کد خبر: ۵۲۷۱۵
تعداد نظرات: ۱۸ نظر
نگاه شما:
اولویت شایسته‌سالاری باید در مسیری قرار گیرد که بیش از ۷۰ درصد کارمندان یا اعضای یک شرکت یا سازمان، مهارت‌های شغلی مورد نیاز برای آینده را فرا گرفته باشند تا شایسته‌سالاری سازمانی رخ دهد ...
 

شایسته‌سالاری در دامپزشکی از کدام مسیر؟

دکتر حسین یاوری

دامپزشک، متخصص بهداشت و بیماریهای آبزیان

خدا خیرش دهد آنکه را گفته: «چو فردا شود، فکر فردا کنیم!» اما شتاب تحولات در دنیای معاصر به حدی است که هر فرد یا سازمانی که نتواند خود را به سرعت با این تغییرات سازگار کند، اگر نگوییم رو به قهقرا می رود، حتما از گردونه رقابت ها حذف می شود. به تعبیر قدما، دوراندیشی و فرزند زمانه خویشتن بودن، شرط عقل است. در قرن بیست و یکم و با توسعه روزافزون فناوری های ارتباطی و وقوع انقلاب صنعتی چهارم، برای کسب موفقیت در اهداف سازمانی، مهارت و پیشنیازهای خاصی لازم است.

بعضی جملات را نمی توان به عنوان گزاره علمی و حتی یک موضع گیری مشخص در نظر گرفت، اما همین جمله ها می توانند ما را به اندیشیدن وادار یا زمینه ای برای بحث و گفت و گو و تبادل نظر ایجاد کنند. در یادداشت اخیر نگارنده اشاره شد که دامپزشکی در عصر انقلاب چهارم صنعتی وارد فاز تکامل سیستمی شده است (اینجا) و به طور مبسوط شرح داده شد تاکتیک، استراتژی و چشم انداز خود را نه تنها در سطح ملی، بلکه در سطح بین المللی به گونه ای تعریف نموده است که مسیرهای حرکت برای انجام ماموریت هایش به طور شفاف مشخص است. اما نباید از این موضوع غافل شویم که حرکت در این مسیرهای مشخص برای انجام ماموریت ها نیازمند آن دسته از مهارت های شغلی است تا بتوان برای تکامل سیستم ها خود را با ساختارهای جدید و نوظهور تطبیق داد. یکی از ابزارهای مهم و کلیدی در این فرایند، شایسته سالاری است.

قبل از تشریح فرایند انتخاب مسیر شایسته سالاری، بد نیست به دو گزاره ای که در مقالات معتبر علمی برای اتخاذ رویکرد صحیح برنامه ریزی استراتژیک در عصر کنونی اشاره می شود، بنگریم تا از دنیای تجارت بالاخص در زمینه مهارت های شغلی که دستخوش تحولات بیسابقه شده است، غافل نباشیم:

- طول عمر شرکت ها که در سال 1965 به طور میانگین 33 سال بود، در 2027 به 12 سال کاهش خواهد یافت.

- توجه به انقلاب مهارت ها و مقتضیات آن، اساس ماندگاری و طول عمر شرکت ها در آینده خواهد بود.

شاید اگر واژه شایسته سالاری در چند دهه اخیر این اندازه فراگیر نبود، لازم بود در ابتدای این یادداشت مقدمه ای مبسوط برای مفهوم پردازی آن بنویسیم اما اکنون آن را پدیده ای فراگیر در همه سخنرانی و مقالات علمی می بینیم. فقط به ذکر این نکته بسنده می کنم که خلاف همه فرضیات و نظریات رایج که اولویت شایسته سالاری را انتخاب مدیران شایسته می داند، صاحب این قلم مدعی است این اولویت باید در فاز تکامل سیستمی (عصر انقلاب چهارم صنعتی) در مسیری قرار گیرد که بیش از 70 درصد کارمندان یا اعضای یک شرکت یا سازمان، مهارت های شغلی مورد نیاز برای آینده را فرا گرفته باشند تا شایسته سالاری سازمانی رخ دهد.

