کد خبر: ۵۲۶۸۲
 

حکیم مهر: سخنگوی کمیسیون کشاورزی و نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی گفت: آدرس غلط به تصمیم گیری غلط نیز منجر می شود، در واقع با جلوگیری از صادرات محصولات کشاورزی نمی توان نرخ محصولات را کاهش داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، «علی ابراهیمی» در آیین گرامیداشت هفته ملی دامپزشکی در استان مرکزی اظهار کرد: تضمین کننده جامعه سالم تولید محصولات سالم است، اما در ساختار کشور در سیاست گذاری های تولید و مصرف دخالت هایی صورت می گیرد و آنچه در حیطه وظایف شبکه دامپزشکی است نادیده گرفته می شود  .

علی ابراهیمی افزود: تعیین قیمت گوشت ارتباطی با دامپزشکی ندارد و این شبکه مسئولیت‌های بسیار خطیرتری بر عهده دارد. نباید مسئولیت محصولات دامی تا زمانی که خام هستند بر عهده دامپزشکی و زمانی که تبدیل به فرآورده شد بر عهده معاونت غذا و دارو باشد  .

نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اعمال قیمت های واقعی محصولات کشاورزی عرصه را بر تولید کنندگان تنگ کرد به گونه ای که نه قادر بودند محصولات خود را صادر کنند و نه شرایط رقابت و تامین محصولات فراهم بود .

ابراهیمی ادامه داد: در حال حاضر باید اجازه رشد و توسعه به کشاورزی داد و چنانچه وزارت صنعت، معدن و تجارت و همچنین وزارت کشاورزی مانع صادرات شوند، ظلم به حوزه کشاورزی است  .

وی اضافه کرد: شرایط باید به گونه ای فراهم شود که زمینه فساد و رانت در کشور از بین برود .

«علی اکبر کریمی» نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم گفت: دامپزشکان در تامین امنیت غذایی کشور نقش مهمی دارند چرا که در دو بعد تامین محصولات غذایی مورد نیاز مردم در داخل و در صورت لزوم واردات محصول به کشور و همچنین تامین سلامت مواد غذایی برای مصرف کننده نقش تاثیرگذار و ویژه ای دارند  .

وی افزود: از سوی نمایندگان مجلس پیشنهاداتی در خصوص اجرای واکسیناسیون دام های سبک و سنگین و بیمه اجباری تمام دام ها با تقبل ۵۰ درصد از هزینه ها توسط دولت و بیمه محصولات کشاورزی ارائه شده است. بر اساس ماده ۳۴ قانون تکلیف کلی در زنجیره فعالیت تولیدکنندگان دام، بیان شده که در این ماده خساراتی که در حوزه دامی و کشاورزی به مصرف کنندگان وارد می شود جبران شود و این مهم نشان دهنده جایگاه و اهمیت بالای شبکه دامپزشکی است .

علی اکبر کریمی بیان کرد: معافیت پرداخت مالیات خدمات درمانی و پیشگیری امور دام در قانون مالیات بر ارزش افزوده گنجانده شده، بر این اساس دامداران برای تولید محصولات دامی خود از پرداخت ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده معاف می‌شوند چرا که در صورت احتساب این ارزش افزوده قیمت تمام شده با قیمت فروش محصول برابری می کند و سودی برای دامدار باقی نمی‌ماند  .

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی نیز گفت: سال جاری به همت فعالان بخش کشاورزی استان، سازمان جهاد کشاورزی به عنوان دستگاه برتر در شاخص رونق و پایداری تولید و اقتصاد مقاومتی معرفی شد؛ همچنین در بخش کشاورزی با وجود تمام سختی ها و مشکلات در هیچ نوع از محصولات کشاورزی و زیربخشی کاهش تولید وجود نداشته است .

 

نظر شما
ادامه