کد خبر: ۵۲۷۵۰

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان از اجرای طرح پیشران کشاورزی در استان خبر داد که تولید گوشت قرمز در استان را ۱۳ هزار تن افزایش می‌دهد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از فارس، «خالد جعفری» شامگاه دیروز در مراسم روز ملی دامپزشکی که در تالار مولوی دانشگاه کردستان برگزار شد، اظهار کرد: دام و طیور و زنبورعسل یکی از بخش‌های عمده و قابل توجه اقتصاد استان است.

وی با بیان اینکه پراکندگی دام در استان کردستان بیش از استان‌های دیگر است، گفت: کردستان تنها استان کشور است که عشایر و دام کوچ‌رو ندارد لذا همین ساکن بودن دام ریسک و خطر انواع بیماری‌های منتقله و مشترک دام و انسان را موجب می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان عنوان کرد: با توجه به رسالت عظیم سازمان نظام دامپزشکی استان می‌طلبد در خصوص بیماری‌های دامی حساسیت  بیشتری داشته باشند.

جعفری خاطرنشان کرد: از لحاظ تولید مرغ گوشتی کردستان میان هشت استان غربی کشور رتبه اول را دارد‌ که این مهم از جمله نقطه قوت اقتصاد استان است.

وی به ایجاد واحد‌های دامی در مقیاس بزرگتر در استان گریزی زد و گفت: این امر برای اشتغال فارغ التحصیلان رشته دامپزشکی نوید خوبی است و ما هم به عنوان متولی سازمان جهاد کشاورزی قول مساعد همکاری و حمایت می‌دهیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان با بیان اینکه امسال عملیات طرح پیشران در استان اجرا می‌شود، تصریح کرد: طرح افزایش ۱۳ هزار تن گوشت قرمز در قالب طرح پیشران در استان در حال طی کردن مراحل اجرا است.

جعفری در پایان اظهار کرد: طرح پیشران بستری برای اشتغال‌زایی فارغ‌التحصیلان رشته دامپزشکی و ساکنین روستاها بوده و اقدام مطلوبی در راستای توسعه اقتصادی استان است.

 

نظر شما
ادامه