کد خبر: ۵۲۶۲۷
تعداد نظرات: ۱ نظر

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی با بیان اینکه صادرات جوجه شتر مرغ یک روزه به سبد کالاهای صادراتی استان افزوده شد گفت: برای نخستین بار ۸۵۰ قطعه جوجه شترمرغ یک روزه از خراسان جنوبی به کشور ازبکستان صادر شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از تسنیم، «دکتر محمد اصغرزاده» از صادرات جوجه یک روزه شترمرغ برای نخستین بار به ازبکستان خبر داد و اظهار داشت: این صادرات 50 هزار دلار برای خرسان جنوبی ارزآوری دارد.

وی با بیان اینکه با توجه به همه محدودیت‌ها خوشبختانه توانستیم با صادرات جوجه شترمرغ  ارزآوری خوبی داشته باشیم افزود: خراسان جنوبی با توجه به همه پتانسیل‌ها و ظرفیت‌هایی که دارد توان صادراتی خوبی دارد.

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی گفت: از آغاز امسال 130 هزار تن تخم مرغ با نظارت دامپزشکی در واحدهای مرغ تخم گذار استا تولید و بیش از نیمی از آنها به استان‌های شیراز ، سیستان بلوچستان و کیش ارسال شده است.

اصغرزاده با بیان اینکه 775 واحد پرورش مرغ گوشتی در خراسان جنوبی فعال است افزود: 13 هزار تن تخم مرغ در 31 واحد مرغ تخم گذار استان تولید شده است.

وی با اشاره به اینکه شعار امسال دامپزشکی امنیت غذایی و رونق تولید است بیان کرد: دامپزشکی در رسالت‌های خود و رساندن غذای سالم به سفره مردم سلامت محوری، موضعات بهداشتی وشرعی را مدنظر قرار می‌دهد.

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی از وجود دو میلیون قطعه مرغ تخم گذار و تولید 60 تن تخم مرغ در استان خبر داد و افزود: طبق بررسی‌های انجام شده و عملکرد خوب دامپزشکی در سطح کشور 25 درصد به تولید صنعت دام و طیور کمک می‌شود.

 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۰۳:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۹
1
0
یعنی احسنت به این روابط عمومی
فقط کافی است یک قلم کالا صادر بشه
نظر شما
ادامه