کد خبر: ۵۲۶۶۵
تعداد نظرات: ۱۴ نظر
رئيس سازمان نظام دامپزشکی:
«دکتر محمدرضا صفری» افزود: امیدواریم بتوانیم فلوشیپ‌های مختلف راه‌اندازی کنیم و بیمارستان‌های تخصصی و فوق تخصصی داشته باشیم ...
 

حکیم مهر- محسن طاهرمیرزایی: رئيس سازمان نظام دامپزشکی کشور گفت: آینده دامپزشکی به دامپزشکی حیوانات خانگی و دام کوچک گره خورده است.

به گزارش حکیم مهر، «دکتر محمدرضا صفری» در مراسم گرامیداشت روز ملی دامپزشکی و بزرگداشت «دکتر حسن برکتین» که از سوی جامعه دامپزشکی حیوانات کوچک برگزار شد، ضمن تبریک روز و هفته دامپزشکی گفت: «از جامعه دامپزشکی حیوانات کوچک سپاسگذارم که برای دومین سال پی در پی، مراسم نکوداشت یکی دیگر از اساتید شاخص حرفه دامپزشکی که افتخار شاگردی او را داشته‌ایم، برگزار کردند.»

 دکتر صفری با اشاره به اینکه طی سال‌های اخیر دامپزشکی حیوانات کوچک رشد خوبی داشته است، تصریح کرد: «شاید علت این رشد، این بوده که دولت در این بخش دخالت نکرده و بخش خصوصی به اتکای خود و ظرفیت‌هایی که ایجاد کرد، باعث شکوفایی این بخش مهم از حرفه دامپزشکی شد. کمااینکه امروز دامپزشکی حیوانات کوچک، خانگی و دست‌آموز، پیشانی دامپزشکی و معرف بسیار خوبی برای حرفه دامپزشکی است.»

وی ادامه داد: «آنچه در دنیا از دامپزشکی نام می‌بریم و اینکه دامپزشکان در کشورهای توسعه یافته مورد احترام بیشتر هستند، در بخش حیوانات کوچک است. اعتقاد ما در سازمان نظام بر این است که آینده دامپزشکی به دامپزشکی حیوانات خانگی و دام کوچک گره خورده و لذا به فکر و برنامه‌ریزی در این حوزه نیاز داریم. باید راه را به شکل روشن‌تری تعریف کنیم تا این مسیر رشد ادامه پیدا کند.»

صفری تاسیس جامعه دامپزشکی حیوانات کوچک را یک ابتکار خوب معرفی و خاطرنشان کرد: «زمانی که جامعه شکل گرفت، شاید خیلی‌ها کارکرد آن را باور نداشتند اما امروز می‌بینیم که چقدر موثر عمل کرده و چقدر بعد از این نقش حیاتی دارد.»

شکل‌گیری کمیته تخصصی حیوانات کوچک در سازمان نظام دامپزشکی

وی از شکل‌گیری کمیته تخصصی حیوانات کوچک در سازمان نظام دامپزشکی کشور خبر داد و اظهار کرد: «امیدواریم با مشارکت همه دوستان این کمیته بتواند کارهای بیشتری انجام دهد. کمااینکه در دانشگاه کار خوبی انجام و یک گرایش از ۷ گرایش دوره DVM به دامپزشکی دام کوچک تخصیص پیدا کرد؛ به این شکل که دانشجویان در ۲ سال پایانی دکترای عمومی می‌توانند در این حوزه واحدهای خود را بگذرانند، یک دکتر دامپزشک عمومی با گرایش دامپزشکی دام کوچک فارغ‌التحصیل شود و بعد در دوره تخصص گرایش‌های متنوع را بخواند.»

رئیس سازمان نظام دامپزشکی کشور در پایان گفت: «امیدواریم بتوانیم فلوشیپ‌های مختلف راه‌اندازی کنیم و بیمارستان‌های تخصصی و فوق تخصصی داشته باشیم. همچنین زنجیره‌های ارجاع را در دامپزشکی حیوانات کوچک ایجاد کرده و حتی مجموعه‌های اینتگریدت را در دامپزشکی حیوانات کوچک داشته باشیم.»
 
 
انتشار یافته: ۱۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۹
2
0
حکیم‌جان‌محمدرضا صفری نه علی رضا . لطفا اصلاح کنید
پاسخ ها
حکیم مهر
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۹
با سلام و احترام،
ضمن تشکر، اصلاح شد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۹
2
0
حكيم مهر جان سپاسگزارم درسته نه سپاسگذارم ! سپاس گزاردنيست نه گذاشتني .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۹
1
5
آره دیگه
سازمان با تدابیر و پروتکل هایش موجب کاهش شدید جمعیت دامی روستایی شد
حالا پیش به سوی حیوانات خانگی
پاسخ ها
ناشناس
| Finland |
۲۰:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۹
این سخنرانی نشاندهنده عمق و وسعت فاصله درک و بینش به اصطلاح مسئولین دامپزشکی با حقیقت دامپزشکی است .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۰
جای بهتری نبود دامپزشکی بهش گره بخوره؟!
مثلا وزارت بهداشت؟!
ولی دامپزشکی بره زیر نظر وزارت بهداشت دیگه احتمالا وزیر بهداشت اجازه نخواهد داد سازمان دامپزشکی با گزارش واردات دام و گوشت قیافه بگیره
برا همینه سازمان دامپزشکی در شیپور الحاق آموزش دامپزشکی به وزارت بهداشت می دمد نه الحاق سازمان دامپزشکی به وزارت بهداشت
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۹
5
0
ایول به دکتر صفری
رییس سازمان هم یادبگیره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۹
0
5
لطفا اشتباه نکنید!

