کد خبر: ۵۲۷۰۹
تعداد نظرات: ۱۱ نظر
از امروز به مدت ۲ هفته در سطح استان‌های کشور:
«دکتر بهمن عابدی کیاسری» اظهار داشت: این تیم از سه‌شنبه به استان‌ها عازم خواهند شد و تا روز آدینه هفته آینده از وضعیت دامپزشکی استان‌های شمالی، غربی، شرقی و جنوبی بازدید می‌کنند ...

حکیم مهر: کارشناسان خبره سازمان بهداشت جهانی دام (oie) برای ارزیابی و آنالیز خدمات دامپزشکی ایران (PVS)  به ایران آمدند تا طی 2 هفته حضور در کشورمان ساختار، تشکیلات، نیروی انسانی، منابع مالی و فرایندها، دستورالعملها و استانداردها را مورد ارزیابی قرار دهند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور، «دکتر بهمن عابدی کیاسری»، مدیرکل دفتر سازمان‌های تخصصی، روابط عمومی و بین الملل این سازمان امروز در حاشیه دیدار افتتاحیه ملاقات کارشناسان خبره سازمان بهداشت جهانی دام (oie) در مورد انگیزه حضور این کارشناسان در ایران اعلام کرد: کارشناسان خبره سازمان بهداشت جهانی دام (oie)  برای ارزیابی و آنالیز خدمات دامپزشکی ایران برای مدت 2 هفته در ایران حضور یافته اند تا از وضعیت دامپزشکی استان‌های مختلف کشورمان در شمال، جنوب، شرق و غرب بازدید کنند.

وی با بیان اینکه این تیم کارشناسی خبره از ادارات دامپزشکی استانها، آزمایشگاه‌های دولتی و خصوصی، دانشکده‌های دولتی و غیردولتی، اتحادیه‌ها و انجمنها، نظام دامپزشکی، کشتارگاه‌ها، فارمهای دام و طیور، بسته بندی‌ها، شرکتهای تولیدکننده دارو و واکسن و کارخانجات، شرکتهای توزیع واکسن، داروخانه‌ها، درمانگاه‌ها، صاحبان صنایع وابسته دامپزشکی بازدید و مذاکره خواهند کرد، اظهار کرد: البته این تیم کارشناسی علاوه بر ارزیابی کلی سیستم دامپزشکی ایران، برنامه ریشه کنی PPR را هم در ایران ارزیابی خواهد کرد.

عابدی کیاسری با بیان اینکه تیم کارشناسی یاد شده در جریان این 2 هفته با «مهندس محمود حجتی» وزیر جهاد کشاورزی هم دیدار خواهند کرد، افزود: در این ارزیابی‌ها، ساختار، تشکیلات، نیروی انسانی، منابع مالی و فرایندها، دستورالعملها و استانداردها مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

این مقام مسئول در سازمان دامپزشکی کشور در مورد برنامه روزهای آغازین حضور این تیم کارشناسی در ایران اعلام کرد: این تیم پس از برنامه افتتاحیه در عصر شنبه 20 مهر 98 خورشیدی که با حضور «دکتر رفیعی پور» رئیس سازمان دامپزشکی کشور موارد و مباحث کلی انجام شده است؛ در روزهای یکشنبه و دوشنبه هفته جاری دفاتر تخصصی سازمان دامپزشکی کشور را بازدید و ارزیابی و در کنار آن از سطح شهر تهران و آزمایشگاه مرکزی این سازمان بازدید می‌کنند.

وی با بیان اینکه این تیم از سه‌شنبه به استان‌ها عازم خواهند شد و تا روز آدینه هفته آینده از وضعیت دامپزشکی استان‌های شمالی، غربی، شرقی و جنوبی بازدید می‌کنند، تصریح کرد: در نهایت پس از جمع‌بندی نتایج این بازدیدها و ارزیابی‌ها در واپسین روز حضور این هیأت کارشناسی خبره در تهران اعلام خواهد شد.

«دکتر صلاح حَمامی» (رئیس)، «دکتر داگمار مونیکا هیم» عضو تیم PVS)، «دکتر جیان‌کارلو فِراری» (کارشناس فنی) و «دکتر ناتالی بلاچ» ( عضو فنی) اعضای تیم کارشناسان خبره اعزامی از OIE را تشکیل داده اند.
 