به هرحال مستقل از تمام یادداشت هایی که قبلاً از طریق سخنرانی یا نوشته های مبسوط توسط صاحبنظران این حوزه در سایت های خبری تحلیلی دامپزشکی از قبیل حکیم مهر در خصوص دامپزشکی و مسیر شغلی برای اعتلای هر چه بیشتر این حرفه تاثیر گذار ارایه شده، طرح این دو گزاره درباره انتخاب مسیر مبتنی بر شایسته سالاری در دامپزشکی فرصت مناسبی است تا به بحث و گفت و گو و بیان تجارب در این زمینه بپردازیم. بی شک فرصت خوبی مهیا شده تا با هم به پرسش هایی که در ادامه همین نوشتار می آید، بیاندیشیم و ارزیابی خود را از این موضوع داشته باشیم که: «کدام مدل یا فرمول می تواند عملکرد ما را در مسیری شایسته برای موفقیت بیشتر قرار دهد؟»

اگر مروری بر تاریخچه سه دهه گذشته سازمان دامپزشکی نمی داشتیم، شاید سخت بود مصداقی برای گزاره اول این یادداشت یعنی کاهش طول عمر شرکت ها یا حذف بعضی وظایف با واگذاری آن به صنوف دیگر بیابیم؛ اما با بررسی این تاریخچه، مصداق های بی شماری را می توان نام برد که از سازمان دامپزشکی به صنوف دیگر وابسته منتقل یا حتی در بعضی موارد حذف شده است. مهم ترین آن را می توان عرضه دارو در شبکه های دامپزشکی در سه دهه قبل نام برد که در حال حاضر توسط صنف داروخانه داران مدیریت و عرضه می شود. یا این که اقدامات درمانی دامپزشکی تقریبا به طور صددرصد به بخش خصوصی واگذار و برونسپاری شده است. یا این که در چند دهه قبل، قراردادهای به‌کارگیری نیرو در دامپزشکی بسته به نوع طرح های ملی تخصصی با مستخدم بسته میشد که به عنوان نمونه می توان از قراردادهای استخدامی طرح سل و بروسلوز نام برد. یا اینکه آیا می دانید در چند دهه قبل، شغلی با عنوان «تکنیسین مراقب دام» در سازمان دامپزشکی وجود داشته که اکنون حتی نامی هم از آن نیست؟

آیا شما هم با نگارنده موافقید که می توان اذعان کرد اگر قانون واگذاری خدمات تصدیگری به عنوان تکلیفی متقن وجود نداشت، شاید مدل سازی حرکت در مسیر شایسته سالاری سازمانی، کاری بس سختتر از حال حاضر می بود؟

البته فراموش نکنیم یکی از روش ها یا سیستم های شایسته برای طرح مدیریت بهداشت دامی در دامپزشکی، همین حالا با واگذاری کار به بخش خصوصی در حال اجراست و بدیهی است که این سازمان می تواند با واگذاری کامل اعمال تصدیگری، همچنان در این مسیر پیشرو باشد؛ از جمله همین طرح ملی پیشگیری از بیماری نیوکاسل در طیور بومی را می توان به عنوان یکی از عملیاتهای چابک و شایسته در واگذاری فعالیت ها به بخش خصوصی توسط سازمان دامپزشکی نام برد.

به هر حال، در شرایطی که همگان اذعان دارند آینده شغلی برای بسیاری از رشته های دانشگاهی یا مشاغل کنونی، ناخوشایند به نظر می رسد، آیا با این گزاره موافقید که برای غلبه بر این چالش و گذر از این مرحله دشوار و حساس، ماموریت خطیر دانشکده های دامپزشکی برای ارتقای مهارت های شغلی دانش آموختگان این رشته دوچندان شده است؟ به باور من، در این مسیر شایسته است مراکز آموزشی دامپزشکی مجدانه به این امر اهتمام داشته باشند که بین مشاغل وابسته به تکنولوژی (از قبیل شیوه های نوین تشخیص آبستنی و تشخیص های پاراکلینیکی و ...) و مشاغل با وابستگی کمتر به تکنولوژی، تفکیک و تمایز ایجاد کنند تا دانش آموخته های دامپزشکی قبل از فارغ التحصیل شدن، این علوم و مهارت ها را فراگیرند. بدون شک حتماً با نگارنده هم عقیده هستید که لینک شدن آموزش دامپزشکی با مهندسی پزشکی در این مرحله از تکامل سیستمی، امری ضروری است.

