کد خبر: ۵۲۶۹۵
تعداد نظرات: ۱ نظر

روز پنج شنبه 18 مهر ماه «دکتر محمد حبیبی» مدیر کل مرکز ملی تشخیص، آزمایشگاه‌های مرجع و مطالعات کاربردی از اداره کل دامپزشکی استان البرز بازدید بعمل آورد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان البرز، «دکتر توکلی» مدیر کل دامپزشکی استان البرز در این بازدید ضمن ارائه گزارشی از عملکرد 6 ماهه این اداره کل در رابطه با آزمایشات تشخیصی و کنترل کیفی انجام شده بر افتتاح و راه اندازی بخش مولکولی آزمایشگاه اداره کل در هفته های آتی خبر داد.

وی اظهار داشت: با بهره گیری و جذب از اعتبارات ملی، آزمایشگاه مولکولی این اداره کل تجهیز گردید و با افتتاح این بخش نیاز استان در زمینه تایید تشخیص دقیق بیماری های ویروسی دام، طیور و آبزیان از جمله آنفلوآنزا، نیوکاسل، برونشیت، گامبرو و همراه با تعیین سویه و ردیابی تیپ ویروس ها انجام خواهد شد.

وی تصریح نمود: با استفاده از این تکنولوژی تشخیص انواع تقلبات در گوشت، نوع و جنس گوشت گاو و گاومیش همچنین آزمایشات مربوط به تایید سلامت مرغ و آزمون های مربوط به پایش بیماری های آبزیان خصوصا تخم چشم زده ماهی جهت حصول اطمینان از سلامت و صدور مجوز حمل و نقل به استان های دیگر قابل انجام خواهد بود.

«دکتر محمد حبیبی» با تبریک هفته دامپزشکی به کلیه پرسنل تاکید نمود: با توجه به ارزیابی مسئولین و کارشناسان مرکز تشخیص، آزمایشگاه مرکزی اداره کل دامپزشکی استان البرز در بین آزمایشگاه های استان های مختلف دقیق ترین نتایج آزمایشگاهی را اعلام نموده است و خواستار گسترش خدمات رسانی آزمایشگاهی توسط این اداره کل گردید.

وی همچنین با اذعان به استقرار واحدهای پرورش اسب شاخص در کشور، تجهیزات آزمایشگاه به تکنولوژی های نوین از جمله CF-TEST را در خدمات رسانی به پرورش دهندگان و توسعه صنعت اسب استان ضروری دانست.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
United States of America
|
۱۷:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۱
0
0
کی ارزیابی در کشور صورت گرفت؟ قدمت آزمایشگاه البرز چند سال است؟
نظر شما
ادامه