 

 

انتشار یافته: ۱۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۰
1
21
با کوله باری از تجربه به وطن شون برمیگردن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۰
ولی هیچ چی از ارزشهای ما کم نمیشه
ناشناس
| Netherlands (Kingdom of the) |
۲۲:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۰
خیلی باحال بود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۰
0
4
مثلا قراره که بازدید سرزده باشه، حالا ببین چطوری اطلاع رسانی میکنن. کی باید فرم کار ملی رو یاد بگیریم،
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۰
0
6
سوغات شهرمون بهشون میدیم و رستوران بالا شهر با قلیون بهشون میدیم .بازرسی رو سخت نمیگیرن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۰
0
5
قرار است آنگونه که هستیم، ارزیابی شویم یا آنطور که میخواهیم؟ تفاوت ایندو مثل ارزیابی نشدن یا ارزیابی شدن است. این موضوع را این آقایان نمی دانند؟
همکار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۱
0
4
انشالله از منابع مالی و و وضعیت حقوق هامون خیلی ابراز رضایت میکنن!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۱
0
4
شبکه ما که عادت کرده اگه یه گاریچی از اداره کل بیاد در حد لالیگا ازش تجلیل کنه یه وقت خبری به اداره کل نبره!
بنده خدا خودش هاج و واج موند بود چرا دکتر رییس شبکه به اتفاق پرسنل شبکه جلوش خم و راست میشن
نمیدونم با این حضرات میخوان چکار کنند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۱
1
4
مشخص نیست هدف از این مصاحبه چیست؟
اولا این تیم بدرخواست سازمان آمده و هر زمان که دامپزشکی کشوری درخواست کند ، آماده ارزیابی آن کشور است،
ثانیا، بررسی این تیم از جنس بررسی ساختاری و دستورالعملی است و نه بررسی مدریتی،
ثالثا، بعنوان بخشی از ساختار، حتما بایستی از دانشکده های دامپزشکی مناطق مختلف نیز بازدید کند وگرنه گزارش آنها کامل نخواهد بود. رابعا این امر نیازی به افتتاحیه و اختتامیه ندارد و گزارش آنها پس از بازگشت و طی مراحلی منتشر میشود و این در صورت مواففت سازمان خواهدبود وگرنه محرمانه فقط به سازمان بعنوان نماینده کشور در OIEمنعکس میگردد.
خامسا، با توجه به رویکرد OIE و اعلام رئیس سازمان، بازدید سر زده است و نیازی به آمادگی قبلی ندارد و از این رو قرار نیست ما اقدام خاصی انجام دهیم که این خود باعث انحراف مسیر ارزیابی خواهد شد و کارشناسان اعزامی این را خوب خواهند فهمید.
لذا، اولا ، این بازدید هیچگونه بهره برداری شخصی و مدیریتی نخواهد داشت و خیال مدیرانی که سعی اینچنینی را دارند راحت کنیم که خود راخسته نکنند.
ثانیا، بررسی ساختار کل دامپزشکی و گرید هر یک از این حوزه ها در مقایسه با استاندارد های تدوین شده است و اعلام نتایج آن بر اساس از یک تا پنج همراه با توضیحات می باشد.
ثالثا، هیچگونه الزامی برای هیچ دستگاهی ایجاد و در نتیجه هیچ امتیازی نیز برای آن نخواهد داشت.
و نتیجه اینکه، آقایان کم تجربه یا بی تجربه در این حوزه دخالت نکنند که آبی برای هیچکس از این بررسی گرم نخواهد شد و ارزش این مطالعه فراتر از منافع فردی و حتی سازمانی می باشد.یاحق
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۱
از اداره کل که میان شهرستان سرزده نیست چهار نفر خبر میدن که دارن میان بعد اینا چطور میخان سرزده بیان؟خودشون راه رو بلدن؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۱
0
1
چرا به زور سر این دو تا خانم محترم روسری کردین ؟ ما تو اداره کل هر کدوممون یه مدلینگ هستیم.
نظر شما
ادامه