با همه این اوصاف، آیا می دانید در هیچ یک از دانشکده های دامپزشکی کشور مهارت های شغلی مرتبط با حیات وحش را در برنامه های آموزشی خود لحاظ ننموده اند؟

آیا می دانید اگر مدیران و کارکنان دستگاه های حاکمیتی از جمله سازمان دامپزشکی، مهارت های شغلی متناسب با برنامه های رصد و پایش را نیاموزند، در فاز تکامل سیستمی در مسیر شایسته حرکت نخواهند کرد و امکان انحراف این سازمان ها از مسیر شایسته سالاری وجود خواهد داشت؟

آیا می دانید بر اساس یافته های مطالعاتی و توصیه های اندیشمندان، در آینده بسیار نزدیک برای داشتن سازمان یا شرکتی شایستهسالار، نیاز است افزون بر 70 درصد کارکنان آن، مهارت های کار با داده های آماری را فرا گرفته باشند؟ به گونه ای که در این مسیر اعلام می دارند در انقلاب مهارت های شغلی، هر شرکت یا سازمان را مبتنی بر آگاهی کارکنان آن از علم داده ها به چهار دسته شایسته (بالای 70 درصد)، در مسیر شایستگی (بین 50 تا 70 درصد)، نوظهور (25 تا 50 درصد) و فلج (زیر 25 درصد) تقسیم می کنند. با این اوصاف، یکی از مسیرهای مهم تحقق دامپزشکی شایسته، داشتن ساختاری بر مبنای علم داده هاست.

پیام شفاف این قلم نیز این است: «اگر قصد استراتژیک سازمان دامپزشکی در طراحی برنامه های راهبردی با اولویت رصد و پایش عملیات فنی است، ضرورت دارد اولویت تکامل سیستمی آن، طراحی و راه اندازی ساختارهای گزارش گیری برخط از اقدامات و فعالیت های سازمانی باشد.»

در پایان پیشنهاد می گردد کارگروهی متشکل از نمایندگان دانشکده های دامپزشکی، سازمان دامپزشکی، نظام دامپزشکی، صنوف وابسته دامپزشکی و شاخه دامپزشکی فرهنگستان علوم نشستی برای ارایه معیارهای علمی و عملی به منظور آماده سازی دامپزشکی شایسته با اولویت مهارت های شغلی جدید تشکیل شود؛ چرا که نگارنده بر این باور است دسترسی ما به به حجم گسترده ای از داده ها از قبیل رسانه های اجتماعی، مرور آنلاین و تعداد فزاینده دستگاه های تلفن همراه، شرایطی را مهیا کرده است که حرکت برنامه های مدیریتی از بالا به پایین بسیار کندتر شده است. در این شرایط، چنانچه برای انجام یک تصمیم استراتژیک مثل برنامه های ریشه کنی بیماری ها، واکنش سریع در قبال تصمیمات جزیره ای اتخاذ نشود، ممکن است اختلال تاکتیکی مهمی برای مدیریت این برنامه های ملی پیش آید.

از آنجایی که شایستگی ما در گرو عملکرد ماست و این عملکرد هم در گرو مهارت های شغلی ما خواهد بود، ضرورت دارد صنوف وابسته دامپزشکی نیز سیستم های عملیاتی خود را به گونه ای تکمیل کنند تا کلیه عملیات اجرایی و اقدامات فنی اکیپ های صحرایی سازمان دامپزشکی، قابلیت واگذاری به آنها را داشته باشد. دانشکده های دامپزشکی هم باید با رصد مهارت های شغلی مورد نیاز دامپزشکی در آینده، ضمن تعریف و برگزاری دوره های بازآموزی و به روز رسانی سرفصل های تحصیلی، در تکامل این فاز پیشگام شوند و سازمان نظام دامپزشکی نیز به عنوان هماهنگ کننده تعاملات بین بخشی وظایف حاکمیتی و تصدی‌گری در این برنامه استراتژیک، مشارکت و تشریک مساعی داشته باشد و به عنوان مرجع نیازسنجی مهارت های شغلی در دامپزشکی، همه ساله گزارشات متقنی را به دستگاه های ذیربط ارایه دهد.

