر اساس مصوبه خود هیات رئیسه دانشگاه آزاد نسبت به جابه‌جایی این دانشجویان از رشته دامپزشکی به رشته‌های پزشکی اقدام کرد و همه جا مطرح شد که وزارت بهداشت این کار را انجام داده است. در نتیجه کل مصوبه را لغو کردیم.

معاون آموزشی وزارت بهداشت اظهار داشت: دیوان عدالت اداری به وزارت بهداشت اعلام کرد که مصوبه خودمان را لغو کنیم و در نهایت دیوان عدالت اداری این موضوع را هم لغو کرد تا این جابه‌جایی متوقف شود. این یعنی وزارت بهداشت فقط برای یک دوره اجازه داد تا به خاطر توقع ایجاد شده، جابه‌جایی دانشجویان از رشته دامپزشکی به رشته‌های پزشکی انجام شود، اما در نهایت این مصوبه هم لغو شد.

لاریجانی گفت: اقدام دانشگاه آزاد اسلامی درباره جابه‌جایی فرزندان اعضای هیات علمی از رشته دامپزشکی به رشته‌های پزشکی کاملا بدون نظر وزارت بهداشت انجام شد و این وزارتخانه کاملا با این کار مخالف بود.

«کریم همتی»، معاون حقوقی و امور مجلس وزارت بهداشت نیز روز گذشته در همین رابطه گفته بود: با تصمیم شعبه ۴۵ دیوان عدالت اداری، نامه شماره ۵۲۰/۵۰۵ مورخ ۱۱ شهریور ۹۸ معاونت آموزشی وزارت بهداشت لازم الاجرا است و تغییر رشته فرزندان اعضای هیات علمی در دانشگاه آزاد اسلامی از دامپزشکی به دیگر رشته‌های پزشکی، دندان‌پزشکی و داروسازی متوقف شده است. بر این اساس دستور موقت صادره از شعبه ۴۵ دیوان عدالت اداری که مبین جلوگیری از نامه معاونت آموزشی در جهت عدم اجازه این روند بود با تصمیم جدید شعبه مذکور کان لم یکن شده است.

 

انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Germany
|
۰۶:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۴
1
1
۱۳۴ نفر قبلی ، حق چه مظلومی را پایمال کردند؟
هل من ناصر ینصرنی.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۴
احسنت
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۴
0
1
رشته دامپزشکی خواندن برای انانیکه دامپزشکی را دوست دارند افتخار هست. مسلما دامپزشکان باسواد و مفتخر به دامپزشکی د ر کشور بسیارند.
ناشناس
|
Canada
|
۰۹:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۴
1
2
چه سرنوشتهایی را که عوض کردند ‌. من با رتبه ۶۰۰ منطقه ۱ سال ۷۷ باید دامپزشک شوم و یکسری با رتبه های چند ده هزار راحت پزشک.!!!!!!!!!!
خدا نگذره از تقصیر کسانی که با حق نا حق کردن سرنوشتها را عوض کردند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۴
احسنت
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۵
0
1
چقدر تا به امروز فکر میکردیم پزشکان زحمت کشیده اند و در پزشکی قبول شده اند ،خدا را شکر که زنده ایم و می بینیم جایی خبری نیست آنها هم در حقیقت دامپزشکی قبول شده اند . فقط تنها تفاوتمان این است که ما پارتی و پول و خیلی چیزها نداشتیم و دامپزشک ماندیم.
نظر شما
ادامه