کد خبر: ۵۲۶۳۲
 

به مناسبت هفته دامپزشکی، نخستین آزمایشگاه تخصصی دامپزشکی در شهرستان فردیس روز سه شنبه 16 مهر ماه سال جاری با حضور دکتر توکلی مدیرکل دامپزشکی استان البرز و دکتر صفری رئیس سازمان نظام دامپزشکی جمهوری اسلامی ایران و جمعی از مسئولان استان و شهرستان گشایش یافت .

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان البرز، این آزمایشگاه تخصصی دامپزشکی دارای بخش تخصصی شامل  میکروب شناسی ، تشخیص سلولی و مولکولی، آنالیز موادغذایی ، بافت شناسی، پاتولوژی، بیوشیمی، سرولوژی و هماتولوژی و سایر زمینه های تحقیقاتی در علوم دامپزشکی می باشد.

مدیر کل دامپزشکی استان البرز در آئین افتتاح این آزمایشگاه ضمن تقدیر از تلاش بخش خصوصی در راه اندازی این آزمایشگاه اظهار داشت: با توجه به عدم وجود آزمایشگاه دامپزشکی در شهرستان فردیس، فعالیت این آزمایشگاه مجهز که با توان علمی متخصصین در رشته های مختلف، مشاوره اساتید و هیات علمی دانشگاه های کشور تجهیز گردیده است، نقطه عطفی در تشخیص بیماری های دام، طیور، آبزیان و کنترل کیفی خوراک و مواد غذایی دام و طیور می باشد.

در ادامه دکتر صفری با اشاره به اینکه آزمایشگاه دامپزشکی شهرستان فردیس  نسبت به آزمایشگاه های دیگر کشور متمایزاست، اظهار داشت: در این آزمایشگاه برای هر بخش تجهیزات،امکانات مرتبط و افراد متخصص  وجود دارد .

رییس سازمان نظام دامپزشکی جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه برای نخستین بار در کشور  بخش دامپزشکی در کنار پزشکی قرار گرفته و هر دو رشته در خدمت سلامت مردم هستند، گفت:  ۳۵ سال پیش  آموزش پزشکی از دامپزشکی جدا شد که آسیب های فراوانی در پی داشت  .

شایان ذکر است آزمایشگاه دامپزشکی با نام آتیه در حال انجام فعالیت های تشخیصی و آزمایشگاهی با فضایی حدود 150 متر واقع گردیده است و بر اساس اعلام رییس آزمایشگاه در آینده نزدیک طرح توسعه این آزمایشگاه در این شهرستان و دیگر شهرستان های استان البرز در دست اقدام خواهد بود.

 
 
نظر شما
ادامه