 

انتشار یافته: ۱۸
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۷
ناشناس
|
United States of America
|
۲۲:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۱
1
3
استاد گرامی
لطفا توضیح دهید در شرایطی که در آزمایشگاه رفرانس مواد غذایی و رفرانس مرضی کشور (اداره کل دامپزشکی ..............) در حال حاضر رییس و معاون و جانشین و بعبارتی همه کاره یک مهندس کشاورزی ( بدلیل نسبت فامیلی ) است ( مهندس ...........). با وجود بیش از ۲۰ پرسنل دامپزشک و متخصص در این آزمایشگاه ، یعنی متاسفانه صحت کار متخصصین دامپزشکی را باید یک مهندس کشاورزی تایید کند، آیا صحبت کردن از شایسته سالاری کمی خنده دار نیست ؟ ( ای کاش حکیم مهر عزیز این پیام را به حضرتعالی منتقل نماید ....)
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۱
2
1
متنی تخیلی بدون توجه به حقایق و واقعیتهای بشدت ملموس و عینی دامپزشکی !!؟
خانه از پای بست ویران است
خواجه در بند نقش ایوان است
همکار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۲
1
4
با سلام
جناب آقای دکتر یاوری با شناختی که از شما دارم می دانم که نوشته شما در اصل درست و منطقی است و از سر دلسوزی و احساس مسئولیت به سازمان و کشور ایران است.
ولی دکتر جان، شما که خود سرد و گرم روزگار را چشیده اید چگونه با وجود برخی از مقامات سیاسی و برخی از نمایندگان محترم مجلس می شود شایسته سالاری حرفه ای به راه انداخت. در ادارات به کرات دیده و شنیده اید که فرد بدون گذراندن یک روز مسئولیت در رده پائین تر یا اصلا گذراندن مسئولیت به چه راحتی به مقام بالاتر و یا بالاترین می رسد.
امروزه در شبکه های دامپزشکی موجی از روسای شبکه دامپزشکی با مدرک کاردانی دامپزشکی، لیسانس بهداشت گوشت یا امثالهم می بینید(مهندس فلانی و مهندس بیساری)چرا؟ چون حرف گوش کن تر و مقامی از درخانه ایشان گذر کرده است و همای اوج سعادت به دام ایشان افتاده است.
دکتر جان برخی روسای ستادی، معاونین و مدیران کل و سازمان و ... کم ازآنها ندارند.
نزدیک به انتخابات هستیم، از الان برخی از همکاران فرصت طلب به هر آب و اتشی می زنن برای نزدیکی به کاندیدایی که احتمالا بیشتری رای را دارد.چرا؟محض اعتقاد؟ خیر محض انتفاع.
پاسخ ها
همکار
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۲
اهای فرد نسبتاً محترمی که به روسای شبکه که دارای مدرک سایر رده دامپزشکی هستند توهین میکنید
برخی از این رئیسها خیلی در کار خود موفق بودند . احتمال چون همای سعادت ریاست را برای شما به ارمغان نیاورده ناراحت هستید . شایسته سالاری یعنی همین . در شایسته سالاری مدرک ملاک نیست بلکه عملکرد فرد در امورات فنی و اداری ملاحظه می شود .
موفق باشید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۲
جناب آقای همکار این حرف شما مبانی اعتقادی بسیار مهمی را در این میان مشخص می کند و اساس علم را دچار نقصان می سازند این حرف شما مثل حرف آن دوستاانی است که قبل از تخصص به دنبال تعهد در افراد بودند و دیدیم که چه چیزهایی از تعهد بدون تخصص خارج شد همانجا که چمران گفت متعهدی که تخصص ندارد و کار تخصصی را می پذیرد در اصل تعهد و تقوا ندارد
به صراحت خدمتتان عرض کنم جایی که دکتر دامپزشک وجود داشته باشد زدن حکم ریاست برای مدرکی پایین تر از آن خیانت است دقت کنید که گفتم دکتر دامپزشک نه دکتر دامپزشک سفارشی و نه دکتر دامپزشک سهمیه ای ، ریاست یک شبکه ماهر بودن در سل و بروسلوز نیست ، ریاست یک شبکه مهارت در بازرسی پیش و پس از کشتار نیست دکتر دامپزشک معنا و مفهوم خود را دارد بدیهی است سخن شما در خصوص مواردی که بنا به تجربه کسب گردیده است قابل نقض نیست به عنوان مثال همکاری که سریعترین تست های مشمشه و سل و بروسلوز را انجام میدهد ، همکاری که با دقت ترین بازرسی پس از کشتار را انجام می دهد