پیشرفت های طب دام های کوچک جای تحسین دارد ولی
اینکه آینده دامپزشکی کشور را به آن گره بزنیم حداقل نشان از کم توجهی به مسائل عمیق حرفه است!

زیرا بر خلاف کشورهای غربی به جز کلان شهرها،
طب دام های کوچک رونقی در اقصی نقاط کشور ندارد!

متاسفانه طب اسب هم به دلیل منفعت طلبی و حرص و آز برخی ها حالت مشابهی دارد و از حالت مردمی خود در گذشته های دور که تقریبا اکثر مردم می توانستند یک اسب داشته باشند خارج شده است و بیشتر در انحصار اقشار برخوردار و اشراف کشور قرار دارد.

در حالی که می شد با بذل قدری انعطاف و رواج استفاده از نژادهای ارزان قیمت محلی،
این امکان را فراهم کرد که همه مردم ایران به ویژه نوجوانان و جوانان ایرانی که در خون آنها سواری و سوارکاری موج می زند ولی به علت گرانی شدید قیمت اسبهای اصیل دست شان از اسب و اسب سواری کوتاه است، دوباره همانند قرون گذشته به این هنر مردمی بازگردند.

اما واقعیت این است که سلامت غذایی فرآورده های طیور و گوشت قرمز و زئونوزها هستند که آینده دامپزشکی کشور به آنها وابسته است که شامل همه گونه های دامی است و اختصاص به دام خاصی ندارد و
و در حقیقت اینها هستند که ارزش دامپزشکی را در چشم مردم و مسئولان کشور روز به روز بیشتر کرده اند!
پاسخ ها
ناشناس
| Finland |
۲۰:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۹
بدون تولید ، چگونه از سلامت غذایی و بهداشت آن می توان صحبت کرد !!؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۹
پس فاتحه دامپزشکی کشور را یک دفعه بخوانید دیگر
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۹
3
1
استادان ریش سفیدان و پیشکسوتان بزرگ دامپزشکی دام های کوچک مثل استاد راد، استاد برکتین و استاد گرگین همگی اعتقاد راسخ و عمیقی دارند که جای دامپزشکی به خصوص دامپزشکی دام های کوچک در وزارت جهادکشاورزی نیست ......................
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۹
2
4
.....................
یعنی ما تولید فرآورده های با منشا دامی نداریم که تضمین سلامت آنها هم به دامپزشکان نیازمند باشد؟

حتی اگر به فرض محال همه نیاز ما از طریق واردات تامین شود باز هم حضور دامپزشکان ناظر بهداشتی ضروری است

در تولید گوشت مرغ و تخم مرغ خوشبختانه وضعیت خوبی داریم آن هم با وجودی که زیر ظرفیت واقعی تولید می کنیم زیرا که تولید چندان به صرفه نیست

در زمینه گوشت گوساله و گوسفند هم ما به دلیل رانت خواری دلالان مورد حمایت وزارت جهادکشاورزی هر چند تولیدات ناکافی است ولی هنوز هم حجم زیادی گوشت قرمز و شیر تولید می کنیم که اگر بازار فروش پر رونق باشد بیشتر از این هم می شوند
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۰
1
2
اینده دامپزشکی در گرو چند تا سگ و گربه جالبه نظر اقای دکتر اما بحث تغذیه در مورد کشور ما خیلی مهمتره ک برمیگرده به نقش دامپزشک در حوزه ی طیور دام بزرگ و ابزیان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۰
1
2
نمیدانم آقای دکتر صفری بر چه اساسی این سخنن را فرموده اند:
(آنچه در دنیا از دامپزشکی نام می‌بریم و اینکه دامپزشکان در کشورهای توسعه یافته مورد احترام بیشتر هستند، در بخش حیوانات کوچک است).
یکی از کشور های پیشرفته از نظر دامپزشکی آمریکا میباشد که در آن خودکشی در بین جامعه هفتاد هزار نفری دامپزشکی آن نسبت به عرف جامعه بطور چشمگیری بالا تر است.لطفا خواننده محترم این تیتر را در گوگل سرچ نماید:
Veterinarians far more likely to die by
suicide than othersاز میان دامپزشکانی که خود کشی میکنند بیشتر کسانی هستند که در قسمت دامهای کوچک مشغول به کار هستند :
Of the nearly 400 veterinarians who died by suicide over the past 36 years, 75% worked in companion animal practice. در جوامع غربی بدلیل احساس بیشتر دولتها در قبال تغذیه مردم و سرمایه گذاری بالا در بخش دامپروری دامپزشکانی که در بخش دام بزرگ و طیور کار میکنند بیشتر مورد حمایت واقع میشوند.. در مملکت ما چون اقتصاد بر اساس یک سیستم دلالی پایه گذاری شده دامپزشکی دامهای بزرگ هم رونقی ندارد.
نظر شما
ادامه