کد خبر: ۵۲۶۲۳

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: اعتبارات دامپزشکی در حوزه بهداشت محدود است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایلنا، «فاطمه خمسه» در مراسم روز ملی دامپزشکی که صبح امروز  چهارشنبه 17 مهر ماه در تالار خورشید برگزار شد اظهار کرد: استان قزوین نقش مهمی را در تولید یکی از بخش‌های اساسی تولید و مواد پروتئینی ایفا می‌کند.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان قزوین افزود: این استان بخشی از مساحت کشور را شامل می شود و وجود بزرگترین تولید کننده دام سبک و سنگین نشان از بخش بزرگ دامپزشکی است.

خمسه گفت: بزرگترین سایت گاو شیری در استان قزوین است و شرایط و بستر مناسبی را برای دامپروری دارد؛ ما در این استان بزرگترین اجداد تخم گذار را داریم و وجود این ظرفیت ها، حساسیت استان را در دامپزشکی نشان می دهد.

وی یادآور شد: باید در بخش بهداشت هزینه کنیم که اعتبارات سازمان دامپزشکی اعتبارات ضعیفی است و نیاز به توجه جدی به این بخش و نیروی انسانی داریم.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان قزوین خاطرنشان کرد: باید به پژوهش‌های دامپزشکی در حوزه بیماری‌ها نیز توجه شود و ساختار فعلی دامپزشکی جوابگوی شرایط فعلی نیست و اعتبارات خوبی را می توانیم جذب کنیم.

خمسه مطرح کرد: باید دوران حاکمیت دامپزشکی کم شود و به دنبال فعال سازی بخش خصوصی باشیم.

وی یادآور شد: بسیاری از بیماری ها در استان کنترل شده است و باید تلاش کنیم که برخی از بیماری های دامی ریشه کن شود.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان قزوین مطرح کرد: تمام تلاش ما این است که از تشکل ها و بخش خصوصی بیشترین استفاده را داشته باشیم.

نظر شما
ادامه