دوست
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۲
درود بر دوستان
دامپزشک هرچی باشد باز چندین سال عمر خود را جهت کسب تجربه پشت میز دانشگاه بوده و چیزی در چنته دارد و برای کسب تجربه نیز نیاز به حمایت دارد
جای تاسف است که دیگر شایسته سالاری به سواد نیست به رابطه است
بیایید با انصاف باشیم
با وجود دامپزشک ولو با سابقه کم جای یه کاردان ریاست نیست
میخواهم بپرسم مدیران امروزی مگر مدیریت را از شکم مادرشان آورده اند ؟ باید یاد بگیریم به جوان ها اهمیت و مسیولیت بدیهم تا بتوانیم در آینده مدیران خوبی داشته باشیم
باید همه این را بدانیم چرا عقب گرد ما باید روبه جلو برویم باید تلاش و تشویق داشته باشیم که همکاران ادامه تحصیل داده و تخصص دریافت نمایند
چه عیبی دارد که ریس شبکه دارای تخصص باشد این بهتر نیست که مثل کشورهای پیشرفته به علم بها داده شود؟
مطمئن باشید که کسی که علم کاری را داشته باشد زودتر تجربه برایش حاصل میشود و این به نفع مجموعه نیز میباشد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۲
1
3
چی چی سالاری دکتر یاوری؟
آقاجون من میگفت آدم باید خودش آدم باشه وگرنه تو این مملکت که ماها نقش مستاجر رو داریم که اسمشو نبر سالاری که یه افسانه است
محسن سعیدی
|
United States of America
|
۱۰:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۲
1
2
در هر کشور و سازمان و...تا فصل الخطاب قانون نباشد و فرد یا گروهی مقدم بر قانون باشند،شایسته سالاری نمی تواند حاکم شود
Ali
|
Turkiye
|
۱۶:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۲
1
2
باسلامو احترام به نگارنده. در برخی از ادارت کل استان ها سازمان دامپزشکی بر اساس اصل شایسته سالاری مدیر کل را منصوب نکرده بلکه سیاسی هستند و بافشار فلان شخص .منصوب شده اند و این امر بغیر از هدر رفت منابع کشور و سازمان و بی انگیزه شدن کارکنان نتیجه ای بدنبال ندارد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۲
1
1
مدیر کل استان ................ بخشنامه انتخاب کارمند نمونه برای 14 مهر را قبول ندارد و می گوید ، من تعیین می کنم و ملاکهای سازمان به درد خودش می خورد
حال معنی شایسته سالاری چیست؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۲
شایسته سالاری در سازمان دامپزشکی یعنی خرد کردن افراد شایسته و به کنار راندن آنها
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۲
1
2
سیاست سالاری نه شایسته سالاری. درد این است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۲
1
0
امام زمان ان شا ا... کارشان همین است. و دیگران همه مدعی سالار بودن را دارند.
دوست
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۲
1
1
درود به عزیز ی که با اسم همکار پیام داده
انصافا درست میفرمایند
خدا وکیل در استان ما چندین نفر بدون داشتن مدرک به عنوان مسئول در شبکه ها مشغولند که انصافا هیچ تجربه ای نداشته و صرفا به واسطه ارتباط و دوستی با مدیر این پست را گرفته اند در صورتی که چندین دامپزشک با سابقه و تجربه بدون پست هستند؟؟؟؟؟؟!!!!!
این توهین به دامپزشکان میباشد
کدام شایسته سالاری ؟؟؟؟؟؟
دوست سالاری بگوییم بهتر است؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!
ضرر باز متحمل دامدار بدبخت میشود
ف.ر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۳
0
2
با درود فراوان
