کد خبر: ۵۲۷۸۹

روز دوشنبه 22 مهر ماه دکتر توکلی مدیرکل دامپزشکی استان البرز به همراه دکتر جمالی معاون سلامت و دکتر خدری رییس اداره دامپزشکی شهرستان کرج از اولین و تنها مرکز تهیه اسپرم گاو نژادهای پر تولید کشور بازدید نمودند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان البرز، در این بازدید «دکتر توکلی» اظهار داشت: با توجه به اهمیت آموزش و ترویج بیشتر می توان به تولید با کمیت و کیفیت بالاتری در سطح کشور و منطقه دست یافت و از آنجایی که این مرکز دارای مجهزترین و به روز ترین سیستم های تولید اسپرم در کشور می باشد لازم است با افزایش تولیدات با کیفیت اسپرم  علاوه بر تامین نیاز داخلی، به جنبه صادرات به کشورهای دیگر نیز توجه نمود.

در ادامه مدیر عامل شرکت نیز ضمن تشکر از مساعدت های دامپزشکی در خصوص رفع برخی مشکلات در مرکز، نکاتی را مطرح نمود.

لازم به ذکر است این مرکز از يک واحد مرکز توليد اسپرم گاو نر هلشتاين، تاسيس گرديد و در حال حاضر داراي تولید بهترين گاوهاي نر اصلاح شده از جمله نژادهای سمینتال، جرزی، براون سوییس مي باشد و بعنوان بزرگترين مرکز توليد اسپرم در خاورميانه شناخته می شود و از لحاظ ژنتيکي از اهميت بسزايي برخوردار است.

این شرکت با توسعه فعاليتهاي اجرايي و عملي خود موجبات توانمندسازي مباحث اصلاح نژادي در کشور را فراهم نموده است و در بازارهاي بين المللي با برند شناخته شده است.

«شرکت نهاده هاي دامي جاهد» همگام با اهداف و وظايف اجرايي و بکارگيري مجريان و کارشناسان مجرب و فعال، به منظور اعتلاي دانش علمي در امر توليد صنعت دامپروري و بهبود زمينه هاي اصلاح نژادي و با حفظ و احيا و توسعه و بهره برداري اقتصادي از منابع دام کشور در جهت قطع وابستگي مي باشد، گامهاي موثري برداشته است.

 


نظر شما
ادامه