کد خبر: ۵۲۸۰۳

رئیس اتحادیه گوشت قرمز اصفهان گفت: گوشت‌های وارداتی در تنظیم بازار این محصول تاثیرگذار است، اما به دلیل اینکه کیفیت گوشت کشتارگاه ایران با خارج متفاوت است، مردم تمایل به خرید گوشت کشتار داخل دارند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، «اصغرپورباطنی» در خصوص وضعیت گوشت قرمز با توجه به کاهش دمای هوا، اظهار کرد: از آینده بازار گوشت قرمز خبر ندارم، البته همانند سال‌های گذشته کاهش دما بر بازار و افزایش قیمت گوشت تأثیر می‌گذارد.

وی افزود: نرخ گوشت قرمز از آذر سال ۱۳۹۷ تا فروردین امسال روند صعودی داشت، اما بعد از آن تاکنون قیمت‌ها اندکی کاهش یافته است.

رئیس اتحادیه گوشت قرمز اصفهان با اشاره به رکود بازار گوشت، گفت: رکود بازار گوشت همانند دیگر صنف‌ها است، اما در صنف گوشت به دلیل کاهش توان خرید مردم، این رکود بیشتر به چشم می‌خورد.

وی در خصوص تفاوت نرخ گوشت اعلامی اتحادیه و مغازه‌ها، گفت: در اتحادیه با درجه‌بندی حدود سه نرخ را برای گوشت اعلام می‌کنیم. براین اساس نرخ گوشت درجه یک با ۱۵۰ گرم دنبه ۹۳ هزار تومان است، اما اگر درخواست مشتری گوشت بدون دنبه و چربی یا ران خالص باشد، طبیعتاً قیمت آن متفاوت و بیشتر است.

پورباطنی افزود: با وجودی که نرخ مصوب اتحادیه برای گوشت قرمز ۹۳ هزار تومان است، اما گوشت‌فروشان بسته به کیفیت و میزان دنبه، قیمت گوشت را بین ۸۵ تا ۹۳ هزار تومان تعیین می‌کنند.

وی با اشاره به آخرین قیمت گوشت در اصفهان، گفت: نرخ گوشت گوسفند درجه یک ۹۳ هزار تومان،  گوشت درجه دو به همراه ۱۵۰ گرم دنبه ۸۷ هزار تومان است، همچنین نرخ گوشت بز و میش که دیر پَز است ۸۷ هزار تومان تعیین شده، اما اگر مغازه‌داری با نرخ ۹۰ هزار تومان نیز عرضه کند، ایرادی ندارد.

رئیس اتحادیه گوشت قرمز اصفهان همچنین در خصوص گوشت‌های وارداتی و تأثیر آن بر تنظیم بازار این محصول، اظهار کرد: گوشت‌های وارداتی در تنظیم بازار این محصول تاثیرگذار است، اما به دلیل اینکه کیفیت گوشت کشتارگاه ایران با خارج متفاوت است، مردم تمایل به خرید گوشت کشتار داخل دارند.

وی با اشاره به اینکه گوشت‌های وارداتی به ایران عمدتاً از قرقیزستان و ارمنستان است، ادامه داد: گوشت‌های وارداتی به اصفهان نیز بعضاً مربوط به قرقیزستان، ارمنستان، روسیه، رومانی و بلغارستان است.

پورباطنی با بیان اینکه درصد فروش اعضا این اتحادیه به یک چهارم گذشته رسیده است، گفت: افزایش قیمت دام و هزینه‌های جانبی ازجمله آب و برق و از سوی دیگر مالیات‌های سنگین موجب فشار به مغازه‌داران شده است، البته اتحادیه مغازه‌داران گران‌فروش به‌طور قطع جریمه خواهد کرد.

 

نظر شما
ادامه