کد خبر: ۵۲۶۲۸

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند گفت: کار پرسنل دامپزشکی یک کار ارزشمند است به‌ویژه از لحاظ تامین غذا که خود ارتباطات مختلفی با مسائل اجتماعی، سیاسی و نظامی دارد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی» روز چهارشنبه در دیدار با کارکنان اداره کل دامپزشکی خراسان جنوبی افزود: سال گذشته برای خلع سلاح اقتصادی و تغذیه در کشور برخی‌ها به قاچاق دام دست زدند و مشکلاتی را به وجود آورند و عناصری هم از داخل با آنها همسو شدند اما اکنون اقداماتی در حال انجام است که آن کمبودها جبران شود و با تلاش شما رونق تولید به نتیجه خواهد رسید.

وی تاکید کرد: حیوانات را که آیات الهی هستند بر اساس معرفتی که خداوند آنها را برای شما آفریده است احترام کنید.

امام جمعه بیرجند ادامه داد: کار شریف کارکنان دامپزشکی دارای جنبه‌های گسترده‌ای است که آثار مختلف حتی نظامی دارد چون با حیوانات که آیات الهی هستند سر و کار دارند.

 حجت الاسلام والمسلمین عبادی با اشاره به اینکه در صحنه طبیعت قبل از صنعتی شدن جوامع همه بار جابه‌جایی‌ها توسط حیوان انجام می‌شد اظهار داشت: کارکنان دامپزشکی در مسائل انسانی، معرفتی و الهی توفیق دارند.

وی یادآور شد: خداوند در قرآن کریم می فرماید که بعضی حیوانات را برای انسان رام کرده است.

امام جمعه بیرجند بیان کرد: خداوند سگ را برای نگهبانی آفریده که حیوان هوشیاری است اما اسباب بازی نبوده بلکه کارش نگهبانی است.

وی ادامه داد: حیوان تربیت‌پذیر است اما انسان امروز بی‌تربیت شده و وقتش را با سگ و گربه که برای کار دیگر تربیت شده اند می‌گذراند.

مدیرکل دامپزشکی خراسان‌ جنوبی هم گفت: شعار دامپزشکی امسال «امنیت غذایی و رونق تولید» است، در بحث غذا دامپزشکی به تامین غذای سالم کمک می‌کند و عملکرد خوب دامپزشکی موجب افزایش تولید تا ۲۵ درصد می‌شود.

دکتر محمد اصغرزاده افزود: به دنبال حمایت از اقتصاد کشور هستیم چون اقتصاد ما تحت فشارهای تحریم‌ها قرار دارد اما پرچم نظام مقدس جمهوری اسلامی همیشه در اهتزاز است.

 

نظر شما
ادامه