فرد شایسته یعنی فردی با كيفيت ستودني همراه با افتخارآفريني، شايسته كسي است كه در شرايط برابر ، كاري را بهتر از ديگران به انجام رسانده و در مقايسه با آنها از راندمان بالاتري برخوردار باشد.ایتطور میشه گفت که سيستم ارتش هاي جهان شايد بهترين مثال براي سازمان هاي شايسته سالار باشد، زيرا در نظم و نظام ارتشي هر فرد تنها براساس شايستگي كه از خود نشان مي دهد، به درجه بالاتر ارتقاء پيدا مي كند.فردي داراي شايستگي است كه استحقاق و قابليت دريافت پاداش در ازاي انجام يك كار صحيح و توام با ارزش افزوده آشكار يا پنهان را دشته باشد . ارائه طرحها و پيشنهادات سازنده و خلاق براي حل مسائل سازماني ، اعتماد به نفس، شجاعت در بيان ديدگاهها و نقطه نظرات در مواقع لزوم ، تصميم گيري صحيح و بموقع ، توجه كافي به اهداف و استراتژيهاي كلان سازمان ، كارآفريني ، انجام صحيح و بموقع وظائف محوله ، استقبال از چالشهاي جديد و ريسك پذيري بجا در انجام برخي از تصميمات غيرساختاريافته ، همكاري توام با هم افزايي با ساير پرسنل ، انتقاد پذيري ، شخصيت فردي سالم و قوي ، نفوذ در افراد و جلب احترام آنان ، ضريب هوشي بالا ، توانايي كافي در برنامه ريزي و پيش بيني ، تعهد سازماني و . . .
در مقاله جناب آقای دکتر در حقیقت به موضوع کدام مدل یا فرمول می تواند عملکرد ما را در مسیری شایسته برای موفقیت بیشتر قرار دهد؟»یا اینکه شایسته‌سالاری در دامپزشکی از کدام مسیر؟؟؟...
برداشت بنده اینطور هست که یکی از آیتم های های سازمان های شایسته سالار همكاري توام با هم افزايي با ساير پرسنل دولتی و خصوصی و نظام دامپزشکی ،شرکت ها، مراکز دانشگاهی ودانش بنیان می باشد .... و در گام بعدی راه کار برای توانمندی و شایسته ساختن ساختار دامپزشکی با راهکارهایی از جمله افزایش مهارت در مجموعه سازمان برای رسیدن به شایستگی میباشد
در پاسخ به نظرات دوستان برای رعایت نشدن شایسته سالاری که فکر نمیکنم در این مقاله منظور این بوده باشد .اگر در سازمان کارراهه مناسب برای ارتقای کارکنان در نظر گرفته نشود، افراد برای پیشرفت شغلی به راهها و ابزار غیر قانونی و غیر اخلاقی دست یاری زده و رابطه های شخصی و غیر سازنده جایگزین ضوابط صحیح و اصولی می شود. حال آنکه در سازمانهایی که کارراهه های اصولی و کارآمد برای ارتقای افقی و عمودی افراد وجود دارد، کارکنان برای پیشرفت ناگزیر به افزایش توانائی های خود به روشهای منطقی و قانونی بوده و بجز افزایش شایستگی ها هیچ راه دیگری برای ارتقای شغلی افراد وجود ندارد.
فرهاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۳
1
0
با سلام خدمت برادر گرامی جناب آقای دکتر یاوری و سپاس بی پایان از ایده های ارزنده شان ، اکثریت دوستان در یک موضوع مشترک نظر دادند که بسیار بجا بود که این برمی گردد به ساختار اداری ضعیف که یک سیستم مشترک در کل ادارات دامپزشکی وجود ندارد که خودش یک نقد بزرگ میباشد ولی آنچه آقای دکتر یاوری دغدغه دارند موضوع حجم بزرگی از فارغ اتحصیلان بیکار در همه رشته ها بویژه در دامپزشکی میباشد که با عملیاتی شدن ایده ها ی آقای یاوری این معضل به نوعی برطرف خواهد شد واز طرفی دامپزشکی خواهیم داشت کاملا علمی و قدرتمند دوستان اینرا باور کنید که جامعه پزشکی از دهه های قبل به سمت و سوی ایده های آقای یاوری حرکت کردند که امروز در کنار علم پزشکی تکنولوزی مهندسی پزشکی مکملی بر توسعه علم پزشکی گرددید تا زمانی که احساس بر فکر غالب باشد هیچگاه خریدار ایده نخواهیم بود و به نوعی در جا میزنیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۶
0
1
دکتر جان وقتی برادرزاده ها از بدو ورود هرجا که باشند رئیس اند ، اوضاع بهتر از این نخواهد شد . منظورم چیه؟ تا وقتی که رابطه نسبی و سببی و رفاقت و بچه محلی اولویت باشه و قبیله ای فکر کنیم اوضاع همینه. وقت همدیگر و نگیریم . التماس تفکر.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
0
1
سلام بزرگوار.
........................

عیب جویی مکن به درویشان
تندخویی مکن به هم کیشان
از تکبر بپرهیز ای هم کیش
که تکبر نداردی درویش
تند خویی و عیب جویی آرد ریش
ایندو دوستان را برون کند از کیش
دشمنت را بزرگ نشماریش
که نماید تورا برون از کیش
نظر شما
ادامه